Corsair Hydro Series H80i overzetten naar I5-11600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Mijn vraag

Goedemiddag. Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen maar wil de kosten zoveel mogelijk spreiden. Momenteel bestaat mijn systeem uit:

Processor: Intel I5-4670k
Processorkoeler: Corsair Hydro Series H80i (Ik denk V1, hij is uit 2013)
Moederbord: Asus Z87-Pro
Voeding: Corsair CX600M
Videokaart: MSI N760 TF 2GD5/OC

Nu ben ik aan het kijken naar een volgend systeem en wil graag zoveel mogelijk spullen meenemen naar het nieuwe systeem.

Waar ik aan zit te denken:

Processor: Intel I5-11600
Processorkoeler: Overnemen
Moederbord: Asrock B560 Steel Legend
Voeding: Overnemen
Videokaart: Overnemen
Geheugen: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Kast: Fractal Design Define 7 Compact Wit

Wat ik zelf bekeken heb moet mijn voeding het prima aankunnen voor nu. Gezien de processor een TDP van 65w heeft. De GPU waar ik voor later naar kijk zal denk ik max een 3070 zijn en die heeft een TDP van 240w. Dan houd ik volgens mij nog meer dan genoeg vermogen over.

Maar hoe zit het met de koeler. Kan ik deze redelijk eenvoudig van de huidige processor afhalen en op de nieuwe zetten? Ik ben zelf een groot fan van AIO koeling. In mijn ervaring een stuk stiller dan luchtkoeling. Ik ben niet into de RGB verlichting dus zat ik anders te denken aan een corsair H100x AIO, maar das toch weer 90 euro die ik nu niet heb. Ik zou eventueel kunnen kijken naar de Arctic Freezer 34 maarja, das luchtkoeling.

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is en ik krijg graag opbouwende feedback als het beter zou kunnen. Ik hoor graag van jullie.

Peter

[ Voor 1% gewijzigd door SneezyThunder91 op 02-07-2021 16:00 . Reden: Typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Waar tdp bij de 4670K nog aardig overeen komt met het werkelijke verbruik doet het dat bij de 11600 zeker niet. Reken op het dubbele als de cpu volledig wordt belast. De AIO gaat het daardoor zeker niet makkelijker krijgen. Daarbij is het ding al vrij oud wat de kans op lekkages en falende pomp groter maakt.

Voeding vervangen want oud, matige kwaliteit en inmiddels niet betrouwbaar meer. Corsair TXM Gold en CX-F zijn prima vervangers.