Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11
Is mijn router (Asus RT-AX56U) stuk of doe ik iets verkeerd?

Mijn enige functie voor deze router is om SteamVR streaming te faciliteren voor mijn Vive Focus 3 via Vive Business Streaming (net zoiets als Virtual Desktop of Air Link voor Quest).

In de meterkast staat een Fritzbox 7590 waar glasvezel op aangesloten zit. Vanaf de 7590 loopt een CAT6 kabel van 10 beter naar boven en deze heb ik aangesloten op de WAN poort van de AX56U. Van de 56U loopt een CAT6 kabel naar mijn desktop PC.

Het probleem is dat de verbinding via de AX56U (bekabeld) erg onbetrouwbaar is en vaker niet werkt dan wel. Het was direct na aansluiten niet mogelijk om via de browser van de desktop verbinding te maken met de router (router.asus.com). Het is wel gelukt via de Asus router app om Wifi te configureren, waarna het (tijdelijk) ook mogelijk was om de router via de desktop te benaderen.

Soms lukt het Windows even om verbinding te maken, maar het werkt nooit lang. Op het moment dat ik de kabel uit de AX56U haal en de 7590 rechtstreeks verbind met de desktop, dan heb ik onmiddellijk weer een perfecte verbinding.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

1. Firmware van de router geüpdatet naar de laatste versie.
2. Ethernetadapter (I219-V) drivers gecontroleerd (waren al up to date).
3. Firewall in de router uitgezet.
4. Windows firewall uitgezet.
5. Http/https geprobeerd in router opties.

Iemand met meer verstand van netwerken enig idee?

Beste antwoord (via rens-br op 04-07-2021 15:19)

• Moogles
Die optie heb ik helaas niet.

Mijn probleem is overigens opgelost, er zit kennelijk een bug in de Vive Focus 3 software. De reden waarom ik niet bij de store kon, had te maken met het feit dat de tijdinstellingen niet goed stonden en had verder niets te maken met de Wifi foutmelding.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Een router die stuk is met de problemen die jij noemt lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Denk eerder iets met je instellingen.
Het was direct na aansluiten niet mogelijk om via de browser van de desktop verbinding te maken met de router (router.asus.com).
Check eens je dns settings, dhcp, gateway en subnet(masks) etc eens goed.

[ Voor 47% gewijzigd door CyberMania op 04-07-2021 00:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Neem aan dat de Fritzbox in Bridge modes staat?
Niet toevallig op beide ( Fritzbox en AX56U ) een DHCP draaien die elkaar zitten te bijten?

Fritzbox niet in Bridge?? -> gooi de AX56U in AP mode.. oftewel:
- DHCP uit op de AX56U
- UTP die nu van de fritzbox in de WAN van AX56U zit, stop die in Lan Port 1
- Desktop op AX56u Lanport 2/3 of 4

[ Voor 51% gewijzigd door Marsjee op 04-07-2021 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moogles
Ik heb de router nu als AP geconfigureerd en heb een stabiele bedrade en draadloze verbinding. Ondanks het feit dat zowel de desktop als de Vive Focus 3 onderdeel uitmaken van hetzelfde netwerk, weten ze elkaar nog steeds niet te vinden. Ik heb nog wat dingen die ik kan proberen, maar ben in ieder geval weer wat verder. Bedankt voor de hulp. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

AP isolation uitgeschakeld? Simpel uitgedrukt kan WiFi dan niet met het LAN netwerk verbinden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:36
En controleer in Windows dat het netwerk als "prive" is ingesteld. Anders krijg je nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
Bedankt voor de suggesties. Het probleem wat ik nu nog heb is dat wanneer ik draadloos verbinding maak, dat ik de melding krijg "connected, no internet". Echter heb ik dan wel verbinding met internet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het zorgt ervoor dat ik geen toegang heb tot de Vive store, ondanks dat het gewoon zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar staat de DNS op ingesteld van die betreffende apparaten waar je die melding op krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
192.168.178.1 (hetzelfde als mijn gateway, zie ik nu). Is dat misschien de oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Nee dat hoort zo als je hem enkel als ap hebt geconfigureerd. Dat die URL niet werkt, is omdat dat webadres natuurlijk geen echte magische domeinnaam is die aan jouw thuisinstallatie koppelt. Asus vangt deze domeinnaam af in de router, maar als je het apparaat niet als router gebruikt, maar enkel als accesspoint werken dat soort handigheidjes niet en zul je de instellingenpagina enkel via het ip-adres in de browser kunnen opvragen. Vrijwel dezelfde inspanning, met een tool als fing heb je in een handomdraai het ip van dat soort apparatuur.

Zorg dat je dhcp uitzet in het accesspoint anders heb je meerdere subnetten in huis en krijg je dat apparatuur dat op de router zit en apparatuur dat op de accesspoint zit elkaar niet kan benaderen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
Ik heb volgens mij geen optie om DHCP uit te zetten in de AX56U in access point modus. Ik zoek me lam, maar kan het niet vinden. Waar zou dat kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISDN
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:35
Is In het navigatie menu Advanced settings | Lan | dhcp server tab, “ enable the dhcp server “ niet bruikbaar?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
Die optie heb ik helaas niet.

Mijn probleem is overigens opgelost, er zit kennelijk een bug in de Vive Focus 3 software. De reden waarom ik niet bij de store kon, had te maken met het feit dat de tijdinstellingen niet goed stonden en had verder niets te maken met de Wifi foutmelding.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Moogles ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Moogles schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:33:
Ik heb volgens mij geen optie om DHCP uit te zetten in de AX56U in access point modus. Ik zoek me lam, maar kan het niet vinden. Waar zou dat kunnen staan?
Kan best zijn dat het impliciet al uitstaat als hij in access point modus draait.

Wat voor ip-reeksen krijgen apparaten die met het accesspoint verbonden zijn? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.X is en apparaten die met de router zijn verbonden hebben ook die reeks dan is het al goed. Maar mocht je hebben dat bijvoorbeeld apparatuur achter het accesspoint 192.168.2.X (voorbeeld) krijgt en apparatuur achter de router weer een heel andere reeks, dan staat dhcp nog aan op het accesspoint.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1