Website niet vindbaar via Google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 11:27
Hi allen,

Hoop dat ik in het juiste topic zit hier.

Mijn vrouw is een bedrijfje gestart en hiervoor heb ik een website via Strato site builder gemaakt.
Ziet er prima uit, makkelijke en intuïtieve software (geen ervaringen met overige partijen).

Nu wil ik de website vindbaar krijgen op Google. Hier ben in ingedoken en terecht gekomen op de Google
search console. Ingelogd, website opgezocht en een verificatie uitgevoerd. De textfile heb ik vervolgens bij de DNS settings van Stato geplakt.

Nu staat er al 7 dagen dat ik later terug moeten komen.

Ook site:xxxxxxxx.nl geeft geen resultaat.

Mijn vraag; wie heeft hier ervaring mee? En hoe lang duurt dit normaliter?
Bonusvraag; hebben jullie nog tips om hoog op de index te komen zonder (veel) te investeren?

Ik ben helemaal nieuw in het bouwen van websites, SOE-opties etc. dus keep it simple please :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chefferson op 02-07-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:13
Misschien geeft de website aan dat hij niet geindexeerd mag worden via bijvoorbeeld de meta tag in de head of een robots.txt file. Je kunt dit zelf controleren door de bron van de website te bekijken (browser, rechter muis, bron bekijken). Als je iets vind wat op "noindex" en "nofollow" staat, dan kan dat de reden zijn.

Mijn ervaring is dat nieuwe sites binnen 48 te vinden zijn. Al moet je dan soms heel specifiek zoeken. Overige minder specifieke zoektermen duurt (veel) langer. Eventueel kun je met site:website.nl in Google zien welke pagina's geindexeerd zijn. In de search console zou je dat ook moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Zenomyscus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:45:
Misschien geeft de website aan dat hij niet geindexeerd mag worden via bijvoorbeeld de meta tag in de head of een robots.txt file. Je kunt dit zelf controleren door de bron van de website te bekijken (browser, rechter muis, bron bekijken). Als je iets vind wat op "noindex" en "nofollow" staat, dan kan dat de reden zijn.

Mijn ervaring is dat nieuwe sites binnen 48 te vinden zijn. Al moet je dan soms heel specifiek zoeken. Overige minder specifieke zoektermen duurt (veel) langer. Eventueel kun je met site:website.nl in Google zien welke pagina's geindexeerd zijn. In de search console zou je dat ook moeten zien.
site:website.nl geeft geen resultaat (had ik even moeten vermelden in de OP).
Wat bedoel je exact met bron bekijken? Doe je dat in de browser. Sorry, echt een leek op dit gebied (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Creesch

bla bla!

Als de website nieuw is duurt het simpelweg een tijd voordat je deze goed kan vinden. Sowieso omdat het een nieuwe website is dus google niet goed kan bepalen hoe hoog in de zoekresultaten deze geplaatst moet worden aangezien er ook nog geen andere websites zijn die linken naar je nieuwe website (wat één van de factoren is die meespelen in het algoritme).

Het zo hoog mogelijk op de zoekresultaten komen is afhankelijk van diverse factoren en iets waar veel mensen baad bij hebben waardoor er een hele industrie rondom heen is ontstaan en er een overvloed aan informatie maar ook mis informatie te vinden is op het internet.

Wat zaken die sowieso altijd van belang zijn:
  • Zorg dat de website benaderebaar is via https, google ranked deze websites sowieso hoger.
  • Zorg dat de website goed gevult is met correcte informatie op de juiste paginas zodat mensen direct de informatie vinden die ze nodig hebben.
  • Heb heldere navigatie naar alle paginas.
Je kan heel ver gaan in SEO en sommige partijen gaan ook heel ver (soms te ver) maar als je voldoet aan basispunten en wat geduld hebt kom je sowieso een heel eind.

