Wat is legaal toegestaan met delen TV signaal voor B&B

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Mijn vraag
Ik kan erg slecht achterhalen in hoeverre ik een TV signaal van een Ziggo abonnement mag splitsen naar meerdere kamers in een B&B, of welke rechten of plichten ik heb.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk- en luistergeld betaal je iig via de belasting dus het zal wel aan het contract liggen wat je met Ziggo hebt.
Lees dat eens door.

Edit, oh er is ook nog zoiets als "Videma"
Videma is de organisatie die gaat over het vertonen van tv- en filmbeelden buiten de huiselijke kring. Hier is op basis van de Auteurswet toestemming voor vereist van de makers. Videma zorgt ervoor dat gebruikers over een volledig tv- en filmaanbod kunnen beschikken.
Dat kost daar € 52,45 per kamer per jaar:
https://www.videma.nl/ver...ntie/license-calculation/

[ Voor 106% gewijzigd door Juup op 03-07-2021 11:48 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 20:03
Je kunt toch gewoon verschillende mediaboxen/CI+ modules aanvragen? Zou geen verschil moeten maken iig. Uiteraard wel Ziggo zakelijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15
Paultje3181 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:46:
Je kunt toch gewoon verschillende mediaboxen/CI+ modules aanvragen? Zou geen verschil moeten maken iig. Uiteraard wel Ziggo zakelijk nemen.
Moet je dan geen kijk en luistergeld betalen?
Ik weet dat een vorige werkgever radio aan had staan. En mooi buma stemra op de vloer kreeg.

Ook op de bouw waar veel werklui eigen radio’s meenemen moeten eigenlijk kijk en luistergeld betalen.

https://www.bumastemra.nl/faq/hoe-betalen/

Of je er voor inschrijf is natuurlijk eigen risico maar je mag niet zomaar video en muziek aanbieden aan klanten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
*knip*

Geef dan enige context waarom hij dat moet bellen. Er zijn al antwoorden gegeven en deze dooddoener voegt dan helemaal niks toe.

[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 17-07-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

To_Tall schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Moet je dan geen kijk en luistergeld betalen?
Ik weet dat een vorige werkgever radio aan had staan. En mooi buma stemra op de vloer kreeg.

Ook op de bouw waar veel werklui eigen radio’s meenemen moeten eigenlijk kijk en luistergeld betalen.

https://www.bumastemra.nl/faq/hoe-betalen/

Of je er voor inschrijf is natuurlijk eigen risico maar je mag niet zomaar video en muziek aanbieden aan klanten.
Wikipedia: Kijk- en luistergeld bestaat al sinds 1 januari 2000 niet meer. Wel is er idd een regeling waarbij je niet zomaar publiek muziek mag draaien, iets met rechten. Link naar de Buma stemra klopt volgens mij. Zou ze gewoon even contacten, die kunnen zo zeggen hoe het zit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 20:03
Vanuit de licentiewijzer van BumaStemra: horeca: tot 30m2 € 86,- per jaar. Als het voor centrale doorgifte is: € 76,-/jaar. Dat zijn dus de kosten niet.

Het is overigens geen kijk- en luistergeld, maar de kosten voor de licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe. Hier is het offtopic.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2021 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Ik ben een man-in-the-middle, want het verzoek was weer voor iemand die ik help. Maar ik ga erachteraan en laat respons Ziggo EN een andere aanbieder (komt ook glasvezel beschikbaar) hier weten tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga er vanuit dat Ziggo en die glasvezelboer een dergelijke vraag niet kunnen of zullen beantwoorden. Niet kunnen, omdat ze maar tot aan de voordeur leveren en de rest is aan de klant. En niet zullen, omdat ze er dan op aangesproken / aansprakelijk gesteld kunnen worden bij een foutief antwoord. En uitzoeken zal de klantenservice het ook niet, namelijk niet hun business :)

Having said that: ik verwacht eigenlijk dat zolang er alleen een TV of radio staat in niet-algemene ruimtes, er geen probleem is. Het juridische aspect zit hem namelijk in het publiek uitzenden of anderszins maken van een muziek of filmstuk. Dat doe je niet; op een kamer heeft iedereen de individuele keuze.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 16:01
Ik ben werkzaam in een hotel. We hebben een zogenaamd DTOM (digitaal tv op maat) bij Ziggo. Hiervoor betalen we een vast bedrag per kamer per jaar. Puur voor levering en het delen van de aansluiting. Verder ook een factuur van Videma. Zelfde principe xx kamers maal €X per maand / jaar.
Maar het zijn echt de bedragen niet.
Tot nu toe nog geen controle gehad. Maar zakelijk gezien moet je het gewoon netjes doen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Pagina: 1