Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC advies gevraagd voor 3D rendering en dev (tot 3500,-)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• T4r4ntul4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 12:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor 3D rendering (blender), programmeren (visual studio), photo/video editing (adobe photoshop/premiere), 3D game engines (Godot, Unreal engine) en andere grafische programma's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 3500,- (maar als er een goede reden is om daar overheen te gaan, dan is die optie er)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja alle randapparatuur (3x monitor (full-HD 24" iiyama prolite), toetsenbord, muis, geluidsboxen) gaan mee. Alleen de pc zelf is volledig nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Krachtige CPU en een Krachtige GPU voor bovenstaande applicaties.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU: AMD (of zou intel voor dit gebruik beter zijn?)
voor de GPU: Nvidia
De rest staat open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de pc zo stil mogelijk is. Als ik bijvoorbeeld aan het programmeren ben, vraag ik niet zoveel van de pc, en hoef ik hem liever niet te horen. Ik heb zo hier en daar gelezen dat krachtige pc's wel degelijk stil kunnen zijn.
Als ik bezig ben met 3D dan zal de pc wat meer te horen zijn, dat weet ik.

De hele behuizing en fans hoeven niet met rgb te zijn, als dat uit te zetten valt, dan gaat het uit, het gaat mij erom dat hij vooral stil is. De kast kan niet hoger zijn dan 65 cm, anders past deze niet onder het bureau.

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een componenten lijst hier onderaan, en wil graag weten of deze combi goed is, en dan vooral de CPU met het geheugen en mobo.
Ik heb nog geen behuizing, en zou graag advies willen hebben voor een stille kast + fans + cpu koeling.

Als er andere onderdelen beter kunnen, of andere combinaties, dan wil ik dat graag weten.

Wat ik ook wil weten is of de keuze voor een AMD cpu goed is voor wat ik ermee wil doen, en of intel voor dit doel beter zou kunnen zijn.

Jullie advies wordt zeer gewaardeerd!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 787,70€ 787,70
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 1.0)€ 1.375,-€ 1.375,-
1Geheugen internGigabyte Aorus GP-AR36C18S8K2HU416R (zonder demo kit)€ 138,05€ 138,05
1VoedingenGigabyte Aorus P850W€ 119,-€ 119,-
1Solid state drivesIntel 665p 2TB€ 275,70€ 275,70
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 139,-€ 139,-
Totaal€ 3.003,45

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Neem ipv de huidige SSD's liever (beide zijn oude modellen, de Intel gebruikt QLC chips, TLC is beter)Neem een Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart voeding, die is heel wat beter dan de Gigabyte. Neen een kast met voldoende koeling, bv. Lian Li Lancool II Mesh Performance. Je hebt ook nog een CPU koeler nodig, bv. be quiet! Dark Rock Pro 4
Waarom RGB geheugen, en maar 16GB? Neem voor een paar tientjes meer liever 32 GB, bv. Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18

[ Voor 36% gewijzigd door martyw op 03-07-2021 16:49 ]

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:02
Met jouw budget zou ik ook een _iets_ duurder moederbordje pakken, je stopt wel het absolute topmodel van AMD op een 'budget' bord nu namelijk. Kijk eens naar x570 Aorus Pro

Ook snap ik niet zo goed waarom je maar 16 GB ram neemt? Neem 32 of liever 64 G.Skill Ripjaws 3600c16 sticks, werken prima.

Ook neem je een last gen 970 evo drive, maar kan je denk ik beter de WD sn850 nemen (iets duurder, wel de snelste die je kan krijgen op PCI 4.0

Ook die intel drive snap ik niet helemaal

Qua videokaart zou ik simpelweg een 3090 scoren via V&A, die kan je daar al voor 1650/1700 halen en dan heb je echt het ultieme render-monster met lekker veel VRAM. Deze kaart is lastig te verkopen dus die kan je wel voor een redelijke prijs krijgen.

Ik heb nagenoeg dit systeem gehad (5950x, 32gb, 6900xt) en dat ging als de brandweer. Als je veel rendering doet is Nvidia wel wat beter idd. Nogmaals; 3090 FE zijn goed verkrijgbaar en qua geheugen ideaal voor jou.