Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Hai,
ik heb een vraag over mijn case. Ik heb namelijk een vrij dichte case en deze staat in een kast van mijn bureau, en nu denk ik dat hij inderdaad te warm wordt. Wat kan ik het best doen om dit op te lossen?

https://photos.app.goo.gl/FXSxsix9i8VxUVgL7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Waarom denk je dat? Wat zijn de temperaturen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Mijn videokaart haalt de 70 graden zeker en zijn fans zijn ook erg luid, met vaak 99% gebruik (ik heb de XFX RX 580 8gb en de LG 29um69g-b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
70 graden is voor een videokaart niet heel heet. Kan beter natuurlijk, maar voor in een vrij dichte case, in een kast, zijn dat prima temperaturen.

Dingen die je kan doen om het te verbeteren, zijn vrij vanzelfsprekend: niet in die bureaukast zetten, een andere case nemen met meer ventilatie, meer fans plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
oke, ik heb er ook over zitten nadenken om een fan te plaatsen in het bureau, is dit noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Is het vak waar je case in staat dicht aan de achterkant?
Als het vak open is dan kun je je bureau ook een stukje van de muur halen zodat er ook lucht weg kan aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ja, die is dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bram! schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:57:
oke, ik heb er ook over zitten nadenken om een fan te plaatsen in het bureau, is dit noodzakelijk?
Zolang je pc niet uitvalt van de hitte, is helemaal niks 'noodzakelijk'. Maar dat zou kunnen helpen, ja, ook al zal dat denk ik niet heel veel uitmaken als de rest hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Nu je het zegt, mijn pc is wel eens uitgevallen, maar dit is al een tijdje terug. Wel heel erg bedankt! Als ik wil upgraden met mijn videokaart bijvoorbeeld, is het dan handig om voor mijn case er een te zoeken met een mesh voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 15:11
70 Graden is voor rx580 heel netjes ; en ja de fans zijn idd luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Gelukkig maar : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bram! schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:00:
Nu je het zegt, mijn pc is wel eens uitgevallen, maar dit is al een tijdje terug. Wel heel erg bedankt! Als ik wil upgraden met mijn videokaart bijvoorbeeld, is het dan handig om voor mijn case er een te zoeken met een mesh voorkant?
Een open voorkant is beter voor de ventilatie, maar de warmte moet aan de bovenkant en achterkant ook weg kunnen, dus ik zou 'm vooral niet in een (kleine) bureaukast zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik ben het nu nog even aan het testen, ik zit op 80 graden, wat waarschijnlijk nog wel wat kan stijgen. Ik dacht dat dit lager lag. Ik blijf het in de gaten houden

[ Voor 10% gewijzigd door Bram! op 04-07-2021 16:13 ]

Pagina: 1