In relatie tot wat er eerder genoemd werd. Google bied een tool aan om je robots.txt te controleren hier https://support.google.com/webmasters/answer/6062598?hl=en

Daarnaast heeft google zelf ook nog een pagina met allemaal advies die je hier kan vinden: https://developers.google...eginner/seo-starter-guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Ben even door dat robots.text verhaal aan het gaan, maar dat gaat mij voor nu al iets boven mijn pet ben ik bang. Kun je mij dat simpel uitelggen? Wat doet het, hoe maakt ik zo'n bestand aan, hoe plaats in het in de root van de site (via Strato)?

Sorry voor de onwetendheid op dit gebied. Maar mijn vrouw is erg enthousiast en wil haar graag helpen hierbij.

[ Voor 18% gewijzigd door Chefferson op 02-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
Chefferson schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:45:
Ben even door dat robots.text verhaal aan het gaan, maar dat gaat mij voor nu al iets boven mijn pet ben ik bang. Kun je mij dat simpel uitelggen? Wat doet het, hoe maakt ik zo'n bestand aan, hoe plaats in het in de root van de site (via Strato)?

Sorry voor de onwetendheid op dit gebied. Maar mijn vrouw is erg enthousiast en wil haar graag helpen hierbij.
Als het goed is en je je site goed hebt geverifieerd geeft google search console precies aan wat er gaande is. Inclusief heldere uitleg

https://developers.google...s/beginner/search-console

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 02-07-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
418O2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Als het goed is en je je site goed hebt geverifieerd geeft google search console precies aan wat er gaande is. Inclusief heldere uitleg

https://developers.google...s/beginner/search-console
Hier blijft alles dus leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWZasUgJiNrHykTvMm_BnCDH5jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M4tX2nx33s2PSmFrV3y3EskD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die link met insights zegt vast ook wel wat. Maar het duurt ook gewoon even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
418O2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Die link met insights zegt vast ook wel wat. Maar het duurt ook gewoon even
Ook daar melding "kom over een paar dagen terug". Wat er al een week staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:16
@Chefferson,

Ik wil best even meekijken met je of ik iets geks zie. Heb je de website URL? (mag in privébericht hoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Chefferson schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:34:
Bonusvraag; hebben jullie nog tips om hoog op de index te komen zonder (veel) te investeren?
Om te beginnen, geen site builder gebruiken.

Neem ergens een gewoon hosting pakket, zet daar WordPress op met een leuk thema, installeer een willekeurige SEO plugin en je ranking schiet meteen omhoog. Site builders zijn snel en gemakkelijk maar geven erg lage kwaliteit resultaat, zelfs als je een bekende als Wix of een hele dure als Squarespace gebruikt. SEO is ruk, je website ziet er generiek en ondoordacht uit, en als je ooit wil uitbreiden moet je toch snel migreren naar een andere oplossing.

Website helemaal niet vindbaar zou niet voor moeten komen, maar goed vindbaar ga je niet redden als je concurrentie wel gewoon een echte maatwerk website heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
king006 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:07:
@Chefferson,

Ik wil best even meekijken met je of ik iets geks zie. Heb je de website URL? (mag in privébericht hoor)
Dat mag, het is een publieke site (en misschien trek nog wat klanten voor haar binnen O-) )

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Chefferson op 02-07-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Oon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Neem ergens een gewoon hosting pakket, zet daar WordPress op met een leuk thema, installeer een willekeurige SEO plugin en je ranking schiet meteen omhoog. Site builders zijn snel en gemakkelijk maar geven erg lage kwaliteit resultaat, zelfs als je een bekende als Wix of een hele dure als Squarespace gebruikt. SEO is ruk, je website ziet er generiek en ondoordacht uit, en als je ooit wil uitbreiden moet je toch snel migreren naar een andere oplossing.

Website helemaal niet vindbaar zou niet voor moeten komen, maar goed vindbaar ga je niet redden als je concurrentie wel gewoon een echte maatwerk website heeft.
Die tip had ik ook al gekregen. Daar ik nieuw in dit gebeuren ben leek het mij een makkelijke instap. Wellicht zou dat een volgende stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Chefferson schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Dat mag, het is een publieke site (en misschien trek nog wat klanten voor haar binnen O-) )

***members only***
Je description is hetzelfde ingesteld als je tags, buiten dat je tags al niet optimaal zijn win je er echt veel mee om je description wat informatiever te maken.

