Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliexp
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb een Nokia 7 plus van 3 jaar oud (dus geen garantie meer). De laatste maanden laadde mn gsm moeilijk op, ik moest hem altijd onder een bepaalde hoek leggen, en sinds gisteren lukt het bijna niet om hem nog op te laden. Ik ben er vrij zeker van dat het probleem ligt aan de oplaadpoort in mn gsm want ik heb al andere opladers gebruikt en het blijft hetzelfde. Ook de oplaadpoort proberen schoonmaken heeft niet geholpen. De batterij zelf werkt ook nog normaal, met een volle batterij kan ik meer dan 1 dag voort (ongeveer 3-4u schermtijd per dag). Voor de rest werkt mn gsm nog prima en heb ik geen nood aan een nieuwe gsm, enkel het oplaadprobleem is enorm vervelend.

Nu vraag ik me af of het zinvol is om de oplaadpoort te laten vervangen? En hoe lang zou een nieuwe oplaadpoort werken?

Aangezien mijn gsm niet meer onder garantie valt: hoeveel zou dit kosten, wat is een normale prijs hiervoor?
Ik had mn gsm gekocht bij Vandenborre, laat ik hem best daar herstellen of kan dat even goed bij gelijk welk herstelpunt? Wat zijn betrouwbare, snelle herstelpunten in België (liefst in Oost-Vlaanderen)?

Of zou ik toch beter gewoon een nieuwe gsm kopen?

Alle tips en ervaringen zijn welkom :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik weet niet hoe je hem hebt geprobeerd om schoon te maken. Maar ik had soortgelijke problemen met mijn Pixel 2 en moest toch echt flink peuteren met een hele dunne tandenstoker. Uiteindelijk kwam er vanuit de bodem een heel plakkaat los en kon ik hem weer normaal opladen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:48
Een deel van deze problemen is al op te lossen met echt goed schoonmaken. Dat gaat veel verder dan wat uitblazen.
Als er iets vast zit achterin de poort, gaat de connector er niet volledig in (merk je amper) en krijg je slecht contact.

@hubhib legt het beter uit en was eerder

[ Voor 10% gewijzigd door Nijn op 04-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 17:32
Mja idd eerst maar eens met een paperclip of zo de stof eruit peuteren. Das het enige nadeel van USB-C, dat je dat 2x per jaar of zo moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
mcDavid schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:32:
Mja idd eerst maar eens met een paperclip of zo de stof eruit peuteren. Das het enige nadeel van USB-C, dat je dat 2x per jaar of zo moet doen.
Het beste gebruik je geen paperclip! Een dunne houten tandenstoker is hier voor geschikt.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliexp
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
Ik heb een houten tandenstoker gebruikt en er kwamen meerdere kleine plukjes stof uit, maar daarna wou hij nog altijd niet opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 10:37
neliexp schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:42:
Ik heb een houten tandenstoker gebruikt en er kwamen meerdere kleine plukjes stof uit, maar daarna wou hij nog altijd niet opladen
Gewoon blijven proberen. Het is echt stof, geloof ons nou gewoon maar. Ik gebruik altijd sateprikkers btw en ben meestal wel een aflevering of 2 op Netflix bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies de reden dat ik inmiddels ben overgestapt op magnetische kabels met een inzetstukje. Scheelt een hoop gekloot met die USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poliep
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-01 12:53
Wat heb je uiteindelijk gedaan?

[ Voor 87% gewijzigd door poliep op 30-07-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-06 22:46
Is een gekend probleem bij deze telefoon, die van ons is al twee keer vervangen, en derde maal zit er aan te komen.

De doorgang van de usb-c stekker door de behuizing is te groot zodat hij enkel op het circuit board steunt en niet op de behuizing rust.
Na verloop van tijd komen de soldeercontacten los, helaas.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
zou een draadloze lader kopen bij de action en geen geld spenderen verder.
Pagina: 1