laptop voor Vmware en programmeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal in principe voor dagelijks gebruik dienen. Dit om niet constant mijn werklaptop te gebruiken. Standaard Office programma's moet ie natuurlijk aankunnen, maar ik wil er ook VMware mee kunnen draaien om wat te spelen met VM's. Daarnaast wil ik de laptop ook gebruiken om een poging te wagen met het leren van programmeren. Een dedicated GPU is niet per se nodig aangezien ik in principe niet van plan ben om er echt op te gaan gamen. Mocht deze toch erbij zitten voor een degelijke prijs is dat natuurlijk mooi mee genomen, maar zeker geen must.

Wat is je budget?
900 euro is eigenlijk de max die ik er voor wilt geven

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal in principe alleen thuis gebruikt worden, misschien als ik op vakantie ga dat ik hem dan meeneem, maar verder is dat dus niet de bedoeling. Zat zelf te denken aan iets van 15 inch. Zie soms ook laptops van 14 inch voorbij komen, maar hier heb ik verder geen ervaring mee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Met het rondneuzen ben ik in ieder geval al de ASUS Vivobooks tegen gekomen. Daarbij vielen mij de volgende 2 op:

Vivobook S14 M433 Ryzen 5 5500u / 16gb RAM / 1TB SSD / Radeon RX Vega 7 / 14" screen - 729 euros
Vivobook 15 Intel i7-1165G7 / 16GB RAM / 1TB SSD / Intel Iris Xe graphics / 15" screen - 899 euros

Ik lees echter gemixte verhalen over Asus. Sommige mensen vinden het prima aparaten, maar ik lees ook genoeg berichten dat de kwaliteit over het algemeen niet heel denderend is. De prijzen voor wat je krijgt lijken mij echter prima. Daarnaast hoor ik ook veel positieve verhalen over Lenovo, maar ik kreeg een beetje het idee dat je wat betreft de specs toch vaak een generatie achter loopt (4000 series van Ryzen, 10th generatie Intel), althans dat is wat ik in de Pricewatch zag of ik moet verkeerd hebben zitten zoeken ^^'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:59
Hoi,

Wat heeft VMware nodig als specs? Dan kan je eens zien wat je precies nodig heeft. En welke specs heeft de werklaptop? Voldoet deze wel aan de "eisen"?

Over de beeldschermgrootte: Dat is helemaal wat je zelf wilt. Zelf vind ik met het programmeren een groter scherm fijn. Maar dat is puur persoonlijk.

Over de merken: Je hoort van alle merken goede en slechte dingen. Het is meestal op basis van persoonlijke ervaringen. Naar mijn mening zijn de twee genoemde merken niet verkeerd. Lenovo staat bekend als een "zakelijk" merk. Dat zijn echte werkpaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
RonnieKo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:19:
Hoi,

Wat heeft VMware nodig als specs? Dan kan je eens zien wat je precies nodig heeft. En welke specs heeft de werklaptop? Voldoet deze wel aan de "eisen"?

Over de beeldschermgrootte: Dat is helemaal wat je zelf wilt. Zelf vind ik met het programmeren een groter scherm fijn. Maar dat is puur persoonlijk.

Over de merken: Je hoort van alle merken goede en slechte dingen. Het is meestal op basis van persoonlijke ervaringen. Naar mijn mening zijn de twee genoemde merken niet verkeerd. Lenovo staat bekend als een "zakelijk" merk. Dat zijn echte werkpaarden.
werklaptop die ik nu heb heeft een 8th gen i7 en 16gb geheugen en draait VMware prima voor wat ik er mee doe. Dat is dus ook de minimale eis. Wat betreft een Ryzen processor vind ik een Ryzen 5 ook nog prima, maar ook dat is de minimum.

