Ja, en toen kocht ik eens een niet 'Desktop Best Buy Guide' computer, en door haast ook wat kleine lettertjes gemist.
Voor een stichting met een krap budget waar ik als vrijwilliger aan de gang ben moest met spoed een nieuwe pc worden samengesteld. Meestal controleer ik alles aan de hand van Tweakers goed, maar door het falen van een pc werd het proces onder druk gezet. En daar maakte ik een fout, snelheid boven controle... Goed, dat is geweest maar om nu niet dezelfde fout te maken hoop ik op jullie hulp.
Ik wijk iets af van het standaard formuliertje, en als deze vraag niet in dit topic thuis hoort, excuus!
Het aangeschafte betreft:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale wat het systeem mag gaan kosten was 600 euro, nu ben ik dus op zoek naar een manier om zoveel mogelijk van bovenstaande componenten toch te gaan toepassen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie bovenstaande lijst
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn idee is om het huidige moederbord om te wisselen voor een ander model, namelijk de B560M-HDV. Deze is volgens mij compatibel met de 11600K. Nu zit ik alleen met het geheugen, zal dit ook gaan werken? En werkt de rest van de aanschaf hier ook bij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur voor een ander merk, dus mochten er alternatieven zijn, voor je welkom
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, behalve de budgettaire eisen.
Ga je overklokken?
De standaard is voldoende voor de komende 5 jaar, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om het nieuwe systeempje met zo min mogelijk kosten toch werkend te krijgen.
Voor een stichting met een krap budget waar ik als vrijwilliger aan de gang ben moest met spoed een nieuwe pc worden samengesteld. Meestal controleer ik alles aan de hand van Tweakers goed, maar door het falen van een pc werd het proces onder druk gezet. En daar maakte ik een fout, snelheid boven controle... Goed, dat is geweest maar om nu niet dezelfde fout te maken hoop ik op jullie hulp.
Ik wijk iets af van het standaard formuliertje, en als deze vraag niet in dit topic thuis hoort, excuus!
Het aangeschafte betreft:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 249,47 | € 249,47 |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime B460M-A | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 561,97 | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale wat het systeem mag gaan kosten was 600 euro, nu ben ik dus op zoek naar een manier om zoveel mogelijk van bovenstaande componenten toch te gaan toepassen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie bovenstaande lijst
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn idee is om het huidige moederbord om te wisselen voor een ander model, namelijk de B560M-HDV. Deze is volgens mij compatibel met de 11600K. Nu zit ik alleen met het geheugen, zal dit ook gaan werken? En werkt de rest van de aanschaf hier ook bij?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur voor een ander merk, dus mochten er alternatieven zijn, voor je welkom
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, behalve de budgettaire eisen.
Ga je overklokken?
De standaard is voldoende voor de komende 5 jaar, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om het nieuwe systeempje met zo min mogelijk kosten toch werkend te krijgen.