Computer reageert niet meer na vervangen onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stannum
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 17:13
Hallo allen, hierbij zou ik jullie graag om hulp willen vragen, want wij hebben geen idee meer wat het kan zijn. Mijn pc reageert niet meer na het vernieuwen van bijna alle onderdelen. Het probleem begon dat mijn pc blue screens begon aan te geven. Hierna wou mijn pc niet meer goed opstarten en bleef deze hangen tijdens het opstarten. Tegelijktijdig begon er op mijn beeldscherm een rode diagonale streep te onstaan.

Eerst dachten we dat het een moederbord probleem was dus is deze vervangen met een nieuwe CPU. Dit verhielp het probleem nog niet. Aangezien de streep er ook nog steeds was hebben we de GPU ook vervangen. Dit zag er veelbelovend uit aangezien de streep was verdwenen en de pc heeft toen 2 minuten kunnen draaien zonder problemen. Echter toen we hem herstarte gebeurde er niks meer en heeft die ook niks meer gedaan. Aangezien we alles hadden vervangen dachten we dat het probleem in de voeding kon zitten, dus deze is ook vervangen. Ook dit mocht niet baten. We zijn er wel achter dat als we de voeding voor de moederbord loshalen en weer vastmaken dat de pc dan wel weer aan gaat voor 1/2 seconde waarna die weer uit gaat.

Dus nu hebben we een pc bestaande uit bijna alleen maar nieuwe onderdelen, maar het wil alsnog niet starten. Wat zou het probleem kunnen zijn? Wat hebben we verkeerd gedaan?

Old hardware
MoBo: Asrock b57 pro3-m
CPU: Intel core i5 760
GPU: MSI radeon r9 270x
Powersupply: unknown
RAM: Adata 2x4GB

New hardware
MoBo: Asrock B450M pro 4
CPU: AMD ryzen 5 1600
GPU: Geforce GT 1030
Powersupply: MSI A650GF
RAM: HyperX predator 2400 2x8GB

[ Voor 6% gewijzigd door stannum op 03-07-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

stannum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:27:
Hallo allen, hierbij zou ik jullie graag om hulp willen vragen, want wij hebben geen idee meer wat het kan zijn. Mijn pc reageert niet meer na het vernieuwen van bijna alle onderdelen. Het probleem begon dat mijn pc blue screens begon aan te geven. Hierna wou mijn pc niet meer goed opstarten en bleef deze hangen tijdens het opstarten. Tegelijktijdig begon er op mijn beeldscherm een rode diagonale streep te onstaan.

Eerst dachten we dat het een moederbord probleem was dus is deze vervangen met een nieuwe CPU. Dit verhielp het probleem nog niet. Aangezien de streep er ook nog steeds was hebben we de GPU ook vervangen. Dit zag er veelbelovend uit aangezien de streep was verdwenen en de pc heeft toen 2 minuten kunnen draaien zonder problemen. Echter toen we hem herstarte gebeurde er niks meer en heeft die ook niks meer gedaan. Aangezien we alles hadden vervangen dachten we dat het probleem in de voeding kon zitten, dus deze is ook vervangen. Ook dit mocht niet baten. We zijn er wel achter dat als we de voeding voor de moederbord loshalen en weer vastmaken dat de pc dan wel weer aan gaat voor 1/2 seconde waarna die weer uit gaat.

Dus nu hebben we een pc bestaande uit bijna alleen maar nieuwe onderdelen, maar het wil alsnog niet starten. Wat zou het probleem kunnen zijn? Wat hebben we verkeerd gedaan?

Old hardware
MoBo: Asrock b57 pro3-m
CPU: Intel core i5 760
GPU: MSI radeon r9 270x
Powersupply: unknown
RAM: Adata 2x4GB

New hardware
MoBo: Asrock B450M pro 4
CPU: AMD ryzen 5 1600
GPU: Geforce GT 1030
Powersupply: MSI A650GF
RAM: HyperX predator 2400 2x8GB
Er kunnen genoeg dingen zijn die de PC niet laten starten, bijvoorbeeld het verbinden van de monitor met de HDMI-poort op het moederbord, ipv de grafische kaart, et cetera.

Heb je deze al geprobeerd? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@stannum Nieuwe versie BIOS wel geschikt voor oude Ryzen 5 1600 (summit ridge)
P3.60 en nieuwer:
ASRock do NOT recommend updating this BIOS if Pinnacle, Raven or Summit Ridge CPU is being used on your system.

stickertje met bios versie staat op je moederbord(vaak ook op zijkant doos)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Klinkt als een probleem met je voeding. Als je aangeeft dat ie unknown is gaan bij mij sowieso alle bellen rinkelen.
Een baggervoeding is funest voor je systeem en kan van alles aan problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:09
Ik zet m'n geld op hackus, bios versie is te nieuw voor r5 1600 was ook mijn gedachte.