Humax 5400 deel2 (let op je woorden)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorry hoor dat ik weer een topic open over de Humax 5400 maar ik wou dus reageren maar kom er achter dat er een slotje op zat.
Nogmaals sorry maar je komt niet gouw een topic tegen op GoT over schotels en Humax ;)

Dus mens let op wat je zegt dus geen illegale :X dingen ik wil namelijk geen slotje als het illegaal moet hebben we mail en ICQ })

Maar ik heb een vraag aan de schotel bezitters ik ben namelijk helemaal newbie ;) omdat ik over een week eindelijk mijn Humax 5400 krijg, 4 week gewacht :(

Ik wil namelijk gaan opnemen op de pc, dus bijvoorbeeld een muziek klip van MTv dat ik het weer op de pc kan kijken. (Jag dit is niet illegaal omdat je ook tuners kan kopen met een HD er in)
Nu kan ik natuurlijk een videokaart kopen met een tv-in, maar dat kost me direct weer +500,- ofzo en ik wil eigenlijk een Geforce4 met Tv-in kopen maar is nog lang niet uit dus ik wil eigenlijk tot die tijd een goedkope oplossing, heeft iemand een idee wat ik kan doen en welke software ik moet gebruiken, de beeld kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn ;)
Ik zag op deze url een usb apparaatje is dat misschien wat :?
usb apparaatje

En nog een vraag: irdeto is toch een oud coderings systeem ofzo :? Wat kan je er eigenlijk meer mee zien of wat voor uitzending kan je mee zien (misschien is het een domme vraag maar ik ben Super newbie.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

usb lijkt me te langzaam voor een beetje goede kwaliteit. of er moet een hardware matige mpeg2 encoder inzitten en dat heb je niet voor die prijs (denk 1000+)

het is jammer dat je het digitale signaal nu dus eerst weer moet omzetten naar analoog en dan weer naar digitaal. maar goed. ik heb zelf nog een oude tnt2 met tv-in en die kan ook gewoon capturen in 720x574.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Irdeto is het nederlandse zender aanbod van canal+
dus nl1,2,3 rtl,sbs enz de c+ kanalen zitten daar ook in alleen moet je daarvoor een extra kaartje hebben om die te decoderen.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Als je eens wilt weten wat er allemaal te ontvangen is en met welke coderingen moet je op http://www.lyngsat.com kijken. Irdeto is voor Canal+ inderdaad uitstervend (als 't al niet dood is), maar wordt voor andere zenders nog wel gebruikt.

Een USB apparaatje moet je NOOIT kopen als je gaat videocapturen (ok, misschien USB2.0, maar dat is er nog niet echt). 'k heb zelf een PCTV Rave kaartje van Pinnacle Systems. 't Geeft een goeie kwaliteit en 't ding koste me maar fl 120,- een jaar terug (of zoiets).

Opnemen van 't geluid moet je dan via je je geluidskaart doen aangezien dit kaartje alleen mono is. Probeer ook een GOEIE kabel tussen pc en sat-ontvanger te leggen, scheelt veel. Liefst een SVideo kabel, anders gewoon composite.

Zorg ook dat je een goeie video codec gebruikt om dingen op te nemen, persoonlijk bevalt mij de MJPEG codec van PICVDEO erg goed. Goeie prestatie, goeie compressie en lekker compatibel.

edit:

Nog wat vergeten. Als je het helemaal leuk wilt maken moet je natuurlijk een Sat-Tuner voor in de PC kopen. Kun je het digitale MPEG2 signaal direct capturen zonder omzetting naar analoog!!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:26 schreef The Collector het volgende:
Als je eens wilt weten wat er allemaal te ontvangen is en met welke coderingen moet je op http://www.lyngsat.com kijken. Irdeto is voor Canal+ inderdaad uitstervend (als 't al niet dood is), maar wordt voor andere zenders nog wel gebruikt.

Een USB apparaatje moet je NOOIT kopen als je gaat videocapturen (ok, misschien USB2.0, maar dat is er nog niet echt). 'k heb zelf een PCTV Rave kaartje van Pinnacle Systems. 't Geeft een goeie kwaliteit en 't ding koste me maar fl 120,- een jaar terug (of zoiets).

