Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 14:50
Hallo,

Ikheb een vraag namens mijn dochter waar we niet helemaal uitkomen.
Ik heb gebeld met Duo maar stond meer dan een half uur in de wacht en toen werd de verbinding verbroken 8)7

Mijn dochter is dit jaar geslaagd voor haar MBO niveau 4 studie en heeft dus voldaan aan de regel dat je binnen 10 jaar een studie moet hebben afgerond. We hebben ook bericht gehad dat ze hieraan heeft voldaan en de studieschuld is omgezet naar een gift.

Nu gaat ze beginnen aan een 4 jarige HBO studie en de vraag is of ze nu nog in aanmerking komt voor een studiebeurs van de overheid. Als ik het allemaal goed begrijp is dit niet zo en mocht er niet genoeg geld zijn om de studie te kunnen betalen dan kunnen we dit gaan lenen via de overheid?

En wat te doen moet de OV-kaart? Komt ze hiervoor nog wel voor in aanmerking of vervalt dit nu ook?
Ze wordt dit jaar overigens 21 jaar.

Volgens mij heb ik het zo goed op het visier ........ toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 17:30
https://www.rijksoverheid...nciering-hbo-universiteit
Studiefinanciering bij overstap van mbo naar hbo
Studenten die overstappen van het mbo naar het hbo kunnen opnieuw studiefinanciering krijgen. De studiefinanciering die zij op het mbo hebben gekregen, telt niet mee voor het hbo. Overgestapte studenten hebben dus recht op volledige studiefinanciering die bij een hbo-studie geldt. Opgebouwde schulden blijven wel staan.
Reisproduct wordt vgm ook gezien als studiefinanciering

https://duo.nl/particulie...van%2010%20jaar%20opnieuw.
Van mbo naar hbo
Stapt u over van mbo naar hbo? Dan krijgt u helemaal opnieuw een reisproduct. De maanden die u voor het mbo hebt gehad, tellen niet mee voor het hbo. Ook begint uw diplomatermijn van 10 jaar opnieuw.

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakwortel op 02-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsybumsy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05-2024
Als oud mbo niveau 4 student en hbo student kan ik melden dat de studiefinanciering en het reisrecht dat je tijdens je mbo-opleiding hebt hebt gebruikt niet van invloed is op je mogelijkheden als hbo student wat het je studiefinanciering en reisrecht betreft. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat de Dienst Uitvoering Onderwijs een overbruggingskrediet aanbied aan sommige studenten die de stap van mbo niveau 4 naar hbo maken. Als er minder dan vier maanden tussen de diplomering op het mbo en de start van de hbo opleiding zitten kom je hiervoor in aanmerking. In dat geval ontvang je ook tijdens die vier maanden studiefinanciering en reisrecht, dit wordt opgeteld bij je schulden van het mbo en kwijtgescholden als je alleen reisrecht en basisbeurs geniet. Als laatste kan het voor je dochter ook lonend zijn om een aanvullende beurs aan te vragen.