Nieuwbouw woning WiFi netwerk aankoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Wireless accespoint (MesH) in mn nieuwe woning

Wat is je budget?
750 EUR

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ubiquity lijkt me meest interessant.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Woonhuis, 3 verdiepingen, tuin, alles beton. Ik wil graag overal wifi in huis en heb met de bouw netjes in elke gang op elke verdieping een UTP aansluting in het plafond laten maken en daarnaast nog 1 in de woonkamer bij de TV zodat ik daar en in de tuin ook bereik heb.(de laatste wil ik eerst zonder proberen, kijken of het wel nodig is)

Ik had zelf onderstaande producten lijst enige tijd geleden samengesteld na wat onderzoek, maar er veranderd veel in korte tijd. Zit ik nog goed ? Zijn er "betere alternatieven" zo ja waarom etc.

1x Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) - voeding voor de APs
2x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) - 1e en 2e verdieping
1x Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) - begane gronf
1x Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
1x Ubiquiti UniFi Cloud Key

Zeekr 7x Privilege AWD

Alle reacties

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Waarom heb je een pro voor in de huiskamer bedacht? waarom niet gewoon 3x een lite?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb in mijn nieuwbouw huis een gelijkaardige opstelling met TP-Link spullen want dat was goedkoper.
• TP-Link 8 poort switch met POE
• TP-Link EAP245 AP op de begane grond
• TP-Link EAP225 AP op de verdieping
• TP-Link OC200 controller

Werkt als een zonnetje en dekt heel de woning (8m x 12m) op 5GHz. Enkel op het toilet moet ik overschakelen op 2,4GHz :P En in de tuin is de ontvangst zeer pover met alle ramen en deuren dicht vanwege de driedubbele beglazing, de aluminium kozijnen en al de isolatie met aluminium afwerking... Als je daar rekening mee kan houden zou ik dat zeker doen.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:31
AapBart schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:01:
Waarom heb je een pro voor in de huiskamer bedacht? waarom niet gewoon 3x een lite?
Meer max snelheid. Ik verwacht het meeste verkeer tegelijk op de begane grond te zijn. Kids, partner, apparatuur etc. Ik (als leek) dacht dus dat met meer gebruikers we minder last hebben van elkaar als ik een pro neem ipv lite.

Zeekr 7x Privilege AWD