Ook komt de URL terug als
Members only:

in plaats van de domeinnaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Chefferson schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:12:
[...]

Die tip had ik ook al gekregen. Daar ik nieuw in dit gebeuren ben leek het mij een makkelijke instap. Wellicht zou dat een volgende stap zijn.
Ik zou zeggen zet een advertentie met V&A of iemand je hiermee kan helpen voor een leuk prijsje. Voor meer info:
Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Het is geen grote site, dus ook iets laten bouwen door een professional hoeft niet duur te zijn, zeker iemand op Tweakers die het met plezier doet om je hiermee te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Oon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Je description is hetzelfde ingesteld als je tags, buiten dat je tags al niet optimaal zijn win je er echt veel mee om je description wat informatiever te maken.

Ook komt de URL terug als

***members only***

in plaats van de domeinnaam
Bedankt voor de tips! Het is nog maar een kleine startup. Dus we willen eens kijken wat we zelf (en met de hulp van wat Tweakers) kunnen bereiken zonder teveel te investeren. Die boards hebben al een vermogen gekost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chefferson schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor de tips! Het is nog maar een kleine startup. Dus we willen eens kijken wat we zelf (en met de hulp van wat Tweakers) kunnen bereiken zonder teveel te investeren. Die boards hebben al een vermogen gekost 8)7
Startup is misschien niet helemaal de juiste term ;)

Maar los die kleine issues op en ga vooral op facebook & instagram bezig. Dat levert je waarschijnlijk meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
418O2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Startup is misschien niet helemaal de juiste term ;)

Maar los die kleine issues op en ga vooral op facebook & instagram bezig. Dat levert je waarschijnlijk meer op
Dat doen ze ook zeker! En daar linken we door naar de site voor het maken van een afspraak, ophalen van foto's, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
@king006 Heb jij nog wat kunnen vinden?

Website is nog steeds niet te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:38:

Wat Oon aangeeft heeft mogelijk invloed.

Verder: <meta name="robots" content="index,follow" /> niet aanwezig

Language de ene keer is het 'nl-nl' stukje verder 'de'.

Maar de belangrijkste is robots.txt en hier is wat geks aan de hand.
Je hebt er gek genoeg 2.

Members only:

Members only:

Je sitenaam als je die googled. Die is na 72 uur echt wel te googlen en zeker als je ook nog site: gebruik moet hij zeker wel na 48 uur te vinden zijn dus ergens met die robots zorg je je ervoor dat je niet te vinden bent.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:37
Wordpress is echt heel makkelijk om te leren en enorm capabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
RobbyTown schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Wat Oon aangeeft heeft mogelijk invloed.

Verder: <meta name="robots" content="index,follow" /> niet aanwezig

Language de ene keer is het 'nl-nl' stukje verder 'de'.

Maar de belangrijkste is robots.txt en hier is wat geks aan de hand.
Je hebt er gek genoeg 2.

***members only***

***members only***

Je sitenaam als je die googled. Die is na 72 uur echt wel te googlen en zeker als je ook nog site: gebruik moet hij zeker wel na 48 uur te vinden zijn dus ergens met die robots zorg je je ervoor dat je niet te vinden bent.
toon volledige bericht
Zoals in de OP aangegeven heb ik hier echt geen verstand van. Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet ook niet om je bedrijf op Google / Apple Maps te zetten, ook dat zorgt voor klanten en dat je gevonden kunt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je sitemap geeft ook aan dat er maar eens per 7 dagen een update gedaan moet worden (sinds 01 07).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Zoals in de OP aangegeven heb ik hier echt geen verstand van. Hoe kan ik dit aanpassen?
Ja hier zit nu het 'lastige'. Dat is normaal een txt bestand in je root dir van je website (waar ook je index.php / index.html staat)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj4OfRHQEEZnzvWmGBbLlppDO9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/871Zzy71DbHRpG8kVjGZWZKf.png?f=user_large

De site is gemaakt met strato site builder, ik verwacht niet dat je bij de website bestanden kan en dat 'alles' via een mooie site builder interface is in te stellen.

