Pc blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoddventje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-07-2021
Mijn vraag
Zojuist viel mijn pc uit en reboots meteen, en kreeg ik daarna niet meer uit met de start knop.
Stroom eraf gehaald en dan lijkt het alsof hij de heletijd blijft rebooten. Ik hoor clickjes die vanuit de voeding lijken te komen.

Ik heb mijn gpu en memory eruit gehaald en toen leek hij probleem beter. Alles er weer in gezet gefaseerd, geen problemen. Daarna alles weer aangesloten en toen begonnen de clicks en het rebooten weer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrqRMH51sduK5tbP4C37fqbIiCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMusxuU75k4TRj57vAIjjFrs.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 25% gewijzigd door Snoddventje op 04-07-2021 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:34
Als de voeding staat te hikken dan heb je of een probleem met je voeding, of ergens een kortsluiting.

Dat laatste kan bijvoorbeeld een kabel zijn die ergens gekwets wordt, of je moederbord wat de backplate raakt.

Of een onderdeel wat sluiting maakt. Had je na het gefaseerd aansluiten alles weer werkend?

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoddventje
Sine schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:02:
Als de voeding staat te hikken dan heb je of een probleem met je voeding, of ergens een kortsluiting.

Dat laatste kan bijvoorbeeld een kabel zijn die ergens gekwets wordt, of je moederbord wat de backplate raakt.

Of een onderdeel wat sluiting maakt. Had je na het gefaseerd aansluiten alles weer werkend?
Ja, toen deed alles het weer.
Maar als mijn pc eventjes aan staat, ik ga het zo nog eens proberen. Dan begint het weer opnieuw. Het leek eerst beter te zijn toen ik de memory en de GPU er uit gehaald had, maar misschien heb ik niet lang genoeg gewacht?
Het regent hier wel heel hard, maar voor de rest ging er nergens iets fout met de stroom denk ik...

Dus ik verwacht niet dat er ergens kortsluiting is, alles leek nog normaal vast te zitten zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoddventje
Zojuits mijn voeding vervangen maar zelfde probleem.
Mijn GPU fan gaan uit en dan draait hij mooi stil, en dan opeens valt alles uit en reboot de pc.