Volume regelen speaker zonder remote aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom123d
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-09-2021
Hallo

Ik heb een marshall woburn bluetooth speaker die ik gebruik als home cinema voor mijn TV. Deze is nu aangesloten aan mijn telenet tv-box. Bij de vorige telenet digi box kon je het volume apart regelen, waardoor het volume van de marshall speaker op hetzelfde niveau kon blijven. Met de nieuwe tv-box kan dit niet meer en kan ik het volume niet meer aanpassen zonder recht te staan en handmatig te regelen aan de marshall speaker. Deze heeft ook geen afstandsbediening. Is er een mogelijkheid om toch het volume te kunnen regelen? Bestaat er een adapter met afstandsbediening die ik tussen de tv-box en speaker kan plaatsen? Zijn er nog oplossingen? Binnenkort zou ik een nieuwe tv kopen, maar liefst zou ik de marshall speaker houden...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48
Kun je de speakers van je tv niet uitschakelen en de Marshall speaker als externe speaker voor je tv aanwijzen, zodat het volume met de tv afstandsbediening ingesteld kan worden? Tenminste, zo werkt het wel met een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom123d
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-09-2021
Hoi ruftman
Het probleem is dat de tv geen aux uitgang heeft. Daarom heb ik een adapter gekocht die tussen de tv box en tv zit waar wel een aux verbinding kan gemaakt worden. Het geluid komt dus rechtstreeks van de HDMI en niet van de tv. Als ik een nieuwe tv koop en de speaker aansluit via aux, kan ik wel het volume regelen met de afstandsbediening van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:47

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tom123d schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:43:
Als ik een nieuwe tv koop en de speaker aansluit via aux, kan ik wel het volume regelen met de afstandsbediening van de tv?
Ja, meestal wel.

Dit kun je het beste ook aan de verkoper vragen en checken of je 'm anders kunt retourneren.

Het voordeel is ook dat je meerdere HDMI poorten (of zelfs de apps) op de TV kunt gebruiken.