Geen idee hoe dat dus werkt (0,0 ervaring met strato site builder) en dat je dan überhaupt de .txt kan bewerken.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 05-07-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De SEO functionaliteit bij Strato kan wel, maar zit alleen in het Pro SEO pakket. Dan kun je het simpelweg beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
pagani schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:59:
De SEO functionaliteit bij Strato kan wel, maar zit alleen in het Pro SEO pakket. Dan kun je het simpelweg beheren.
Ik heb het sitebuilder PRO pakket. Dat is weer iets anders dus. Met andere woorden, mijn website gaat via Strato nooit gevonden worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb het sitebuilder PRO pakket. Dat is weer iets anders dus. Met andere woorden, mijn website gaat via Strato nooit gevonden worden?
Lijkt me stug dat ze dit bewust zo doen, want dat maakt ze nogal waardeloos.
Je zou eens bij de Strato support kunnen informeren of/hoe je de SEO tags en robots.txt kan beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Lijkt mij ook anders heb je aan die hele site builder niets.

Verder nog een kleine tip (geen idee als dat nog in ontwikkeling is). Als ik je website bezoek geen enkele cookie melding (ah yes een site zonder cookies), dat is prima als je ze niet hebt of als het anoniem is.

Echter zie ik 2 cookies. (hier zelf te checken: https://www.cookieserve.com/)

Mij maakt het niet uit ik blokker ze toch maar niet dat je straks een claim aan je broek hebt. Je hebt ook een gastenboek word mijn ip daar niet of anoniem verwerkt? Zo niet dan dien ik dat dus ergens te lezen (ik heb de regels niet bedacht) en hoe word het allemaal bij de Afspraak pagina verwerkt?

Ik ga akkoord met het privacybeleid << welk privacybeleid kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:59
De website verwijst na een IPv4 en een IPv6 addres.

Op het IPv4 addres is een webserver beschikbaar, maar het IPv6 addres verwijst waarschijnlijk na een netwerk, in iedergeval niet na een webserver.

Ik zou voor nu even het IPv6 addres uit de dns halen, en kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
RobbyTown schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:17:
Lijkt mij ook anders heb je aan die hele site builder niets.

Verder nog een kleine tip (geen idee als dat nog in ontwikkeling is). Als ik je website bezoek geen enkele cookie melding (ah yes een site zonder cookies), dat is prima als je ze niet hebt of als het anoniem is.

Echter zie ik 2 cookies. (hier zelf te checken: https://www.cookieserve.com/)

Mij maakt het niet uit ik blokker ze toch maar niet dat je straks een claim aan je broek hebt. Je hebt ook een gastenboek word mijn ip daar niet of anoniem verwerkt? Zo niet dan dien ik dat dus ergens te lezen (ik heb de regels niet bedacht) en hoe word het allemaal bij de Afspraak pagina verwerkt?

Ik ga akkoord met het privacybeleid << welk privacybeleid kan er niets over vinden.
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:38:

Excuses! Heb je bericht over het hoofd gezien :( Er gaat wel het 1 en ander mis zoals ze hier al hebben geantwoord.

