Welke Attema adapter bij Digitus keystone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:27
Hi tweakers,

Weet iemand uit ervaring welke apdapter ik nodig heb voor Digitus keystones in een Attema AT1881 patchpaneel? Dit zijn de beschikbare adapters: klik.
Attema noemt allerhande merken, maar helaas niet de digitus. Ook geven ze geen duidelijke maatindicatie.
Ik vraag het ook bij hen, maar wellicht weet iemand het uit ervaring.

Dit is de keystone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJVmAKH6fCZiKSBSzFtiE8fv8gM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uWijLcu2RqG961RfSey2u8j6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee als ik je een beetje op weg kan helpen ivm de afmetingen, wie weet heb je al antwoord.

Ik zelf heb deze: https://www.attema.com/nl...pter-b-type-20-4mm?c=1745

Met: https://nl.rs-online.com/web/p/ethernet-connectors/1446051/ misschien handig te vergelijken met je Digitus keystones?

Volgens de specs is mijn keystone 2 mm breder dan die digitus je hebt dat iets ruimte ipv strak in het kader.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 05-07-2021 15:01 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
Attema zei dit:
Digitus hebben we niet getest het meest voorkomende is type B of C. In de bijlage het tabel.
Bijlage: 2020-11-04 Tabel V3.4 connector adapter combinatie

@RobbyTown Bedankt voor je reactie! In de Attema tabel wordt voor alle Commscope keystones adapter type A aanbevolen. Jouw type staat er alleen niet bij.

Ik heb nog even wat verder wat onderzocht en kwam erachter dat de 19.4 (type C) en 20.4mm (type B ) slaan op de hoogte van het gat. De hoogte van de Digitus is 19.7+-0.3. Dus min 19.4 en maximaal 20.0mm. Daarnaast kan het clipje natuurlijk een beetje buigen en daardoor klemmen. Dus ik denk dat type C geschikt is.

Ik heb nog even verder gekeken en voor deze keystone kon ik afmetingen vinden: Tyco connector van type 1116515-1.
Daarvan blijkt dat de hoogte 20.2mm (pixels tellen in paint op de tekening op schaal :p) is en die is geschikt voor de 20.4mm (type B) adapter volgens attema. In dat geval is de adapter dus ietjes groter dan de keystone.

Ik heb Attema om een check gevraagd.

Normaal gesproken zou ik met een keystone naar een winkel lopen waar ze die adapter verkopen en gewoon proberen, maar ik heb geen idee waar ze die verkopen in de winkel. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

In elk geval niet bij de gammel maar bij de Technische Unie komt dat spul vandaan (zitten her en der in NL) kunt er eigenlijk niet particulier kopen (maar toen in crisistijd wel, wie weet nu nog beetje de sligro in de covid tijd).

Lokaal is er wel wat voorraad alleen waarschijnlijk dit soort spul helaas uit een DC van de Technische Unie komt.

Binnen wandelen kan altijd mooie snoepwinkel :9~

[ Voor 45% gewijzigd door RobbyTown op 05-07-2021 23:14 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RobbyTown schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:08:
Lokaal is er wel wat voorraad alleen waarschijnlijk dit soort spul helaas uit een DC van de Technische Unie komt.
Ze hebben hiervan ook wel wat voorraad in de verkoopkantoren. Bijvoorbeeld van de C variant:
Alkmaar10
Almelo12
Almere12
Amersfoort7
Amsterdam11
Amsterdam Watergraafsmeer12
Arnhem11
Assen8
Breda9
Capelle14
Den Bosch12
Den Haag10
Den Haag Westland13
Deventer10
Dordrecht9
Ede7
Eindhoven11
Emmen10
Enschede14
Gouda18
Groningen9
Haarlem20
Helmond13
Hilversum12
Leeuwarden11
Leiden6
Maastricht10
Middelburg10
Nijmegen9
Oostzaan12
Roosendaal20
Rotterdam Charlois13
Schiedam9
Tilburg23
Utrecht37
Venlo10
Zwolle13
Binnen lopen om te passen kan waarschijnlijk wel als je eruit ziet alsof je daar thuishoort, ze vragen bij de kassa pas om bedrijfsgegevens (in ieder geval bij de vestigingen waar ik kom). :+

(Denk trouwens dat je C nodig hebt maar deze specifieke keystones ken ik verder ook niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 05-07-2021 23:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Ik ga bestel wel gewoon van beide types (B en C) er een aantal en ga het dan proberen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
Update voor het nageslacht; Digitus keystones werken met de type C (19.4mm) adapter. Dan zit die er goed strak in, maar eruit halen gaat een beetje lastig, maar niet onmogelijk.
Pagina: 1