Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij een stichting waar ik vrijwilliger ben hebben we een 10-tal Hikvision camera's van het type DS-2CD2112-i gekregen. Het zijn camera's uit 2013 welke eerder via een converter van UTP over coax gebruikt werden.

Ik heb er een tweetal meegenomen om te kijken wat we er mee kunnen en of ze over het netwerk gebruikt kunnen worden. Ze gaan aan, zowel via adapter als via PoE.

Het lukt helaas niet om deze apparaten überhaupt in een van de tools van Hikvision zelf zichtbaar te krijgen (SADP en iVMS software probeert). Na wat zoekwerk kwam ik een TFTP tool tegen welke tijdens het starten van de camera's gelijk een nieuwe firmware kan sturen. Helaas is het zo dat de camera heel kort te pingen is op het default ip van 192.0.0.64 waarna deze weer onbereikbaar is.

Op de camera's zelf zit geen reset knop en ook geen micro SD slot. Wel zit er een ongebruikte 4 pin connector. Aangezien ik ook wel Sonoff flash is het misschien ook een connector om via andere weg de camera's te flashen?

Heeft iemand nog ideeën over hoe je deze camera's een reset naar default geeft?