Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Elke keer al sik mijn laptop opnieuw opstart, kan ik geen gebruik maken van de Wifi.
Als ik dan de troubleshoot do, ik krijg deze foutmelding:
Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration.
Deze foutmelding kan ik oplossen door een netsh winsock reset icm netsh int ip reset uit te voeren in de Windows Powershell. Maar dit moet nu dus elke dag.
Er moet toch een makkelijkere/betere manier zijn om dit op te lossen.

Ik heb al geprobeerd de netwerkkaart opnieuw in te installeren, maar dat veranderd niets.

Het gaat hier om een Lenovo laptop met daarop Windows 10

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 06-07-2021 14:32)

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05:08
Goed. Gooi eens het netwerk bij "Bekende netwerken" eruit. Dan ook eens de netwerkdriver eruit gooien. En/of de complete netwerkkaart uit apparaatbeheer?

Dan eens wat drivers downloaden: Lenovo bied de volgende driver aan: Realtek 8821CE Wireless Lan 802.11ac PCI-E NIC for Windows 10 (64-bit) Realtek zelf komt niet verder dan een versie uit RTL8821CE Software 2017.

Je kan eens starten met de realtek en dan kijken of het gaat functioneren.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, beetje magere topic start.
Welke windows versie draai je? Welke wifi kaart heb je? Welke driver versie draait je wifi kaart? Welke energie instellingen hanteer je op de wifi kaart? Welke anti-virus oplossing gebruik je?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.

Windows 10 Home versie 21H1
Realtek 8821CE Wireless Lan 802.11ac PCI-E NIC versie 2024.0.8.122
Geen energiebesparingen op de wifikaart
Windows10 firewall

Ik ben er ook eindelijk achter gekomen welk type laptop het is. Het gaat om een IdeaPad L340-17IRH Gaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
Sinds wanneer krijg je die foutmelding? Is er iets gewijzigd in Windows? Update gedaan? Andere Driver? Een bepaald programma geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ongeveer 2 maanden geleden.
sindsdien gebruiken we de netwerkkabel.

Op de laptop staat eigenlijk niets aan programma's alleen skype, firefox en open office.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Goed. Gooi eens het netwerk bij "Bekende netwerken" eruit. Dan ook eens de netwerkdriver eruit gooien. En/of de complete netwerkkaart uit apparaatbeheer?

Dan eens wat drivers downloaden: Lenovo bied de volgende driver aan: Realtek 8821CE Wireless Lan 802.11ac PCI-E NIC for Windows 10 (64-bit) Realtek zelf komt niet verder dan een versie uit RTL8821CE Software 2017.

Je kan eens starten met de realtek en dan kijken of het gaat functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik had de combinatie van de eerste 2 suggesties nog niet geprobeerd, het lijkt te werken!
Pagina: 1