Win 10 "Er is geen batterij aanwezig"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aclo9
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09-2022
Mijn vraag
Soms, wanneer ik zwaardere taken uitvoer zoals gamen, krijg ik de melding dat er geen batterij aanwezig zou zijn. Terwijl als ik de oplader eruit doe, de laptop nog steeds werkt. Wanneer dit gebeurt presteert de laptop wel slechter, fps gaat omlaag in games. Het gaat na een tijdje meestal vanzelf weer naar normaal, maar soms blijft het wel lang zo totdat ik de laptop een tijdje heb afgesloten. Waardoor kan dit komen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8l5bQ38EbDvLP_W728IaYCsKPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qlTGGTBRQgxU6Hb7pfdlf4Z0.png?f=user_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://nl.hardware.info/...atebook-d-53010duy.504317

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Direct opnieuw opstarten werkt niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Aclo9 op 03-07-2021 21:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

In Windows zit bij de energie-instellingen de mogelijkheid om aan batterijbesparing te doen. Dit staat standaard aan, en daarom wordt het scherm donkerder en gaat de processorsnelheid naar beneden zodat je langer met de acculading kan doen.

De melding dat er geen batterij aanwezig is bij een zware belasting, komt vaak doordat de accu zelf te weinig stroom kan leveren en er extra stroom nodig is direct vanuit het stopcontact.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamguzel42
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-11-2021
Uit eigen ervaring: Gaming laptop presteert zonder netstroom erg slecht. Het klopt dat je netstroom continu aan je laptop vast moet zitten als je zit te gamen, anders krijg je te maken met framedrops. Een videokaart pakt het grootste deel van de batterijverbruik. Mijn office laptop kan uren mee, maar als ik zat te werken met mijn gaming laptop moest ik het na een uur of 2 á 3 weer op netstroom aansluiten.