Hallo,
Ik heb thuis een zelfbouw freenas box staan met de volgende specs:
Asus P8B75-M LE S1155
Intel i5-3330 processor
verschillende ram dimms
lsi 9240-8i
mellanox connectx-3
een net gebouwde desktop met de volgende specs:
gigabyte x570 gaming-x
AMD ryzen 5800x
corsair vengance lp 8*2
mellanox connectx-3
mijn oude desktop met de volgende specs:
p8z77-v
intel core i5 3570
corsair vengance 4*4
mellanox connectx-3
voorheen had ik een directe 10gbit verbinding tussen de server (intel 3330 systeem) en mijn oude desktop (intel 3570 systeem) om snel backups en dergelijk te kunnen maken van desktop naar server. elk had nog een verbinding van 1gbit naar de rest van het netwerk.
Ik krijg het echter niet voor mekaar om bij mijn nieuwe systeem (ryzen 5800x) de mellanox connectx-3 te herkennen. als ik de kaart in het systeem stop en opstart blijft hij hangen op het bios scherm en start hij niet verder op. ik heb al de csm geprobeerd in de uefi en legacy modus, heb de firmware van de kaart geupgrade naar de laatste versie en de bios van het mobo heb ik ook geupdate naar de laatste versie.
Weet iemand hoe ik de kaart wel aan de praat krijg op het AMD systeem?
Is er een budget 10gbit kaart bekend die wel met amd samen zou moeten werken?
Of ligt het niet aan mellanox+ryzen maar aan mellanox+gigabyte x570 gaming-x? kan me natuurlijk voorstellen dat er door gigabyte niet verwacht wordt dat er deze kaartjes in een "gaming" mobo gestopt worden.
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Ik heb thuis een zelfbouw freenas box staan met de volgende specs:
Asus P8B75-M LE S1155
Intel i5-3330 processor
verschillende ram dimms
lsi 9240-8i
mellanox connectx-3
een net gebouwde desktop met de volgende specs:
gigabyte x570 gaming-x
AMD ryzen 5800x
corsair vengance lp 8*2
mellanox connectx-3
mijn oude desktop met de volgende specs:
p8z77-v
intel core i5 3570
corsair vengance 4*4
mellanox connectx-3
voorheen had ik een directe 10gbit verbinding tussen de server (intel 3330 systeem) en mijn oude desktop (intel 3570 systeem) om snel backups en dergelijk te kunnen maken van desktop naar server. elk had nog een verbinding van 1gbit naar de rest van het netwerk.
Ik krijg het echter niet voor mekaar om bij mijn nieuwe systeem (ryzen 5800x) de mellanox connectx-3 te herkennen. als ik de kaart in het systeem stop en opstart blijft hij hangen op het bios scherm en start hij niet verder op. ik heb al de csm geprobeerd in de uefi en legacy modus, heb de firmware van de kaart geupgrade naar de laatste versie en de bios van het mobo heb ik ook geupdate naar de laatste versie.
Weet iemand hoe ik de kaart wel aan de praat krijg op het AMD systeem?
Is er een budget 10gbit kaart bekend die wel met amd samen zou moeten werken?
Of ligt het niet aan mellanox+ryzen maar aan mellanox+gigabyte x570 gaming-x? kan me natuurlijk voorstellen dat er door gigabyte niet verwacht wordt dat er deze kaartjes in een "gaming" mobo gestopt worden.
Alvast bedankt voor jullie inzichten!