Philips-TV: Android-TV of Saphi-OS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:38
Ik heb 2 Philips TV's, een 58PUS7304 van 2019 en een 43PUS7805 van 2020

Dat de schermgrootte verschillend is logisch maar er blijken meer verschillen te zijn:
Op de 7304 kan ik WEL apps toevoegen.
Ik heb bv de NPOstart en ZiggoGo toegevoegd.
Op de 7805 kan ik GEEN apps toevoegen.
Er zijn wel enkele apps standaard aanwezig (bv Youtube, Netflix en NPOstart) maar toevoegen van Disney+ of ZiggoGo lukt bv niet.

Na wat puzzelen blijkt dat de 7304 is voorzien van Android-TV en dat de 7805 is voorzien van Saphi (Android6?) maar dat wordt dus niet duidelijk gecommuniceerd in de spec of verkoop-docu.
Doe je voordeel met deze info !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je op de productpagina van de fabrikant kijkt staat er gewoon 'Saphi Smart TV', dit komt zelfs meerdere keren terug in verschillende blokjes, dus wat is er onduidelijk gecommuniceerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXICA5SkeQ5BCHc88Drt-GRxBl8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/73oGaU3rMoMDxqGjObrIoQeT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:31
Oon schreef op zondag 4 juli 2021 @ 05:23:
Als je op de productpagina van de fabrikant kijkt staat er gewoon 'Saphi Smart TV', dit komt zelfs meerdere keren terug in verschillende blokjes, dus wat is er onduidelijk gecommuniceerd?

[Afbeelding]
idd

1 ding is mij wel opgevallen
In de afbeeldingen bij tweakers pricewatch is een afbeelding aanwezig die ANDROID TV toont bij de 43PUS7805.

Verzoek ingediend om die iig weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:38
Oon schreef op zondag 4 juli 2021 @ 05:23:
a) was ik Saphi nog niet tegen gekomen maar dat komt omdat ik meer bij de techn.specs van leveranciers als MediaMarkt en Coolblue en vergelijkingsites als Consumentenbond had gekeken dan op de philips-website.... mijn schuld dus.
b) zelfs op die philips-site vind ik het onduidelijk want als er staat "een Saphi besturingssysteem" is 'Saphi' dan een zelfstandig naamwoord (als alternatief voor Android of WebOS) of een bijvoeglijk naamwoord (als alternatief voor een snel of gebruiksvriendelijk besturingssysteem). Saphi lijkt dan een beetje marketingpraat.
c) en eigenlijk snap ik Saphi nog steeds niet..... Ik kom ergens tegen dat Saphi geheel op Linux is gebouwd. Dat is Android ook en dan zou Saphi een Android alternatief zijn. Maar ik kom ook ergens tegen dat Saphi een aanpassing is van Android-6 en dus eigenlijk een Android-versie zou zijn.....
Dus ik weet nog steeds niet precies wat Saphi is en Philips/TPVision is er ook niet duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

LittleBit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:39:
[...]

a) was ik Saphi nog niet tegen gekomen maar dat komt omdat ik meer bij de techn.specs van leveranciers als MediaMarkt en Coolblue en vergelijkingsites als Consumentenbond had gekeken dan op de philips-website.... mijn schuld dus.
b) zelfs op die philips-site vind ik het onduidelijk want als er staat "een Saphi besturingssysteem" is 'Saphi' dan een zelfstandig naamwoord (als alternatief voor Android of WebOS) of een bijvoeglijk naamwoord (als alternatief voor een snel of gebruiksvriendelijk besturingssysteem). Saphi lijkt dan een beetje marketingpraat.
c) en eigenlijk snap ik Saphi nog steeds niet..... Ik kom ergens tegen dat Saphi geheel op Linux is gebouwd. Dat is Android ook en dan zou Saphi een Android alternatief zijn. Maar ik kom ook ergens tegen dat Saphi een aanpassing is van Android-6 en dus eigenlijk een Android-versie zou zijn.....
Dus ik weet nog steeds niet precies wat Saphi is en Philips/TPVision is er ook niet duidelijk in.
Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar Android is gebaseerd op Unix, en Saphi zal inderdaad een fork van Android (AOSP) zijn.

In principe gaat er helemaal niks fout in de marketing, want ik zie nergens geadverteerd staan dat het Android TV is, alleen dat het een smart TV is. Zo'n beetje iedere fabrikant heeft wel een eigen smart TV OS, dus als je zelf niet verder zoekt dan kun je niet echt de winkel de schuld geven in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneenria
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-12-2022
Dit voegt niets toe...

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 19-10-2022 18:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.