Nieuwe (verplaatsbare) pc, praktische noodzaak

Pagina: 1
Acties:

• guysnoeckx
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 14:55
Sinds kort speel ik met het idee om mijn volgende desktop 'draagbaar' te maken, want omwille van praktische redenen kan ik me niet altijd afsluiten van de rest van het huis in mijn bureau.
Een laptop heb ik al, maar dat is slechts een 15" scherm en voor als ik buitenshuis ga.

Ik heb even met het idee gespeeld om al mijn computertoepassingen naar de laptop te verhuizen en dan met een groot extra scherm ernaast te werken, maar dat is teveel gedoe. Dan zit ik met een laptop die ik moet opstellen, een scherm, dan de laptop opzij schuiven en extra toetsenbord en muis aansluiten... kortom, teveel onderdelen, kabels, rommel op de tafel...

Allereerst, wat doe ik zoal op mijn computer(s)? In eerste instantie office en internet, veel voor mijn schoolwerk. Ten tweede, een beetje videobewerking (Wondershare Filmora, dewelke gebruikt maakt van cpu en gpu voor renderen). Ten derde wat netflixen. En tot slot heb ik ook wel wat games, al moet de kanttekening gemaakt worden dat mijn laptop de meeste van deze ook wel kan draaien (i5 met gtx1050), dus hoeven ze niet allemaal op mijn nieuwe 'desktop' speelbaar te zijn. Games die ik hopelijk wel zou kunnen draaien zijn : neverwinter nights 2, eurotruck 2, shadowrun, SW battlefront 1/2, homeworld, en misschien black desert.

Mijn oog voor een mobiele computer viel op een all in one pc, met name een : ASUS Zen AiO 24 M5401WUAK-BA105T. Lekker makkelijk, gewoon 1 toestel, en 1 kabel in het stopcontact, en je bent vertrokken. En ik kan deze ergens aankopen voor 925€ (met een kortingsbon).

https://www.alternate.be/...teem/html/product/1759488

Deze all in one pc bevat een prachtig 24" scherm, 1TB ssd opslag, 16gb ram, en dan een Amd Ryzen 7 5700u.
Ik kan enkel totaal niet peilen wat het prestatieniveau zou zijn. En al zeker niet ten opzichte van wat ik nu heb. En of de nieuwe pc voldoende is voor wat ik nodig heb.

ps : Huidige desktop = Ryzen 1600AF (6 maand oud), B450M Steel legend (6 maand oud), corsair 16gb 3200ddr4 (6 maand oud), en een XFX rx 470 4gb. Voeding CX450M in een Thermaltake H15 kast, aangesloten op een 24" philips 246E9QJAB.

Ik zou tot slot ook mijn huidige pc (harde schijven worden er later uitgehaald) te koop zetten, maar nog geen compleet idee naar waarde.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:57
docking station ?
een pc telkens meenemen en alle kabels aansluiten is minstens evenveel gedoe als laptop - en stuk meer gesjouw.
Als je een dockingstation koopt, hoef je maar 1 usb c en 1 stroomkabel aan te sluiten, is veel minder gedoe.

prestatieniveau zal niet heel veel hoger / lager zijn.
de cpu is wat sneller, maar trager ram en geen GPU.

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 03-07-2021 12:51 ]

• guysnoeckx
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 14:55
Met deze is het ook maar 1 stroomkabel, al de rest is draadloos (inbegrepen). Wat bedoel je precies met een docking station? Ik zocht een manier om ook op een groot scherm te werken in de living, tuin etc zonder teveel gedoe en gesleur van kabels ea onderdelen.

[ Voor 7% gewijzigd door guysnoeckx op 03-07-2021 13:02 ]

Verwijderd

USB-c dock. 1 kabel erin en klaar. Wil er in de toekomst ook 1 voor in de woonkamer. Nu heb ik er thuis 1 op kantoor en op de zaak zit er 1 bij elke werkplek. Gebruik mijn reislader alleen nog op vakantie. Accu zit tegenwoordig altijd vol.

Het is niet echt een docking station. Hij kan gewoon achter een scherm. Die heb je toch nodig. Dan maak je gewoon een portable scherm waar alleen een USB-c kabel en een stekker voor het stopcontact uitkomen. Draadloos toetsenbord en muis setje erbij, ontvanger gewoon in de dock....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2021 13:20 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:45
Een USB-C dock is toch geen oplossing voor TS? Dan moet hij behalve zijn laptop en een beeldscherm ook nog die dock mee naar een andere locatie slepen, oftewel nog een extra component.

Dat dock is leuk als je het beeldscherm en overige randapparatuur op één plek laat staan maar dat is hij nu juist niet van plan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 17:37

BCC

Kun je niet beter naar je pc remoten vanaf een simpele laptop/ thin cliënt?

[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 03-07-2021 13:17 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-11 11:23
bureau op wieltjes? of zitten er trappen in het traject...

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
rdcL.be schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:07:
bureau op wieltjes? of zitten er trappen in het traject...
Das helemaal makkelijk, zetje geven en zwaartekracht de rest laten doen >:)
Pagina: 1