Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neblus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 15:19
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, inclusief iPhone en abbonement. Kort daarvoor, februari j.l. heb ik een privé een 24 maanden abbo + Google pixel 4a afgesloten.

Ideale situatie is om met iphone dualsim te gaan werken, 2 telefoons vind ik onhandig en de Pixel 4a is nog behoorlijk wat waard om door te verkopen. Het liefst behoud ik ook mijn privé nummer.

Echter: in de iPhone kan alleen een extra e-sim, wat mijn privé provider niet ondersteunt (Ben).

Afkopen van privé abbo bij Ben (restant 20 maanden), en vervolgens een nieuw sim-only abbo afsluiten bij een provider die wél e-sim ondersteunt, lijkt financieel niet slim.

Zien jullie nog andere opties, anders dan de huidige situatie met 2 telefoons gewoon te accepteren?

Beste antwoord (via Neblus op 04-07-2021 20:28)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
eL_Jay schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Vanwege Security, TCO en onderhoud kiezen veel overheden en bedrijven voor iPhone.
5 verschillende android devices supporten is een stuk lastig dan een paar generaties iPhone.
Ben het grotendeels met je eens, maar... Android is op technisch gebied wel verder dan iOS met hun werkprofielen. Het is vreemd dat iOS dat nog niet ondersteunt.

TS: Wellicht een idee om de provider simpelweg te bellen en een afkoopsom te vragen? Het hoeft geen 20 maanden te zijn. Misschien kun je wel gewoon 8 maanden afkopen. Bovendien dacht ik dat zulke lange contracten voor particulieren niet meer waren toegestaan? Tip: Voor een mini-meerprijs kun je vaak een telefoonabonnement in de cloud nemen. Vaak komt dat neer op maandelijkse opzegbaarheid. Het is niet helemaal netjes, maar wellicht kun je "klagen" over het bereik. Of misschien heb je op een bepaalde locatie wel echt slecht bereik. Dan kun je vaak uit coulance ontbinden.

Wel even iets om op te letten omdat je een corporate enrolled device krijgt: Je werkgever kan NIET de inhoud van je apps, berichten en foto's zien, maar WEL welke apps je hebt geinstalleerd. Dus installeer niet at random apps zoals Tinder, Grinder, Bumble en Happen. Dit kan een reden zijn om gewoon twee telefoons te blijven gebruiken. Er bestaan ongetwijfeld telefoonhoesjes waar twee telefoons in passen.

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 04-07-2021 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:36
Ehm je werkgever naar e-sim vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij je nieuwe werkgever lief vragen of je een esim mag, zodat je dual sim kan gebruiken?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 12:15
iPhone is van werk? Misschien kan je via je werk e-Sim doen en privé je gewone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:19
Dit voegt natuurlijk weinig toe aan dit topic.

[ Voor 73% gewijzigd door PaT op 04-07-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
boyette schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:52:
Kan je je werkgever niet vragen een fatsoenlijke telefoon te geven bijv. een dual sim Android toestel.
In plaats van een zeer beperkte Iphone ?
Vanwege Security, TCO en onderhoud kiezen veel overheden en bedrijven voor iPhone.
5 verschillende android devices supporten is een stuk lastig dan een paar generaties iPhone.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
eL_Jay schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Ben het grotendeels met je eens, maar... Android is op technisch gebied wel verder dan iOS met hun werkprofielen. Het is vreemd dat iOS dat nog niet ondersteunt.

TS: Wellicht een idee om de provider simpelweg te bellen en een afkoopsom te vragen? Het hoeft geen 20 maanden te zijn. Misschien kun je wel gewoon 8 maanden afkopen. Bovendien dacht ik dat zulke lange contracten voor particulieren niet meer waren toegestaan? Tip: Voor een mini-meerprijs kun je vaak een telefoonabonnement in de cloud nemen. Vaak komt dat neer op maandelijkse opzegbaarheid. Het is niet helemaal netjes, maar wellicht kun je "klagen" over het bereik. Of misschien heb je op een bepaalde locatie wel echt slecht bereik. Dan kun je vaak uit coulance ontbinden.

Wel even iets om op te letten omdat je een corporate enrolled device krijgt: Je werkgever kan NIET de inhoud van je apps, berichten en foto's zien, maar WEL welke apps je hebt geinstalleerd. Dus installeer niet at random apps zoals Tinder, Grinder, Bumble en Happen. Dit kan een reden zijn om gewoon twee telefoons te blijven gebruiken. Er bestaan ongetwijfeld telefoonhoesjes waar twee telefoons in passen.

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 04-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik krijg van mijn werkgever ook een iPhone, maar heb het andersom opgelost: de werk sim zit als 2de sim in mijn Android. Ik ben eigenlijk nog niets tegen gekomen wat niet werkt en (voor mij) werkt Android 10x fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Apple verkoopt in China en in Hong Kong iPhones met een fysieke dual sim. Mijn vader had hetzelfde probleem en ik heb ongeveer een jaar terug een iPhone Xs Max met twee simkaarten kunnen vinden op Marktplaats. Werkt nog altijd perfect. Dat zou misschien een tip zijn om daar naar te zoeken mocht het verder allemaal niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neblus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 15:19
Dank voor de tips allen! Werkgever biedt geen dualsim aan (misschien moet ik harder zeuren😄), en mijn pixel 4a heeft ook helaas geen 2 fysieke sim sloten.

Ik ga morgen in ieder geval mijn provider nog eens bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
breadje schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:04:
Ik krijg van mijn werkgever ook een iPhone, maar heb het andersom opgelost: de werk sim zit als 2de sim in mijn Android. Ik ben eigenlijk nog niets tegen gekomen wat niet werkt en (voor mij) werkt Android 10x fijner.
Heeft je werkgever gewoon je MDM profiel op je privetelefoon gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Uit interesse nog even rondgekeken, en er zijn enkele bedrijven die iPhones kunnen ombouwen van een enkele sim naar dual sim. De sim reader wordt dan vervangen, zie hieronder;
https://www.30minutes-rep...w-naar-fysieke-SIM-reader
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Nadeel is uiteraard wel dat garantie bij Apple verloren gaat. Is waarschijnlijk wel goedkoper dan het afkopen van je Ben abonnement mocht je geen regeling met hen kunnen treffen (en misschien vergoedt de werkgever het wel ;))

Succes in ieder geval!
Pagina: 1