Slimme deurbel (oftewel de gong) dus zonder de app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik denk een simpele vraag maar wegens de verschillen tussen de producten wellicht niet een simpel antwoord.

Wat ik zoek is eigenlijk .. hoe hoor ik de deurbel op locatie
- schuur
- zolder
- woonkamer ?

ik wil een slimme deurbel aanschaffen merk
- LSC action deurbel (waardeloos ding imho) heb ik liggen ..
- eufy
- unfi
- of ander merk

maar ik wil de bel horen rinkelen
Hoe sluit je een (digitale) gong aan ? ik wil niet van een verbinding op internet afhankelijk zijn als er aangebeld word. om me te melden dat er aangebeld is ..

Als ik bv naar een IP adres x een berichtje kan laten sturen "de deurbel is ingedrukt" ben ik al blij .. mooier is dat je 3 of 4 aparte devices aan kan wijzen oid .. maar dit moet niet via een cloud feature gaan ..

Waar moet ik dan op letten bij aanschaf van een deurbel .. de rest van de features vind ik voor nu een nice to have..

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 20:15
Ik heb zelf een Unifi doorbell. reden waarom ik dit kocht is omdat ik een dreammachine pro heb en dat de beelden lokaal opgeslagen worden. Let daarbij wel op bij de Unifi deurbel. Je moet een unifi protect device hebben om beelden op te slaan. Ik weet eigenlijk niet of een deurbel helemaal apart wel werkt.

De unifi deurbel sluit je, net zoals de overig, aan op een trafo in je meterkast. Zodat deze altijd voorzien is van stroom. Ook wanneer er geen internet is. Daarnaast kun je hem koppelen aan de chime (gong). Hiervoor heb je een apart draadje in doos zitten die de Chime/gong tussen de deurbel en de trafo zet. Druk je de deurbel in dan gaat de gong over. Ook hiervoor heb je geen internet nodig. Je hebt alleen internet nodig als je beelden wilt opslaan of via een app terug wilt praten/kijken. In de doos van de unifi doorbel zit een adapter die je kan omwisselen met je huidige (vermoedelijk) 8 volt adapter die in je meterkast zit om je huidige gong te voorzien van stroom.

Ik had wel wat problemen met mijn gong. Hij bleef aanstaan. Via internet een goedkope gong gekocht van Honeywell en het werkt weer helemaal goed. Ik ontvang nu de een bericht je op de app en de gong gaat gewoon over. Nadeel bij Unifi is wel dat het een normaal push bericht is die snel tussen de begingsmeldingen verdwijnt.

Unifi is wel een beetje gesloten systeem. Ik weet dat via HomeBridge/HomeAssistant berichten via je domotica kan laten lopen. Maar zelf draai ik dat niet. Ik heb nog geen oplossing gevonden voor Domoticz/Node-red.

[ Voor 30% gewijzigd door grote_oever op 02-07-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@grote_oever thx voor de uitleg

Tja je kan via weerstandjes wel dat de chime/gong overgaat een domotica device aansturen die het dan via een berichtje naar je domotica server stuurt maar ik hoop dat de unifi ook digitaal naar een IP oid een bericht kan sturen ..

En het is dat betreft een beetje kip/ei principe je moet de app hebben (wat ik dan weer niet erg vind) + het device om zoiets in te stellen .. gezien ik 1 van de 2 mis (de deurbel) is dat lastig uit te vinden.

Bedankt voor je Unifi uitleg zoiets was ik al "bang" voor een DreamMachine vind ik niet een echt issue maar juist meer met minder is dat niet.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 20:15
Op tweakers zijn er inderdaad mensen die er een relais tussen hebben geknutseld. Zal vast prima werken. Persoonlijk vind ik het jammer dat er inderdaad niet makkelijk via Node-red een deurbel push afgevangen kan worden. Maar goed, het kan wel via Homebridge. Collega van mij laat een deuntje afspelen op zijn sonos speakers op het moment dat de deurbel ingedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik gebruik een ouderwetse KaKu deurbel met 433MHz zender.
De KaKu gong gaat af op dat signaal en m'n Raspberry Pi met Domoticz vangt het ook op, vraagt een foto op van de cheap ass camera boven de deur en stuurt mij een bericht via een Telegram bot met de foto erbij.

