Dual Monitor: Geforce 2 MX + SiS 86c201

Pagina: 1
Acties:

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hi,

Ik wil graag een 2 monitoren op mijn pc hebben. Monitoren heb ik al videokaarten ook.

Ik heb het volgende:

Asus AGP-V7100 GeForce2, 32Mb SDRAM MX, TVout.
Onbekende PCI videokaart chipset SiS 86C201 (staat nog wat op het kaartje WG-1000P Rev.0).

Als ik de pci videokaart erin doe en reboot ziet hij de PCI kaart als de hoofdvideokaart terwijl dit uitteraard de Geforce moet zijn. Hoe is dit te verhelpen?

Hij zag verder enkel het PCI kaartje naar mijn idee... 16 kleuren 640x480 :P en bij systeem stond er een uitroeptekentje bij de geforce... Bij beeldschermeigenschappen zag je ook maar 1 monitor. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Hoe vind ik drivers voor de PCI kaart en waar?

Peter

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Je eerste probleem is simpel opgelost. In je BIOS moet je zeggen welke bus hij voor de primaire videokaart moet nemen (AGP/PCI). Als je die op AGP zet neemt hij je AGP kaart als primaire. Verder zou hij de andere kaart+monitor gewoon moeten zien en zou je de properties gewoon moeten kunnen wijzigen bij het controlpanel van je display.

Drivers voor je SiS kaartje kan hier vinden :) http://www.sis.com/support/driver/step1.htm

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Probeer in de bios settings de optie: INIT FIRST DISPLAY --> zet m op de optie AGP/PCI die zal nu op PCI/AGP staan. dat zou je boot-probleem moeten oplossen.

Die driver zal je vinden op WWW.SIS.COM.TW (wel een rete trage site) en dan moet je zoeken op je 86c201 chipsetje.

Maar ik denk dat die pci kaart nie veel verder zal trekken als 640x480x256 want ik heb die hier ook nog ergens aan de muur geschroeft B-)

EDIT: DAMN WAAROM BEN IK EEN CASEMASLACHTOFFER :(

Verwijderd

Je moet je Geforce instellen als primaire videokaart (degene die opspringt als de PC boot). Dit doe je normaal gezien in de BIOS, ergens bij de peripheral opties. Je zet die optie op AGP als je Geforce in het AGP slot zit.

Hij zal dan wel opstarten met de Geforce, de vraag is alleen of die Sis wel ondersteuning heeft voor multi. Sommige oude kaarten kunnen het niet, meestal is het driver of BIOS related. Je kan dan nog altijd kijken voor updates.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

hoeveel mensen gaan dit onder elkaar posten ? Het staat er nu toch al ?

...gamen blijft leuk...

• Peter Power
  • Niet online
Ok tnx ik ga dit morgen proberen ben nu gaar :P

Euh dat onder elkaar posten komt doordat mensen het tegelijker tijd lezen en antwoord gaan typen.

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:47 schreef reg10 het volgende:
Probeer in de bios settings de optie: INIT FIRST DISPLAY --> zet m op de optie AGP/PCI die zal nu op PCI/AGP staan. dat zou je boot-probleem moeten oplossen.

Die driver zal je vinden op WWW.SIS.COM.TW (wel een rete trage site) en dan moet je zoeken op je 86c201 chipsetje.

Maar ik denk dat die pci kaart nie veel verder zal trekken als 640x480x256 want ik heb die hier ook nog ergens aan de muur geschroeft B-)

EDIT: DAMN WAAROM BEN IK EEN CASEMASLACHTOFFER :(
Mijn chinees is niet zo goed :P Op http://www.sis.com/support/driver/vga.htm staat mijn chipset weer niet bij :( Zijn daar dan geen drivers voor ofzo?

Lage resolutie maakt niet echt uit..

Pagina: 1