In de robots.txt staat netjes een verwijziging naar je sitemap. Als ik naar die sitemap ga, zie ik echter alleen URL's met http://511395758.swh.strato-hosting.eu erin. Zoekmachines die de sitemap checken (je robots.txt refereert naar een sitemap) zien vervolgens wederom alleen URL's naar http://511395758.swh.strato-hosting.eu staan. Ik denk dan ook dat je domeinnaam niet goed is ingevoerd bij de builder? Kun je dat controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:11
Oon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Ik zou -zeker als je niet thuis bent in de materie- geen wordpress gebruiken. Kijk dan naar bijvoorbeeld Squarespace, krijg je de SEO er automatisch bij, de code zit goed inelkaar en is niet duur. Word je vrijwel compleet ontzorgt en heb je geen omkijken naar updates, certificaten enzovoorts. En ze weten daar heel goed wat ze doen, het zit ook code technisch echt top in elkaar. Draai zelf daar nu al 3 jaar meerdere zakelijke websites en twee persoonlijke en ervaar echt nooit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Dacht dat ik met Strato toch wel goed zat... Wat een beetje marketing al wel niet doet haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefferson
king006 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Excuses! Heb je bericht over het hoofd gezien :( Er gaat wel het 1 en ander mis zoals ze hier al hebben geantwoord.

In de robots.txt staat netjes een verwijziging naar je sitemap. Als ik naar die sitemap ga, zie ik echter alleen URL's met http://511395758.swh.strato-hosting.eu erin. Zoekmachines die de sitemap checken (je robots.txt refereert naar een sitemap) zien vervolgens wederom alleen URL's naar http://511395758.swh.strato-hosting.eu staan. Ik denk dan ook dat je domeinnaam niet goed is ingevoerd bij de builder? Kun je dat controleren?
Bedankt voor je reactie! Ik heb die optie gevonden!

Members only: title

Gewijzigd van 511395758 naar de juiste domein naam! Betekent dit dat ik nu weer moet wachten? Of moet er nog meer aangepast worden? Ik kan dat robots.text nergens vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Chefferson op 05-07-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:06:
Dacht dat ik met Strato toch wel goed zat... Wat een beetje marketing al wel niet doet haha.
Er is een grens wat je allemaal kan automatiseren natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:06:
Yup.
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 05-07-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vE3A10qY11vyK0l0zqiCIDrJVNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R1JWXtffkOnTFlpzSKv6yjT5.png?f=fotoalbum_large

Is dit het gedeelte voor de robots.text file? Heb hier ook de google verificatie in moeten voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 06:34
Chefferson schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:03:
[Afbeelding]

Is dit het gedeelte voor de robots.text file? Heb hier ook de google verificatie in moeten voeren.
nee, robots.txt zou je gewoon moeten kunnen zien in een soort van "verkenner" of bijvoorbeeld met de ftp-programma als je ftp-toegang hebt... Zie de reactie van @RobbyTown hieronder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj4OfRHQEEZnzvWmGBbLlppDO9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/871Zzy71DbHRpG8kVjGZWZKf.png?f=user_large
RobbyTown schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Ja hier zit nu het 'lastige'. Dat is normaal een txt bestand in je root dir van je website (waar ook je index.php / index.html staat)
[Afbeelding]

De site is gemaakt met strato site builder, ik verwacht niet dat je bij de website bestanden kan en dat 'alles' via een mooie site builder interface is in te stellen.

Geen idee hoe dat dus werkt (0,0 ervaring met strato site builder) en dat je dan überhaupt de .txt kan bewerken.

[ Voor 43% gewijzigd door bvdbos op 05-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Chefferson,

Nog altijd zie ik verwijzigingen naar die tijdelijke URL. Is het echt gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Chefferson

https://www.whatsup-houten.nl/robots.txt
Je site is nog niet goed losgekoppeld van het interne domein van Strato.
Onderaan het bestandje robots.txt moet het volgende staan:
Sitemap: https://eigen-domeinnaam.../sitemap.xml ipv
Sitemap: http://********.swh.strato-hosting.eu/sitemap.xml

Dit kan je niet zelf wijzigen, maar dat gaat automatisch als het domein goed is geconfigureerd.
zie: https://www.strato.nl/faq/sitebuilder/zo-kun-je-een-domeinnaam-toewijzen-aan-je-sitebuilder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
peteroff schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:16:
@Chefferson

Dit kan je niet zelf wijzigen, maar dat gaat automatisch als het domein goed is geconfigureerd.
zie: https://www.strato.nl/faq/sitebuilder/zo-kun-je-een-domeinnaam-toewijzen-aan-je-sitebuilder/
Het staat toch echt correct. Misschien duurt het even? UPDATE:

