Hallo allen, hierbij zou ik jullie graag om hulp willen vragen, want wij hebben geen idee meer wat het kan zijn. Mijn pc reageert niet meer na het vernieuwen van bijna alle onderdelen. Het probleem begon dat mijn pc blue screens begon aan te geven. Hierna wou mijn pc niet meer goed opstarten en bleef deze hangen tijdens het opstarten. Tegelijktijdig begon er op mijn beeldscherm een rode diagonale streep te onstaan.
Eerst dachten we dat het een moederbord probleem was dus is deze vervangen met een nieuwe CPU. Dit verhielp het probleem nog niet. Aangezien de streep er ook nog steeds was hebben we de GPU ook vervangen. Dit zag er veelbelovend uit aangezien de streep was verdwenen en de pc heeft toen 2 minuten kunnen draaien zonder problemen. Echter toen we hem herstarte gebeurde er niks meer en heeft die ook niks meer gedaan. Aangezien we alles hadden vervangen dachten we dat het probleem in de voeding kon zitten, dus deze is ook vervangen. Ook dit mocht niet baten. We zijn er wel achter dat als we de voeding voor de moederbord loshalen en weer vastmaken dat de pc dan wel weer aan gaat voor 1/2 seconde waarna die weer uit gaat.
Dus nu hebben we een pc bestaande uit bijna alleen maar nieuwe onderdelen, maar het wil alsnog niet starten. Wat zou het probleem kunnen zijn? Wat hebben we verkeerd gedaan?
Old hardware
MoBo: Asrock b57 pro3-m
CPU: Intel core i5 760
GPU: MSI radeon r9 270x
Powersupply: unknown
RAM: Adata 2x4GB
New hardware
MoBo: Asrock B450M pro 4
CPU: AMD ryzen 5 1600
GPU: Geforce GT 1030
Powersupply: MSI A650GF
RAM: HyperX predator 2400 2x8GB
Eerst dachten we dat het een moederbord probleem was dus is deze vervangen met een nieuwe CPU. Dit verhielp het probleem nog niet. Aangezien de streep er ook nog steeds was hebben we de GPU ook vervangen. Dit zag er veelbelovend uit aangezien de streep was verdwenen en de pc heeft toen 2 minuten kunnen draaien zonder problemen. Echter toen we hem herstarte gebeurde er niks meer en heeft die ook niks meer gedaan. Aangezien we alles hadden vervangen dachten we dat het probleem in de voeding kon zitten, dus deze is ook vervangen. Ook dit mocht niet baten. We zijn er wel achter dat als we de voeding voor de moederbord loshalen en weer vastmaken dat de pc dan wel weer aan gaat voor 1/2 seconde waarna die weer uit gaat.
Dus nu hebben we een pc bestaande uit bijna alleen maar nieuwe onderdelen, maar het wil alsnog niet starten. Wat zou het probleem kunnen zijn? Wat hebben we verkeerd gedaan?
Old hardware
MoBo: Asrock b57 pro3-m
CPU: Intel core i5 760
GPU: MSI radeon r9 270x
Powersupply: unknown
RAM: Adata 2x4GB
New hardware
MoBo: Asrock B450M pro 4
CPU: AMD ryzen 5 1600
GPU: Geforce GT 1030
Powersupply: MSI A650GF
RAM: HyperX predator 2400 2x8GB