Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsybumsy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05-2024
Mijn vraag
Mijn iPod touch, zevende generatie is gevallen en heeft een gebogen frame waardoor de aan knop zich niet meer in laat drukken. Daarnaast is het scherm uit het frame losgekomen, de backlight functioneert nog wel, weet niet of dat ook geldt voor de display controller. Ik zie in ieder geval alleen maar gekleurde strepen die steeds verder vervagen. Repareren kost waarschijnlijk meer dan een nieuw exemplaar, daarom wil ik het apparaat recyclen. Er staat echter nog wel data op, nu vroeg ik me of of het nog mogelijk is om dit er af te halen? Anders wil ik graag weten hoe ik het flashgeheugen fysiek kan vernietigen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPod touch 32Gb, zevende generatie. Windows 10 met iTunes

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken of een reparatie mogelijk is, dit is zo maar kost relatief veel, de iPod is vermoedelijk total loss. Kijken of ik data kan verwijderen, ik kan alleen support artikelen vinden voor apparaten met een werkend scherm. Ook op GoT of andere fora heb ik nog niks kunnen vinden. Ik ben nog bezig met zoeken, als ik wat vind kan het ook voor anderen nuttig zijn. Als laatste ga ik aankomende maandag nog naar Apple bellen om te kijken of ik een goede indicatie voor de kosten van een reparatie, en anders een goede manier om de data van de iPod te verwijderen af kan komen.

Beste antwoord (via Clumsybumsy op 03-07-2021 21:59)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe graag wil je de data hebben?

Je kan kijken of je een tweede kan vinden voor weinig op ebay of op marktplaats of op facebook en onderdelen swappen. Volgens mij zijn dit nog wel apparaten die niet volledig gelockt zijn. Op afstand is lastig sowieso.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:07
boormachine.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je kan kijken of je een tweede kan vinden voor weinig op ebay of op marktplaats of op facebook en onderdelen swappen. Volgens mij zijn dit nog wel apparaten die niet volledig gelockt zijn. Op afstand is lastig sowieso.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsybumsy
Touchdomex schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:01:

De foto's die ik met de iPod heb gemaakt staan ook in mijn iCloud. Het gaat vooral om een mobiel bankieren app die ook op het apparaat staat. Om misbruik uit te sluiten wil ik die verwijderen, onderdelen swappen kan ook een goed idee zijn, daar zal ik naar kijken.
En als bovenstaande niet lukt kan ik altijd nog de batterij verwijderen (als dat nog niet gedaan is) en een boortje door de printplaat heen janken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clumsybumsy
Update: Ik had de iPod aan de lader gehangen om te voorkomen dat de batterij leeg zou raken tijdens het zoeken naar een oplossing. Het scherm is weer aangesprongen waardoor ik de zaken die ik wou verwijderen kon verwijderen. Er mag dus een slotje op dit topic