# robots.txt for whatsup-houten.nl
User-agent: Googlebot
User-agent: BingBot
User-agent: DuckDuckBot
Allow: /.cm4all/mediadb/
Allow: /.cm4all/sysdb/
Allow: /.cm4all/uproc.php/
Allow: /.cm4all/iproc.php/
Disallow: /.cm4all/
Disallow: *meta_robots-noindex

User-agent: *
Crawl-delay: 10
Allow: /.cm4all/mediadb/
Allow: /.cm4all/sysdb/
Allow: /.cm4all/uproc.php/
Disallow: /.cm4all/
Disallow: *meta_robots-noindex

Sitemap: https://whatsup-houten.nl/sitemap.xml

Is dit correct?

[ Voor 23% gewijzigd door Chefferson op 05-07-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Aanhouder wint. Ik kan via SFTP bij het robots.txt bestand komen! Maar nu de vraag; wat dien ik exact aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Chefferson ja vooralsnog alleen de onderste regel inderdaad.

@Chefferson
Update: nee bedoel: voor de rest hoef je niks aan te passen. Is dezelfde inhoud die ik bij vergelijkbare strato websites zie.

Als je het nog niet gedaan hebt kun je de sitemap: https://whatsup-houten.nl/sitemap.xml aan google search-console toevoegen.

[ Voor 79% gewijzigd door peteroff op 05-07-2021 21:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefferson
peteroff schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:18:
@Chefferson ja vooralsnog alleen de onderste regel inderdaad.
Ik heb de property toegevoegd. Even afwachten dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Chefferson op 05-07-2021 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefferson
peteroff schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:16:
@Chefferson

Het is gelukt.. Voor anderen die tegen hetzelfde aanlopen. Hierboven de de juiste manier van configuratie.

Nu eens kijken of ik de site wat hogerop kan krijgen. Iemand tips? Idealiter als iemand zoekt op suppen of sup les Houten of (Utrecht) zou ik graag hogerop komen. Nu moet ik echt gericht op de bedrijfsnaam zoeken wil ik een goede hit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, maar je zal het niet leuk vinden.
De website is niet geschikt voor goede optimalisatie en hogere ranking.
WordPress zal het beroerder maken.
(Met je huidige strato pakketje)

Je moet daarom je tijd anders investeren door te gaan koppelen met andere websites.
Voordeeluitjes, sport, vrijgezellenfeestjes, verhuur, etc.
Alleen suplessen geven in avonduren is ook lastig verdienmodel (vooral zomers).

Vraag maar eens info op bij bijvoorbeeld teuntje de slak in Groningen ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
DJMaze schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Ja, maar je zal het niet leuk vinden.
De website is niet geschikt voor goede optimalisatie en hogere ranking.
WordPress zal het beroerder maken.
(Met je huidige strato pakketje)

Je moet daarom je tijd anders investeren door te gaan koppelen met andere websites.
Voordeeluitjes, sport, vrijgezellenfeestjes, verhuur, etc.
Alleen suplessen geven in avonduren is ook lastig verdienmodel (vooral zomers).

Vraag maar eens info op bij bijvoorbeeld teuntje de slak in Groningen ;)
Dat is inderdaad geen leuk antwoord. Maar wat is de reden dat dat hier niet mee zou moeten lukken?

En qua verdienmodel, het is een extraatje. Beetje verdienen met de hobby. Het doel is (voorlopig) dit naast haar baan te doen (samen met vriendin). Tot nog toe gaat dat heel aardig.

Die website is naast Facebook en Insta ook extra. Maar daarmee is het meer een uitdaging voor mij geworden er het meeste uit te halen met minimale investering (even buiten de uren om gerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Chefferson schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:36:
Maar wat is de reden dat dat hier niet mee zou moeten lukken?
Een simpele website zoals deze zou moeten laden in milliseconden met ongeveer 1MB.