wat betreft de merken, ik lees her en der dat Asus bijv. sterk wordt afgeraden vanwege de kwaliteit. Ik heb zelf echter alleen een MSI en een HP laptop gehad, dus ik kan daar verder niet over overdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Asus heb ik ook meegewerkt. (o.a. asus EEE PC: Niet kapot te krijgen) Geen problemen mee gehad. Sony-laptops waren ook wel okee. Ook medion-laptops geen problemen meegehad. Het verschil in kwaliteit zit hem vaak in de behuizing e.d. hoe stevig zijn de schanieren e.d. Het veel slepen met de laptop heeft natuurlijk veel invloed. Het is vooral een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt niet zomaar een oordeel over een heel merk geven. Lenovo staat bijvoorbeeld hoog aangeschreven als je het over hun zakelijke series hebt. Hun goedkopere consumentenlijn is niet van dezelfde kwaliteit (maar ook niet slecht). Dat soort verschillen zie je bij veel merken.

Asus geldt als een goed merk voor het geld. Weet je zeker dat het "sterk wordt afgeraden"? Ben je niet in de war met Acer wat inderdaad een ronduit beroerde reputatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
RonnieKo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:15:
Asus heb ik ook meegewerkt. (o.a. asus EEE PC: Niet kapot te krijgen) Geen problemen mee gehad. Sony-laptops waren ook wel okee. Ook medion-laptops geen problemen meegehad. Het verschil in kwaliteit zit hem vaak in de behuizing e.d. hoe stevig zijn de schanieren e.d. Het veel slepen met de laptop heeft natuurlijk veel invloed. Het is vooral een persoonlijke afweging.
Vandaar dus ook mijn vraag over Asus omdat ik zelf geen ervaring heb met dit merk ;)
downtime schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:22:
Je kunt niet zomaar een oordeel over een heel merk geven. Lenovo staat bijvoorbeeld hoog aangeschreven als je het over hun zakelijke series hebt. Hun goedkopere consumentenlijn is niet van dezelfde kwaliteit (maar ook niet slecht). Dat soort verschillen zie je bij veel merken.

Asus geldt als een goed merk voor het geld. Weet je zeker dat het "sterk wordt afgeraden"? Ben je niet in de war met Acer wat inderdaad een ronduit beroerde reputatie heeft.
vele tientallen berichten op onder meer Reddit die Asus afraden. Nogmaals, zelf geen ervaring met het werk dus ik kan niet vanuit mijn eigen ervaringen praten. Ik schiet een Asus laptop dan ook niet direct af, maar de berichten die ik er over lees doen me toch een tweede keer nadenken of ik wel dit merk wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Kijk ook naar de leeftijd van de berichten. Dat zie je ook bij automerken. Sommige modellen zijn goed, andere zijn slecht waar je volgens de kenners uit de buurt moet blijven. Dat kan per model verschillen. Collega's van mij deden maximaal 3 - 4 jaar met een laptop. Zelf heb ik de laptop 11 jaar gehad. Toen viel hij echt uit elkaar. Het is ook hoe je omgaat met je PC / Laptop. Dat zie je ook met telefoons e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
RonnieKo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:24:
Kijk ook naar de leeftijd van de berichten. Dat zie je ook bij automerken. Sommige modellen zijn goed, andere zijn slecht waar je volgens de kenners uit de buurt moet blijven. Dat kan per model verschillen. Collega's van mij deden maximaal 3 - 4 jaar met een laptop. Zelf heb ik de laptop 11 jaar gehad. Toen viel hij echt uit elkaar. Het is ook hoe je omgaat met je PC / Laptop. Dat zie je ook met telefoons e.d.
Posts zijn er altijd wel te vinden, maar uit bijv. een bericht van een subrredit worden Asus laptops afgeraden omdat deze volgens hun te vaak slechte bouwkwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
@Raxious Heb je een linkje naar de subreddit? Je zal toch zelf moeten beoordelen. Ik zou zeggen ga eens een plaatselijke winkel in (groot of klein). Kijk eens naar de verschillende laptops en voel de "kwaliteit".
Pagina: 1