Wijziging User Review - [Vleminckxke] [Tiic]

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Op 15-6 een veiling gewonnen voor een videokaart.
Kreeg gelijk een berichtje van de verkoper.

Had hierbij de vraag gesteld of achteraf betalen mogelijk was gezien hij deze optie had aangevinkt bij de advertentie.

Dat was volgens hem wel te doen, nou mooi!

Daarna ruim een 1,5 week niets meer van gehoord en staat de kaart ineens opnieuw online.

Na weer een berichtje gestuurd te hebben krijg ik ineens wel een berichtje dat ik en alsnog over mag nemen.
Foto van mijn id gestuurd (zonder de belangrijke info).

En hierna nogmaals geen enkele reactie meer.

Heb hierna een review geplaats, en krijg dan wel ineens een berichtje met een wraak review..

En de logica hierachter? Omdat de random geboorte datum die ik en mijn publieke Tweakers profiel niet overeenkomt met mijn id... :/

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vleminckxke
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-02-2022
We hebben nooit een verkoops overeenkomst gesloten. Jij wilde dat ik eerst de kaart opstuur zonder dat jij zou betalen. Ik heb hier nooit mee akkoord gegaan enkel gezegd dat ik het wilde overwegen.

Echter vroeg ik wel een vorm van ID bevestiging, de ID die je dan stuurt komt niet overeen met wat je hier opgeeft....

Dan heb ik er ook geen vertrouwen in dat je ook ga doen wat je zegt (betalen).
Sorry, teveel oplichtingen op internet.

En die opmerking "wraak reactie" klopt niet. Je verzoekt iets zeer aparts, items versturen zonder te betalen.
Als dan je gegevens die je opgeeft niet kloppen mag dit gemeld worden.
Hoi Tiic,

Ik zie dat je aardig wat beoordelingen hebt dus wil ik dat best overwegen.
Echter zou het wel leuk zijn mocht ik je morgen eens mogen bellen via whatsapp voor meer concrete info hoe we dit gaan aanpakken.
Want zou toch eerst wat extra info willen, hopelijk begrijp je dit.
Hoi Tiic

Hoe zou je nadien dan de betaling willen afhandelen?
Ik heb er zelf wat schrik voor aangezien het over veel geld ga, echter besef ik dat het voor jou net hetzelfde is om eerst geld over te maken.

Aangezien je blijkbaar vrij actief bent wil ik de gok wagen.

Zou je er zelfs iets mee inzitten een vorm van ID te sturen via whatsapp?
Natuurlijk mag je wel even de nederlandse versie van "Rijksregister nummer" afdekken want dat kan je best niet zomaar versturen.

Als ik enige vorm van ID bevestiging heb en we een duidelijke afspraak kunnen maken hoe de betaling nadien dan zou verlopen wil ik de gok wagen en de gpu eerst versturen.

Natuurlijk komen de verzend kosten dan wel voor jou rekening.

Mvg
Ben

[ Voor 34% gewijzigd door Vleminckxke op 03-07-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Blijkbaar problemen om iets simpels te begrijpen.
De publieke profiel is gewoon iets randoms ingevuld.

Mijn naam is toch ook niet 1 letterig?
Dat jij al je gegevens openbaar wilt maken, be my guest. Wilt niet zeggen dat iedereen alles op zijn publieke profiel moet gooien.

Het winnen van de veiling is overeenkomst 1.
Is niet bindend maar wel een overeenkomst.

En om daarna aan te geven dat ik em alsnog mag overnemen waar ik weer akkoord mee ga is overeenkomst 2.

Wilt niet zeggen dat er een transactie is geweest.
Maar er was toch echt een deal ontstaan als je 2 maal aangeeft dat ik iets mag overnemen en 2 maal akkoord bent over de prijs.
Je verzoekt iets zeer aparts, items versturen zonder te betalen.
Waarom is dit zo apart? En als je dit zo apart/raar vind (achteraf betalen) waarom geef je bij je advertentie aan dat dit een optie is?

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vleminckxke
1: Waarom zou je valse info ingeven? Geef dan niets in.

2: Dat achteraf betalen had ik niet door dat het aangevinkt was.

3: Veiling winnen wil niet zeggen dat er een verkoop akkoord is.

4: Ik heb telkens gezegd dat ik het wil overwegen, echter vroeg ik achter ID ter controle voor ik JA zeg op een verkoop akkoord.

En ja, eerst verzenden dat betalen vind ik een vreemde vorm van verkopen. Tenzij bij webshops maar die zijn verzekerd en hebben een goed systeem voor ID controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Indien je nog interesse hebt en aangezien ik wel wat goed te maken heb wil ik je de kaart aan een verminderde prijs van 500 geven.
Bovenstaande bericht van jou vind je dan zeker ook geen akkoord?

Ik ben van mening dat er 2 maal een akkoord is geweest waar jij je niet aan hebt gehouden waardoor ik de review heb geplaats, niet mee eens? Prima, maar je kan toch op zijn minst een berichtje sturen van "Hey kerel, het zit mij niet lekker dus toch liever niet"?

Maar om een slechte review terug te geven om de onderstaande redenen heeft lekker niets met dit hele verhaal te maken.
echter klopt die info niet met de gegeven info op zijn profiel
.

Wat ik op mijn publieke profiel zet is niet relevant, kan er net zo goed Jantje Smit als naam en 25-12-1966 neerzetten....
Het is een profiel, geen vorm identificatie....

[ Voor 3% gewijzigd door Tiic op 03-07-2021 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vleminckxke
Ipv berichten deels te posten post ze volledig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vleminckxke
Anyway Admins kunnen normaal de berichten wel zien, ik laat hun het uitmaken want jij gebruikt toch enkel stukjes bericht die je goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het winnen van de veiling is overeenkomst 1.
Is niet bindend maar wel een overeenkomst.
Helaas, veilingen zijn indicatief en niet bindend, dus ook geen overeenkomst. Noch koper, noch verkoper hoeven immers akkoord te gaan met het uiteindelijke bod.
Aangezien er geen overeenkomst was zal ik de review verwijderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.