Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjankarel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 17:10
Goedendag Tweakerts,

Ik ben op zoek naar iets relatief specifieks. Omdat mijn kennis en ervaring op dit gebied beperkt is, zie ik door de bomen het bos niet meer. Hoe langer ik zoek en rondsnuffel, hoe meer ik verdwaal. Hopelijk wil één van jullie een ervaring of suggestie delen.

Ik zoek:
  • Een kleine mediaspeler met HDMI-uit die ik achter m'n tv kan plakken, welke video kan afspelen in 4K.
  • Deze speler moet de video lokaal kunnen opslaan, zodat (ten opzichte van streamen) het netwerk niet belast wordt tijdens afspelen.
  • Deze video's dienen dan wel weer draadloos naar deze speler gekopieerd te kunnen worden, al dan niet als een soort netwerkschijf.
Narrowcasting-hardware is wat aan de prijzige kant, en is al dan niet in combinatie met een abonnement, dus ik hoop dat er een consumentenoplossing is die aan mijn wensen voldoet.

Veel apparaten die ik tegenkom hebben wel een interne harde schijf, maar deze is dan alleen geschikt voor het installeren van apps - en dan dient video alsnog gestreamd te worden.

Is er hier iemand die gelijk een idee heeft en mij misschien verder wil helpen?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik had ooit een popcornhour A300. Die kan ongeveer wat jij beschrijft, alleen niet in 4K. Misschien hebben ze een nieuw modelletje inmiddels.
Waarom wil je niet streamen eigenlijk? (Gewoon even de vraag achter de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:44

Wvr

heb je een smart tv zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien een Raspberry?

Of een Roku3 met een losse USB schijf?

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 02-07-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjankarel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 17:10
Meester_J schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:41:
Ik had ooit een popcornhour A300. Die kan ongeveer wat jij beschrijft, alleen niet in 4K. Misschien hebben ze een nieuw modelletje inmiddels.
Waarom wil je niet streamen eigenlijk? (Gewoon even de vraag achter de vraag).
Bedankt voor de tip, ik ga me er eens in verdiepen!

De video's die worden afgespeeld fungeren als een soort behang-tv, terwijl er ondertussen best een aantal wifi-camera's bandbreedte vragen. Die gebruik ik voor het monitoren van spellen in escaperooms en omdat dat belangrijk is moeten ze daar alle ruimte voor krijgen.
Wvr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:41:
heb je een smart tv zoja welke?
Een LG 75UM7050
FreakNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:44:
Misschien een Raspberry?

Of een Roku3 met een losse USB schijf?
Dankjewel! Ik ga een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

pietjankarel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:46:
[...]

De video's die worden afgespeeld fungeren als een soort behang-tv,
Dat is een hele andere use-case natuurlijk.

Bij een media-player denk ik aan gebruikers-gemak en wellicht zelfs een afstandsbediening erbij.

Ik heb jouw geval ook "gemaakt" maar dan voor een advertentiesysteem. Dat zijn geen filmpjes maar JPGs die als achtergrond zijn ingesteld en dan "rouleren".. Taakbalk verbergen en autologin en gaan met die banaan. En Anydesk erop voor remote control.

Ik heb daar een INTEL HDMI stick voor gebruikt.

V&A aangeboden: Intel Compute Stick STK1AW32SC

Komt dit op een enkele TV? Of meerdere TVs? Bij mij staat het op meerdere TV's met een enkele stick , hdmi wordt gesplits met een splitter over 2 TVs.

Overigens moet je WiFi wel erg brak zijn als een paar camera's en een stream niet tegelijkertijd kunnen. Alsnog snap ik je wens voor lokaal, bij mij staan de advertenties ook lokaal op de stick.. En waarom zou je streamen als die video misschien eens per maand verandert... (of zoals in mijn geval, eens per paar weken)..

En dan nog een laatste nabrander;
Escape-room. Ik lees een omgeving die sowieso al heel anders dan een huis/woonkamer is, dus dat biedt toch mogelijkheden om camera's bedraad aan te sluiten... Ik werk thuis ook met 1 camera op de WiFi (babycam), gewoonweg omdat ik geen kabel dwars door de kinderkamer wil hebben, maar in jouw geval zie ik weinig problemen met een kabelgootje...

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 02-07-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:48
Je kan hiervoor een Nvidia Shield kopen + MicroSD kaartje. Dit lijkt mij i.c.m. Bijv. KODI een hele nette oplossing. Voor de Shield kan je verschillende beugels laten printen waardoor je deze kan monteren op elke plek die je wilt.
Pagina: 1