Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-02 19:03
Heb het nergens kunnen vinden vandaar dat ik het hier maar eens vraag.
Ik heb een MSI X79A-GD45 (8D) moederboard wat mij uitstekend bevalt. Maar wil ik binnenkort over naar Windows 11 dan zal ik TPM moeten hebben. Ik heb gehoord dat MSI een TPM module heeft.

Nu is mijn vraag of deze module ook op mijn moederboard kan.
Zo ja, weet er dan iemand waar ik zo een module kan bestellen.
Zo nee, weet er iemand dan een oplossing die voorkomt dat ik dit geweldige MB moet vervangen :(

Als vast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Persoonlijk denk ik dat je niet meer in een X79 moet investeren. Blijf ermee draaien tot je naar W11 moet en vervang dan de hele PC. Het spul is nu 8-9 jaar oud, tegen de tijd dat W10 niet meer ondersteund wordt, is hij 13, dan is het echt wel einde oefening.

Houd er bovendien rekening mee dat de RTM van Windows 11 mogelijk niet alleen TPM en Secureboot gaat vereisen maar ook minimaal een 8e generatie Intel of 2e generatie AMD Ryzen. Ze (Microsoft) zijn nog met Ryzen 1 en Intel 7 aan het testen, maar ouder zou ik nog niet zomaar vanuit gaan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmarco
Dank voor de snelle reactie.
Ik begrijp het. Wel jammer hoor. Hij doet het nog perfect. Ook programma's als photoshop, illustrator, indesign, lightroom ed. Ook als ze gezamelijk draaien is het geen moeite voor de machine. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Er zijn ook wel manieren om tpm alsnog in je systeem te krijgen, middels USB of insteek kaarten, alleen is daar wel een beetje een run op geweest sinds de bekendmaking van de tpm-verplichting.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmarco
Het lijkt mij dus verstandig om maar eerst eens rustig af te wachten.

Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Inderdaad. Windows 11 is nog maar net aangekondigd, en Windows 10 blijft echt nog wel een tijd. Zou tegen die tijd als Windows 11 echt een beetje volwassen wordt maar eens kijken hoe het dan zit. Microsoft kennende wordt er nog wel 20 keer van koers veranderd voordat er iets definitief wordt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

TPM is slechts 1 van de voorwaarden. Je huidige setup voldoet ook met TPM nog niet aan de voorwaarden.
Sowieso staat je processor (nog) niet bij de ondersteunde processoren. Doet het moederbord wel aan Secure Boot en Fast Boot?
Aan de andere kant, er kan nog van alles veranderen aan het lijstje voorwaarden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1