Office 365 slaat bestanden als verborgen op op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Wij gebruiken sinds enige tijd Office 2019 en sinds kort 365. Sinds de upgrade naar BigSur, die sowieso links en rechts wat problemen geeft, hebben we problemen met opslaan van de office bestanden. Dit probleem deed zich voor met office 2019 maar nu nog steeds met office 365.

De bestanden worden gewoon netjes op de server opgeslagen, maar het worden allemaal verborgen bestanden. Nu kun je deze op de Mac tijdelijk of eventueel permanent zichtbaar maken, maar dit is niet wenselijk omdat eventuele systeembestanden ook zichtbaar zijn.

Ik heb al flink zitten googlen en de enige oplossingen zijn dus het tijdelijk of juist permanent weergeven van de verborgen bestanden.
Hopelijk heeft een van jullie hét antwoord, zodat het op een nette manier opgelost kan worden.

Onze workaround nu is om de bestanden lokaal op te slaan en vervolgens te verplaatsen naar de server. Dit kost natuurlijk nogal wat extra tijd.

Een van onze collega's die nog Mojave versie 10.14.6 heeft, heeft als enige dit probleem niet. Maar uiteraard willen we dat ook hij uiteindelijk over gaat naar de nieuwere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
Hoe maak je verbinding naar de server? Je noemt Office 365 maar ik neem aan dat je geen sharepoint maar gewoon een fileserver gebruikt? Ik had zelf ook wat problemen met MacOS en een fileserver en dat kwam voornamelijk doordat ik CIFS ipv SMB gebruikte om te verbinden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe deze personen verbinden en wat voor server het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Archie_T schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:52:
Hoe maak je verbinding naar de server? Je noemt Office 365 maar ik neem aan dat je geen sharepoint maar gewoon een fileserver gebruikt? Ik had zelf ook wat problemen met MacOS en een fileserver en dat kwam voornamelijk doordat ik CIFS ipv SMB gebruikte om te verbinden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe deze personen verbinden en wat voor server het is?
Het is inderdaad een fileserver. Zal eens nakijken wat we hier nu precies gebruiken. Misschien wel heel goede tip! 👍

Edit: het is SMB dat weet ik zeker

[ Voor 3% gewijzigd door onnaj op 02-07-2021 14:00 ]