Razer Naga repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyCatjuh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Mijn vraag
Ik heb nog een hele oude Razer Naga, uit 2012. Hij doet het nog heel fijn, maar mijn linkermuisknop gaat inmiddels dubbelklikken, of hij registreert niet dat ik aan het slepen ben en de knop vasthou. Is er ergens een bedrijf/iemand die deze kan repareren? Ik ben er zelf niet technisch genoeg voor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Razer Naga 2012

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een Razer Trinity gekocht, maar deze is dus te groot voor mijn hand. Ik krijg er pijn aan mijn hand/pols van en kan niet goed bij de 12 knoppen aan de zijkant met mijn duim.
Het liefst wil ik die uit 2012 gerepareerd hebben omdat die precies de goede grootte heeft (ik heb hele smalle handen)
Of is er een ander model wat beter zou passen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
Beste optie is kijken of je 'm open kan maken en alles schoonmaken. Succes zeker niet gegarandeerd, maar als het mislukt ben je ongeveer net zo ver van huis als je bent als je het niet probeert, want een muis die niet lekker werkt wil je toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyCatjuh
Ja dat kan zelf wel, maar ik heb geen idee wat ik moet doen of hoe ik dat schoon moet maken. Vandaar dat ik me afvraag of er geen bedrijf is die dit soort dingen fixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyCatjuh
Ja dat kan zelf wel, maar ik heb geen idee wat ik moet doen of hoe ik dat schoon moet maken. Vandaar dat ik me afvraag of er geen bedrijf is die dit soort dingen fixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb al tientallen Naga's, in het specifiek de 2012, in m'n leven opengemaakt en reviseer ze ook (voor de hobby). Vaak kan je een (dubbel)klik issue oplossen door 'm open te maken en contactspray in de behuizing van de button te spuiten (de button zelf zit in een mini behuizing, een soort klein zwart blokje). Ik spuit altijd een overvloed in het blokje terwijl ik klik. In de eerste paar minuten verlies je dan de tactile feedback en de knop lijkt dan vast te zitten, maar naar een paar minuten droogt alles op en lekt het uit de behuizing en dan doet de button het weer als vanouds. Als je de muis open gaat maken dan moet je er iig voor zorgen dat je nieuwe muisskates hebt omdat je je huidige skates eraf moet halen tbv het openmaken. Tip: verwarm de skates eerst met een fohn voordat je ze eraf haalt en ga niet met een mes oid lopen schrapen, dan loop je het risico dat je uitschiet en krassen maakt aan de onderkant van je muis. Dit laatste heeft weer gevolgen voor je muispad en frictie. Het beste gebruik je hiervoor een plastic prying tool.

Soms is het nodig de gehele button en button behuizing te vervangen, in dat geval moet je gaan solderen waar wat meer werk bij komt kijken.

Als je de muis open hebt, is het overigens aan te raden om de kabel ook te vervangen. Dit is vrij simpel en de kabels zijn net als de skates vrij makkelijk te krijgen via bijv. Aliexpress.

Zit jij ook op Reddit? Want ik kreeg vandaag toevallig ook wat vragen met hetzelfde scenario op Reddit.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyCatjuh
Oh ja, als jij diegene was die 4 razer naga's op een plaatje had, dan was ik dat. Ik dacht dat ik met een Amerikaan aan het praten was. haha.

Maakt het uit welke contactspray ik gebruik? Ik moet even kijken wat zo'n tool is, die plastic prying.

Solderen kan ik helaas niet, dus ik hoop dat de spray genoeg is. Hij klikt ook niet constant dubbel gelukkig.

Mijn kabel is het ook aan het begeven, de stroeve coating ervan is losgescheurd. Die hebben ze bij ali ook?
Kan ik gewoon razer naga 2012 skates/kabel intypen en dan ben ik er?

En mocht ik vragen hebben, kan ik jou dan berichten? Of inhuren als ik er écht niet uitkom :')

[ Voor 3% gewijzigd door BabyCatjuh op 03-07-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Toevallig :)
Maakt het uit welke contactspray ik gebruik? Ik moet even kijken wat zo'n tool is, die plastic prying
Nee, als het maar gewoon contactspray is voor elektonica. Die ik eerder had gelinkt verkopen ze volgens mij ook bij de bouwmarkt.
Mijn kabel is het ook aan het begeven, de stroeve coating ervan is losgescheurd. Die hebben ze bij ali ook?
Kan ik gewoon razer naga 2012 skates/kabel intypen en dan ben ik er?
Skates: correct, je moet er alleen even opletten of je de juiste hebt, maar dat kan je vergelijken met de onderkant van je eigen Naga (soms zitten er op het vel bij Aliexpress extra skates voor andere types, dat maakt niet uit en daar hoef je je niet door te laten verwarren).
Kabel: hier moet je even goed opletten of het plastic blokje aan de kabel (de trekontlasting) hetzelfde is en of pin layout op het aansluitblokje hetzelfde is, dit kan je zien aan de kleuren. Soms verkopen ze daar namelijk wel eens kabels die niet geschikt zijn voor de 2012. Hieronder een voorbeeld van wat je moet hebben, de onderste kabel is de juiste kabel (let met name op de draden/kleuren), de bovenste kabel is een verkeerde kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iox3Ca8fIbHjDaF7kZqlYMLn6P8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mnkKNnSW5g6yB8nv4bAXdwpU.jpg?f=user_large
En mocht ik vragen hebben, kan ik jou dan berichten? Of inhuren als ik er écht niet uitkom
Je mag 'm naar me opsturen, dan repareer ik 'm gratis voor je. Met daarbij wel de volgende opmerkingen:
- Ik geef geen garantie en het kan zijn dat ik 'm per ongeluk verder sloop.
- Ik kan niet garanderen dat ik het probleem voor je op kan lossen.
- Je bestelt zelf de nieuwe skates en kabel en stuurt deze mee. Contactspray heb ik zelf dus dat hoef je niet mee te sturen.

edit: hey wat raar, Tweakers maakt van de groene kabel, een grijze kabel. Ik zal dat even repareren, moment.
edit2: zo, gefixt.

[ Voor 9% gewijzigd door temp00 op 03-07-2021 19:32 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyCatjuh
Okay, check. Ik heb net op ali een paar skates en 2 snoeren besteld, leveringstijd wel pas laat. Juli/augustus.
Nou ja, dat overleeft mijn muis hopelijk nog wel even :')

Nee, dat snap ik. Fijn dat je dat aanbied :) ik zal je een berichtje sturen wanneer alles binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Okidokie np (y)

Pagina: 1