Echter is het nu:
- 59 aanvragen
- 7,09 MB / 6,82 MB overgebracht
- Voltooien: 1,57 s
- DOMContentLoaded: 611 ms
- load: 1,54 s

Je google pagespeed ranking zal daarom ongeveer 25-50 van de 100 zijn en niet 90-100 van de 100.

Als je dieper kijkt zijn bijvoorbeeld de afbeeldingen van 1600x1200 in de slider soms veel en veel te groot (vooral voor mobiel).
Wout.jpg is 1.1MB, daar kan je 660KiB van maken of zelfs 600KiB als webp bestand (maar is nog steeds groot).

Ook de hele berg oude JavaScript is onzin: jQuery v1.7.2 en Prototype 1.7.3 8)7

Om het te optimaliseren moet je dus kennis hebben en die hele Strato builder weggooien.
En aangezien je low-budget gaat....

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
DJMaze schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Een simpele website zoals deze zou moeten laden in milliseconden met ongeveer 1MB.

Echter is het nu:
- 59 aanvragen
- 7,09 MB / 6,82 MB overgebracht
- Voltooien: 1,57 s
- DOMContentLoaded: 611 ms
- load: 1,54 s

Je google pagespeed ranking zal daarom ongeveer 25-50 van de 100 zijn en niet 90-100 van de 100.

Als je dieper kijkt zijn bijvoorbeeld de afbeeldingen van 1600x1200 in de slider soms veel en veel te groot (vooral voor mobiel).
Wout.jpg is 1.1MB, daar kan je 660KiB van maken of zelfs 600KiB als webp bestand (maar is nog steeds groot).

Ook de hele berg oude JavaScript is onzin: jQuery v1.7.2 en Prototype 1.7.3 8)7

Om het te optimaliseren moet je dus kennis hebben en die hele Strato builder weggooien.
En aangezien je low-budget gaat....
toon volledige bericht
Het is niet zozeer dat ik te beroerd ben om wat te betalen. Maar wil het zelf ook graag leren. Ik pak bijvoorbeeld even je eigen uitspraak eruit (de grootte van de afbeeldingen). Stel, ik laat het doen, dan zou ik de volgende keer weer gerust een grote afbeelding pakken (waar dus blijkbaar gevolgen aan zitten).

Snap je mijn punt?

Dat gezegd hebbende. Wat zou een beetje de reguliere prijs zijn dit te optimaliseren (desnoods met een switch naar bijv. Wordpress) inclusief wat basis uitleg?

Indien er tweakers zijn die dit willen/kunnen, stuur me gerust een PM ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Chefferson schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:09:
[...]

Het is gelukt.. Voor anderen die tegen hetzelfde aanlopen. Hierboven de de juiste manier van configuratie.

Nu eens kijken of ik de site wat hogerop kan krijgen. Iemand tips? Idealiter als iemand zoekt op suppen of sup les Houten of (Utrecht) zou ik graag hogerop komen. Nu moet ik echt gericht op de bedrijfsnaam zoeken wil ik een goede hit krijgen.
Op de eerste plaats dat kost tijd. Hoe google precies kijkt weet niemand precies maar wel ongeveer. En het veranderd keer op keer. Tegenwoordig de eerste 5? (geen idee heb een ad blocker) is betaald.

Jaren terug googlen standaard helpmij.nl en vivaforum (helemaal weg zelfs) in de top 5. Nu is het vooral reddit (en daar staat alleen het probleem en vaak niet het antwoord grr)