Opnemen van 't geluid moet je dan via je je geluidskaart doen aangezien dit kaartje alleen mono is. Probeer ook een GOEIE kabel tussen pc en sat-ontvanger te leggen, scheelt veel. Liefst een SVideo kabel, anders gewoon composite.

Zorg ook dat je een goeie video codec gebruikt om dingen op te nemen, persoonlijk bevalt mij de MJPEG codec van PICVDEO erg goed. Goeie prestatie, goeie compressie en lekker compatibel.

edit:

Nog wat vergeten. Als je het helemaal leuk wilt maken moet je natuurlijk een Sat-Tuner voor in de PC kopen. Kun je het digitale MPEG2 signaal direct capturen zonder omzetting naar analoog!!
Ok ik heb iets gevonden namelijk de Miro Video PCTV SAT voor 346,- is dit misschien wat :?
En kan ik ook betaal tv met die Sat-Tuner zien omdat er geen goldcart in kan :?
Of gaat het signaal eerst via je humax en dan naar de Sat-Tuner :?
En kan ik wel alles op een Sat-Tuner ontvangen ik krijgen een schotel die de Astra en de Hotbird kan ontvangen :?

• The Collector
  • Laatst online: 09-08 11:15
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:45 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ok ik heb iets gevonden namelijk de Miro Video PCTV SAT voor 346,- is dit misschien wat :?
En kan ik ook betaal tv met die Sat-Tuner zien omdat er geen goldcart in kan :?
Of gaat het signaal eerst via je humax en dan naar de Sat-Tuner :?
En kan ik wel alles op een Sat-Tuner ontvangen ik krijgen een schotel die de Astra en de Hotbird kan ontvangen :?
Als je ook nog iets met die pckaart wilt decoderen, zul je toch vrij diep in je buidel moeten tasten. Je zult namelijk nog een speciale PCMCIA-bay moeten aanschaffen die je op je PC-SAT-Tuner aansluit (2 a 3 honderd gulden). Hierin moet natuurlijk nog de Decoder (Irdeto, Seca, whatever, ongeveer 400piek). En daar moet je dan nog eens je kaartjes induwen...

Het signaal gaat dan niet meer via de Humox, das niet nodig. Het is een complete ontvanger in je pc!

Een PC-SAT-Kaart kan (zover ik weet) alleen Disecq-standaard aan. Als je opstelling hiervan gebruik maakt, zou het moeten kunnen om Hbird&Astra te ontvangen!

Persoonlijk heb ik wel een oogje op de dingen die bij gistron liggen, maar das nog een beetje te prijzig voor mij (599 voor de kaart + 209 voor de pcmcia slot).

Tip, ookal zal deze Miro kaart goed werken, hij is d8 ik niet het zelfde opgebouwd als 'de rest' (Hauppauge, Technotrend). Die zijn allemaal gebasseerd op een zelfde chip en er zijn ook meerdere progjes voor geschreven die erg handig zijn!!
Kijk hier maar eens op: http://satelliet.pagina.nl in de rechter kolom staat ergens een lijstje met PC-DVB-cards. Ik zou de specs maar eens goed nalezen als je er echt interesse in hebt. (Persoonlijk zou ik vooral letten dat er een rechtstreekse Video uitgang op zit, composite en/of svhs zodat je ook zonder problemen op tv kunt meekijken!)

Nog iets, zo kun je je PC-DVC-kaart ook gebruiken om dvd's te decoderen (beide mpeg2) en dus op TV weer te geven. Ik heb er ergens een progje voor gezien maar zou de URL echt niet meer weten....

• l.d._
  • Laatst online: 03-08 23:47
Kijk eens op het board van sat4all
je moet wel ff wachten tot je toegang hebt maar daar kan je je vraag zeker stellen.

p.s. is een gratis board maar ze willen bepaalde personen weren >:)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:01 schreef The Collector het volgende:

[..]

