Vraag

• Joice de Boer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-07-2021
Ik zoek een?
Soundbar of home cinema set.

Wat is je budget?
500-750

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Harma Kardon cinemaset van 10 jaar oud. Die set loopt op z'n laatste benen en is aan vervanging toe. Maar ik ben de afgelopen dagen verdwaald in alle informatie. Veel mensen adviseren mij een soundbar. Maar ik vind surround sound best belangrijk. En een soundbar probeert dat alleen te simuleren door de speakers erin anders te richten begreep ik. Ik heb een LG smarttv van 2020 a 700 euro o.i.d..

Belangrijk vind ik goed geluid (voor tv/films/spotify) van Metallica tot Elton John, goede bass (aparte subwoofer?), 2 achterspeakers (wireless als dat mogelijk is) WIFI zou fijn zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik krijg JBL als merk aanbevolen.Zelf kwam ik de Edifier tegen en dat lijkt me wel wat alleen staan er in de reviews negatieve reactie op de bass. Ook liep ik tegen de SONY HT- S40R aan, maar daar kan ik geen reviews over vinden. En omdat ik ook gebruiksgemak belangrijk vind gaat wat dat betreft de voorkeur uit naar een soundbar met extra speakers.Een actieve subwoofer lijkt me ook nodig omdat er bij een soundbar geen receiver is en de versterker van de tv niet krachtig genoeg zal zijn? spotify connect en bluetooth zou een mooi extraatje zijn

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hoop dat er lezers zijn die mij kunnen wijzen op welk type beter bij mijn wensen past. En wellicht een soundbar met draadloze achterspeakers kunnen aanbevelen.

[Voor 10% gewijzigd door Joice de Boer op 03-07-2021 13:33]

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:03
Joice de Boer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:28:
...... Maar ik vind surround sound best belangrijk. En een soundbar probeert dat alleen te simuleren door de speakers erin anders te richten begreep ik. .....
Eigenlijk zeg je het zelf al, ga dan niet voor een soundbar maar neem een versterker met speakers. Dit kun je prima 2e hands bij elkaar sparen en het voordeel is dat je het altijd kan vervangen zonder alles weg te gooien :)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

LuisjeNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Eigenlijk zeg je het zelf al, ga dan niet voor een soundbar maar neem een versterker met speakers. Dit kun je prima 2e hands bij elkaar sparen en het voordeel is dat je het altijd kan vervangen zonder alles weg te gooien :)
Nadeel is wel dat je meerdere kabels moet 'wegwerken' en je altijd 2 (of meerdere) speakers (op statief) hebt staan in het zicht. Als het oog wat wil, is de soundbar een betere keuze. Wil je beter geluid.. dan is de keuze simpel.

Je zou eventueel nog voor actieve speakers kunnen kijken, dat scheelt een versterker. Heb zelf een goedkoop setje van pioneer op mijn tv-setje boven. https://www.bax-shop.nl/h...esktop-monitor-speakerset

Bevalt zeer goed moet ik zeggen, vele malen beter dan het standaard geluid van de TV. Hoe dit zich verhoud met een soundbar durf ik niet aan te geven. Tevens is het handig om eventueel via bluetooth muziek te streamen naar de boxen.

[Voor 30% gewijzigd door souljah1h op 03-07-2021 13:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 14:20
Zelf ben ik heel tevreden met de Samsung Q950T soundbar. Streept volgens mij je gehele wensen lijstje af. Via ing rentepunten winkel €809, anders €899. Net boven budget, maar het overwegen waard. Succes met je zoektocht!

• Joice de Boer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-07-2021
steelodude schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:43:
Zelf ben ik heel tevreden met de Samsung Q950T soundbar. Streept volgens mij je gehele wensen lijstje af. Via ing rentepunten winkel €809, anders €899. Net boven budget, maar het overwegen waard. Succes met je zoektocht!
Echt top de reacties! Bedankt! @LuisjeNL, @souljah1h @steelodude

Goede tip, @steelodude volgens mij heb je gelijk dat dit aan al mijn wensen voldoet. Ik kan 'm alleen niet vinden in de ing punten store. Wat betekent, dat de prijs idd over budget heengaat. Dat komt wel goed (excl btw), maar heb jij toen je deze kocht ook anderen overwogen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 14:20
Joice de Boer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Echt top de reacties! Bedankt! @LuisjeNL, @souljah1h @steelodude

Goede tip, @steelodude volgens mij heb je gelijk dat dit aan al mijn wensen voldoet. Ik kan 'm alleen niet vinden in de ing punten store. Wat betekent, dat de prijs idd over budget heengaat. Dat komt wel goed (excl btw), maar heb jij toen je deze kocht ook anderen overwogen?
In de ING shop zoeken naar samsung. Een willekeurige samsung actie aanklikken. Je krijgt dat een actiecode voor de samsung/ing actieshop. Via deze shop kan je met je actie code de soundbar aanschaffen. Succes

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30
Zou je voor dat geld hem niet eerst eens ergens beluisteren?

Met jouw wensenlijstje vraag ik me zowiezo af of je wel een Sounbar wilt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
vassago schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:02:
Met jouw wensenlijstje vraag ik me zowiezo af of je wel een Sounbar wilt.
Helemaal mee eens. Naar mijn mening is een soundbar een mooie optie als je vooral op zoek bent naar een strakke setup met zo min mogelijk onderdelen en kabels. En daarvoor ben je bereid om concessies te doen qua geluid. Maar als op je wensenlijstje staat dat het naast een goed surroundgeluid ook goed muziek moet weergeven, zou zo’n product geen plaats moeten krijgen op de shortlist met opties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43

H_H

'Tis but a scratch!

Gezien je budget en muziekbehoefte, zou ik starten met een surround receiver en eerst twee speakers. Dan op termijn uitbreiden met een sub en eventueel surround speakers. Maar goed stereo is zó veel belangrijker dat matig surround.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Als je surround sound echt belangrijk vindt begin je niet aan een soundbar, deze halen het niet bij een 5.1 of meer speakers.
Gewoon een surround receiver kopen met een aantal boxen, misschien kun je die je had bij de Harman weer gebruiken.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Soundbars produceren geen surround geluid. Ik zou in ieder geval kijken naar een model waar je ook achter luidsprekers op aan kan sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
LuisjeNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Dit een soundbar kan nooit op tegen full sized speakers.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee