Bass Shakers en GT sport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Hi all,

Sinds een aantal jaar doe ik aan simracen op de ps4.

Ik doe dat op een Playseat Evolution, waaraan ik 3 bass shakers heb gekoppeld.

Ik ben begonnen met voornamelijk Project Cars (af en toe Dirt Rally voor de afwisseling). Met Project Cars was het effect van de bass shakers echt geweldig. Mooie extra beleving aan het spel. Na uitgespeeld te zijn met Project Cars, ben ik overgestapt naar GT Sport (weet dat sommige dat geen simracing vinden, maja eenmaal voor gekozen). Op zich een leuke game, echter doen de bass shakers het bijna niet met GT sport. Moet echt het geluid heel hard zetten, wil ik een klein beetje wat voelen trillen. Maar dat is het niet waard om de hele buurt op stelten te zetten met het geluid.

Mijn vraag is dan ook: is het geluid van GT sport gewoonweg zo slecht, dat de bass shakers niet de beleving gaan geven of staan mijn instellingen niet goed? Heb overigens al verschillende instellingen geprobeerd.

Iemand ervaring ermee?
Want ben echt aan het twijfelen of ik moet doorgaan met GT sport hierdoor. Terwijl ik er op zich wel plezier aan beleef, is het toch net niet. Vooral omdat ik het ben gewend met Project Cars.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevela
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-06 23:35
Ik ben bang dat het aan GT Sport ligt. Zelf heb ik een buttkicker gekoppeld aan de PlayStation. In GT Sport kun je weinig aan het geluid instellen (bijv bass), dus moet je het doen met de standaard instellingen. Dat is mij ook erg tegengevallen. Je wilt vooral de kerbs voelen, maar het enige wat je merkt is trilling bij hogere snelheden (wrs vanwege toename wind).

Ik heb het wel iets beter gekregen door het geluid van mijn monitor naar de buttkicker te sturen. Daar had ik iets meer mogelijkheden, maar ik ben nog niet echt enthousiast. Dus tips zijn welkom…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb wat zitten spelen met de instellingen van het geluid (alle geluid wat niet relevant is uitgezet) en het geluid van de motor op 100 gezet. Daarnaast wat instellingen op mijn versterker getweaked en het voelt al een stukken beter aan!
Nog geen tactile feedback zoals bij Project Cars maar veel beter dan eerst. Ik las ook op GT planet dat de tactile feedback van GT sport veel minder is dan met PC en ACC. Denk dus niet dat het beter kan helaas.