Apple Photos Library en iCloud Photos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
Situatie:
Mijn iPhone synchroniseert met iCloud en ik heb iCloud Photos sync aanstaan. Dit werkt prima.

Maar ik heb ook een bibliotheek op mijn Mac staan. Ook hier heb ik iCloud Photos sync aanstaan maar het werkt niet. Het komt namelijk niet overeen met wat er op de iPhone staat. Ik denk dat het komt omdat deze niet is aangemerkt als systeembibliotheek.

Dan heb ik nog een tweede foto bibliotheek (ook geen systeembibliotheek).

Wat ik wil bereiken: 1 bibliotheek die synct met iCloud (en de originelen bewaart zodat ik via TimeMachine een backup heb) en in sync is met mijn iPhone.

Het dilemma: kan ik een van beide bibliotheken op de Mac gewoon als systeembibliotheek aanmerken? Ik ben bang dat ipv dat wat in iCloud staat naar de Mac wordt gezet, juist foto’s uit iCloud worden verwijderd omdat ze niet op de Mac staan. Help! Wat kan ik het best doen?

En tweede vraag: om naar een bibliotheek te komen, kan ik dan het best foto’s exporteren en en weer in de systeembibliotheek importeren? (En uiteindelijk de tweede verwijderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Klinkt heel verwarrend allemaal.

Uiteraard wil je gewoon 1 bibliotheek hebben en je iCloud opslag speelt ook een rol om het allemaal synchroon te houden.

Als je dus het standaard gratis 5GB abonnement hebt zit het vaak al snel vol en is alles dus niet meer synchroon tussen je telefoon en Mac. Je zal dan dus je iCloud abonnement moeten verhogen maar dat kost gelukkig bijna niks.

Kijk dus inderdaad welke bibliotheek je wilt behouden en van de 2de inderdaad een backup maken en alle foto's exporteren naar een tijdelijke map om ze later weer toe te voegen aan je hoofd bibliotheek.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
Goed punt. Opslag is hier niet het punt. Ik heb een abo voor 50 gb en daar zit ik ruim binnen. De sync tussen iPhone en iCloud werkt top maar met de Mac synct die dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

raidlabs schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:00:
Goed punt. Opslag is hier niet het punt. Ik heb een abo voor 50 gb en daar zit ik ruim binnen. De sync tussen iPhone en iCloud werkt top maar met de Mac synct die dus niet.
En zit je op beide apparaten ook op de meeste recente iOS en MacOS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
Greatsword schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:05:
[...]

En zit je op beide apparaten ook op de meeste recente iOS en MacOS versie?
Jep. Alles op de laatste software. Denk dat het komt omdat de bibliotheek op de Mac niet als systeembibliotheek is aangemerkt. Ik lees dat die dat niet synct met iCloud ook al vink je dit wel aan in de settings. Die kan ik natuurlijk aanzetten maar vroeg me af of dit dan niet bestaande foto’s in ICloud gaat verwijderen (omdat de niet op de Mac in de bibliotheek staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

raidlabs schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Jep. Alles op de laatste software. Denk dat het komt omdat de bibliotheek op de Mac niet als systeembibliotheek is aangemerkt. Ik lees dat die dat niet synct met iCloud ook al vink je dit wel aan in de settings. Die kan ik natuurlijk aanzetten maar vroeg me af of dit dan niet bestaande foto’s in ICloud gaat verwijderen (omdat de niet op de Mac in de bibliotheek staan).
Begin gewoon met het maken van BackUps en exporteren van al je fotos.

Daarna gewoon een schone bibliotheek openen en dan download hij vanzelf alles vanuit iCloud.

Wat je mist voeg je daarna gewoon toe vanuit je backups.

Pagina: 1