Recent is mijn 3TB schijf overleden, no biggie want backup
Mijn probleem is echter om een deftige vervanger te vinden... je zou denken dat in 2021 dit geen probleem moet zijn maar toch...
Eisen:
-2.5 of 3.5 inch.
-3-6 TB
-5400, 5900 of 7200 rpm maakt mij niet zoveel uit is puur voor data opslag.
-Stil (want komt in een pc naast mij op het bureau)
-Redelijk gunstig geprijst.
-Betrouwbaar
Vooral dit laatste puntje schijnt een ding te zijn als ik de pricewatch reviews lees.. ik heb altijd goede ervaringen gehad met HGST (draaien er nog steeds 4 in mijn NAS al voor jaren) maar jammer genoeg las ik dat WD ze heeft overgenomen en de merknaam uit heeft uitgefaseert... zeer spijtig...
Zijn er hier mensen met goede ervaringen/aanraders? Seagate wil ik eigenlijk liever mijden, in het verleden niet veel succes mee gehad en de Ironwolfs hoewel misschien beter zijn te luidruchtig.
Ik heb wel de SSD BBG gevonden maar helaas geen HDD...
Mijn dank is groot!
Mijn probleem is echter om een deftige vervanger te vinden... je zou denken dat in 2021 dit geen probleem moet zijn maar toch...
Eisen:
-2.5 of 3.5 inch.
-3-6 TB
-5400, 5900 of 7200 rpm maakt mij niet zoveel uit is puur voor data opslag.
-Stil (want komt in een pc naast mij op het bureau)
-Redelijk gunstig geprijst.
-Betrouwbaar
Vooral dit laatste puntje schijnt een ding te zijn als ik de pricewatch reviews lees.. ik heb altijd goede ervaringen gehad met HGST (draaien er nog steeds 4 in mijn NAS al voor jaren) maar jammer genoeg las ik dat WD ze heeft overgenomen en de merknaam uit heeft uitgefaseert... zeer spijtig...
Zijn er hier mensen met goede ervaringen/aanraders? Seagate wil ik eigenlijk liever mijden, in het verleden niet veel succes mee gehad en de Ironwolfs hoewel misschien beter zijn te luidruchtig.
Ik heb wel de SSD BBG gevonden maar helaas geen HDD...
Mijn dank is groot!
[ Voor 4% gewijzigd door N1k0 op 02-07-2021 22:24 ]