- Ouderdom domein, je domein is nieuw voor je dan beetje hoog komt bij google kost echt tijd.
- Zoals aangegeven snelheid. Je website is echt langzaam (niet voor jou maar voor google), dit heeft invloed op de ranking. Kunt hier checken: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
- Naamkeuze als je googled zie je eigenlijk dat op dit moment vooral een bekende chatapp naar boven komt maar bedenk ook hoeveel man gaat (zonder je te kennen) dat nu typen.
- Meld je aan bij andere uitjes websites / flyres voor op de camping/vakantie parken achter te laten.
- Meld aan bij google als bedrijf (als je kan ik dat wel doen sta hoog ranked in local guides gaat vlotter met goedkeuren ivm mijn betrouwbaarheid alleen je hebt 2 locaties.... wat is nu echt het contact adres / hoe is de naam precies van die 2 locaties, weet zo niet wat ik moet invoeren.)
- SEO
- Kan geen google tegen op: mond op mond reclame dat is echt de beste reclame. ( lokale zuivel boer hier mond op mond + flyers kan van de zomer toestroom van toeristen niet bijhouden, kaas, vla, eitjes, vlees elke dag leeg en goedkoop is die echt niet, maar je merkt echt wel het verschil tussen supermarkt en lokaal veel voller van smaak met wel echte vanille ipv aroma en er loopt geen halve liter water uit 300 gram vlees ;) )
- Reviews (via google bijvoorbeeld). Trustpilot kan ook (kost dacht ik geld) alleen hou er rekening mee concurrenten kunnen negatieve reviews plaatsen en klagen doen mensen sneller dan positief bericht achter laten. (karwei onbegrijpelijk dat je daar nog mensen ziet en nog niet failliet is als je de reviews leest een grote hel, simyo veel hebben plots hoge kosten gigantisch buiten de bundel gek ik heb dat niet met 5 simkaarten)

Praktijk voorbeeld en ander onderwerp. Ik wil gaan karten hier in de regio. Zonder te googlen veruit de bekendste is Hezemans er zullen vast wel andere in de buurt liggen. Ik ga google: karten (wat) eindhoven (waar). Zonder advertenties zijn dit de resultaten
https://www.outdoorkarting.nl/
https://hezemans.nl/
https://www.kartbaanuden.nl/karten-eindhoven/

Nr1 die kon ik niet maar staat op een of andere manier toch op nr 1, want de nr2 heeft letterlijk wel mijn woorden op zijn site. Dit komt omdat de nr1 iets betere website code heeft (SEO).
De nr3 ligt totaal niet in Eindhoven die doen het slim die hebben extra pagina gemaakt met Eindhoven erin. Ik ga naar nr3 kon ik niet (dat die plaats een kaart baan heeft, eerder grote stad verwachten) en is ook in de buurt keer wat anders dan hezemans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:11
Chefferson schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Het is niet zozeer dat ik te beroerd ben om wat te betalen. Maar wil het zelf ook graag leren. Ik pak bijvoorbeeld even je eigen uitspraak eruit (de grootte van de afbeeldingen). Stel, ik laat het doen, dan zou ik de volgende keer weer gerust een grote afbeelding pakken (waar dus blijkbaar gevolgen aan zitten).

Snap je mijn punt?

Dat gezegd hebbende. Wat zou een beetje de reguliere prijs zijn dit te optimaliseren (desnoods met een switch naar bijv. Wordpress) inclusief wat basis uitleg?

Indien er tweakers zijn die dit willen/kunnen, stuur me gerust een PM ;)
Nogmaals ik zou geen Wordpress gaan gebruiken en ik wil toch nogmaals Squarespace aanstippen. Deze zit mijlen en mijlen beter in elkaar dan die strato website builder en de security en gebruikers gemak zal vergeleken met Wordpress ook veel hoger liggen. Wil je met what you see is what you get drag en drop werken dan kan dat perfect. Maar als je code wilt leren dan is dat met Squarespace ook mogelijk, je krijgt ook gelijk een test website en een productie website erbij. Op de testomgeving kan je dan lekker proberen en aanmoderen zonder dat je main website hier last van heeft.

Ik draai al jaren websites via Squarespace nu en ik hoef nooit code of wordpress updates te doen, ssl certificaten te vernieuwen of zorgen maken over SEO.

https://www.squarespace.com/pricing

(grote afbeeldingen worden door Squarespace trouwens automatisch compressed zodat je dit niet met de hand hoeft te doen, ook weer zo'n gemak dingetje).

[ Voor 6% gewijzigd door !GN!T!ON op 06-07-2021 13:51 ]

Pagina: 1