Als je ook nog iets met die pckaart wilt decoderen, zul je toch vrij diep in je buidel moeten tasten. Je zult namelijk nog een speciale PCMCIA-bay moeten aanschaffen die je op je PC-SAT-Tuner aansluit (2 a 3 honderd gulden). Hierin moet natuurlijk nog de Decoder (Irdeto, Seca, whatever, ongeveer 400piek). En daar moet je dan nog eens je kaartjes induwen...

Het signaal gaat dan niet meer via de Humox, das niet nodig. Het is een complete ontvanger in je pc!

Een PC-SAT-Kaart kan (zover ik weet) alleen Disecq-standaard aan. Als je opstelling hiervan gebruik maakt, zou het moeten kunnen om Hbird&Astra te ontvangen!

Persoonlijk heb ik wel een oogje op de dingen die bij gistron liggen, maar das nog een beetje te prijzig voor mij (599 voor de kaart + 209 voor de pcmcia slot).

Tip, ookal zal deze Miro kaart goed werken, hij is d8 ik niet het zelfde opgebouwd als 'de rest' (Hauppauge, Technotrend). Die zijn allemaal gebasseerd op een zelfde chip en er zijn ook meerdere progjes voor geschreven die erg handig zijn!!
Kijk hier maar eens op: http://satelliet.pagina.nl in de rechter kolom staat ergens een lijstje met PC-DVB-cards. Ik zou de specs maar eens goed nalezen als je er echt interesse in hebt. (Persoonlijk zou ik vooral letten dat er een rechtstreekse Video uitgang op zit, composite en/of svhs zodat je ook zonder problemen op tv kunt meekijken!)

Nog iets, zo kun je je PC-DVC-kaart ook gebruiken om dvd's te decoderen (beide mpeg2) en dus op TV weer te geven. Ik heb er ergens een progje voor gezien maar zou de URL echt niet meer weten....
oke maar kan ik het signaal niet gewoon via de humax laten lopen en via de humax naar de sat-tuner in de pc dan zou je theoritisch ook gedecodeerde zenders moet kunnen zien op de pc lijkt me.

En als ik een Hauppauge Pctuner zou nemen (heb ik ook al voor gewoon kabel) welk type moet ik nemen :?

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 05:26 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

oke maar kan ik het signaal niet gewoon via de humax laten lopen en via de humax naar de sat-tuner in de pc dan zou je theoritisch ook gedecodeerde zenders moet kunnen zien op de pc lijkt me.

En als ik een Hauppauge Pctuner zou nemen (heb ik ook al voor gewoon kabel) welk type moet ik nemen :?
dat is een dvb card... voor wat jij wil doenn heb je tv tuner kaartje nodig die kan je al vinden voor rond de 200-300, je kan met de bijgevoegde software ook opnemen
en de kwaliteit zal afhangen van de snelheid van jouw pc
zo gaat het signaal ook eerst langs de humax... dus kaartjes kunje ook nog gebruiken

Verwijderd

Hello je zou eens op http://www.satellitefun.org/bbs/index.php kunnen kijken de beste site als het over ontvanger's gaat.....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je dit echt graag wilt had ik een tuner gekocht met ingebouwde harddisk, of een firewire-uitgang zoals in het toekomstige Humax model schijnt te zitten.

Verwijderd

voor funcard users met 3.0 patch->

weet iemand hoe het komt dat soms de funcard precies niet wil werken en je toch nog een kadertje krijgt van "not running or scrambled"
als je dan eens wegzapt en terugzapt lukt het meestal wel, maar soms moet je een stuk of 10 keer wegzappen en terugzappen.
of is dat die "autoswitch" bug die in de 3.0 versie zit?
zit de fout in de 3in1 files of in de allcam???????

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Waarschijnlijk een bug. Ik heb ook zoiets in mijn Humax F1-VACI. Als ik nieuwe gecodeerde zenders installeer, doet de eerste het nooit, als ik dan verder zap, en dan weer terug naar die eerste van het boeket, dan doet ie het weer (permanent).
Pagina: 1