De deurbel is daarbij dus volledig onafhankelijk van WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-05 15:48
FunFair schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:22:
Ik gebruik een ouderwetse KaKu deurbel met 433MHz zender.
De KaKu gong gaat af op dat signaal en m'n Raspberry Pi met Domoticz vangt het ook op, vraagt een foto op van de cheap ass camera boven de deur en stuurt mij een bericht via een Telegram bot met de foto erbij.

De deurbel is daarbij dus volledig onafhankelijk van WiFi.
Zo doe ik het ook ongeveer, maar dan via een Sonoff Bridge (433Mhz) met Tasmota erop en dan via MQTT naar Home Assistant. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Koop er gewoon een met gong? Ik heb een Xiaomi deurbel gehad met Gong, die heeft het een jaar volgehouden en deed het wel aardig. Was alleen veel te traag voor waar ik hem voor wilde gebruiken (via app zien wie er aanbelt als ik aan het werk ben).

En een Eken V7 met gong heb ik gehad. Die heeft het twee of drie maanden uitgehouden. Dat is alleen al waardeloos natuurlijk. Was ook niet supersnel, maar sneller dan de Xiaomi. Met een soort fisheye, dat is een voordeel en nadeel (je ziet meer, maar het beeld ziet er niet bepaald beter uit)

Daarna was ik het beu en heb terug een normale deurbel opgehangen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bij mijn ouders thuis hebben ze een 'extra' netwerkkabel die naar achterin het huis liep gebruikt om hier een tweede gong op aan te sluiten. Is makkelijk getrokken, en ook over een afstand van ~30 meter werkt het zonder problemen op een bestaande trafo.

Daarmee heb je geen app notificatie ofzo, maar wel gewoon overal waar je wil een deurbel, mits je een netwerkkabel kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Eufy werkt prima met alexa speakers als gongen door heel het huis hier 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik heb besloten lekker verder te zoeken naar een alternatief wat werkt :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 14:44
wij hebben een ring (vanaf 59 euro) en daarbij een chime gekocht. Instellen via de app maar werkt ook prima standalone.
voor 79 euro waren wij klaar en was aansluiten op de bestaande bedrading van de bel. (wel even je transformator checken).
Een extra chime bijbestellen en je kunt ze ook op een 2de locatie in huis gebruiken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb een Ezviz deurbel hangen, leuk, maar wat je zegt: afhankelijk van cloud om door te krijgen of er aangebeld wordt, of de oude gong.

Hiervoor heb ik de hardware aangeschaft uit het volgende artikel:
https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Bedoeling is om hem in home assistant te trekken op deze manier en instant een notificatie te laten sturen naar welk device dan ook.

Dat kan dus ook nog een optie zijn voor je, in combinatie met welke deurbel dan ook.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-05 21:21
DaLass schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:45:
...
Hiervoor heb ik de hardware aangeschaft uit het volgende artikel:
https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Bedoeling is om hem in home assistant te trekken op deze manier en instant een notificatie te laten sturen naar welk device dan ook.
...
Ik heb deze zelf een half jaar geleden in elkaar geknutseld en heb hem inmiddels weer verwijderd. Het idee is mooi, maar helaas is het erg storingsgevoelig. Zoals je ook wel kan lezen in de comments, hebben meerdere mensen last van false positives (ghost rings). Het gebeurde bij mij vaak als het regende, dus het zal bij mij vast met vocht te maken hebben gehad. Ik heb het één en ander geprobeerd, maar het is mij niet gelukt om het stabiel te krijgen. Het is 's nachts in ieder geval best vervelend als de deurbel meerdere keren af gaat :+.

Ik kijk even mee in dit topic, ben ook wel benieuwd naar een goede, stabiele en leuke oplossing.

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWhite85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-10-2021
Hi,

Action video deurbel (LSC) en Nedis slimme deurbel ontvanger.

Easy as it is...

Kr,
Jef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:03

FeaR

In GoT we trust

CEA > SH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1