Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
Voor mijn beamer met een optoma UHD35 ben ik op zoek naar een 4K android media streaming stick die gevoed kan worden door de USB poort (5V, 1,5A).

Het liefst had ik de chromecast ultra genomen, omdat deze de KPN app kan draaien en 4K is en een breed aanbod van apps heeft.
Maar helaas heeft deze een externe voeding nodig volgens de beschrijving.

Fire TV 4K had ik ook bekeken en power over USB zou moeten kunnen, alleen kan ik hier de KPN app niet op installeren en verder benieuwd of hier ook een VPN app beschikbaar voor is (surfshark).

ROKU ook al even naar gekeken, maar kan daar niet wijs uit worden wat ik daar op kan installeren.

Zijn er nog andere sticks op de markt? Of weet iemand of het toch mogelijk is om de chromecast Ultra via deze USB te voeden?

De wishlist dus nogmaals:
4K, power USB (5V,1,5A), breed aanbod aan apps (o.a. IKPN app).

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:04
Volgens de specs kan je een chromecast op de HDMI zetten en voeden vanuit de usb poort. Dat is toch precies wat je wilt?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
Dat is inderdaad precies de bedoeling, maar dan maximaal 1080P, toch?

[ Voor 41% gewijzigd door Bob1973 op 02-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:27
pricewatch: Google Chromecast Ultra
Maximale resolutie: 3840x2160 (4K)
Zo te zien doet die wel 4K :)

Ook Google adverteert met 4K: https://store.google.com/nl/product/chromecast_ultra?hl=nl

Edit: Ik zie her en der dat voor 4K de bijgeleverde adapter 'verplicht' is, maar ik heb geen idee of die adapter iets speciaals doet, of dat het vooral over de stroomvoorziening gaat (voor HD lijk je zelfs helemaal geen adapter nodig te hebben? Blijkbaar levert HDMI ook stroom?).

[ Voor 32% gewijzigd door Paul op 02-07-2021 11:28 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:04
Ja, je moet wel de goede Chromecast kopen inderdaad. De ultra dus. Heeft 1A nodig, dus de 1.5 die je noemt is ruim voldoende.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
Kwam net nog dit tegen voor 500mA output, maar dat zou dus niet nodig hoeven te zijn.
Ik ga de Ultra proberen. Bedankt voor het meedenken!

https://missionaccessorie...ast-and-chromecast-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Om 4K te krijgen op de ultra MOET je de bijgeleverde adapter gebruiken.

Ik heb er 2, een thuis en een mee op reis, en die gaat max in 1080P als je de bijgeleverde adapter niet gebruikt. Die is overigens 2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:31:
Om 4K te krijgen op de ultra MOET je de bijgeleverde adapter gebruiken.

Ik heb er 2, een thuis en een mee op reis, en die gaat max in 1080P als je de bijgeleverde adapter niet gebruikt. Die is overigens 2A
ja, dat had ik dus ook begrepen..Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Waarom moet de stick per se met USB gevoed worden?

Is er geen stopcontact over of kun je niet meer bij het stroomsnoer van de beamer? Om een andere mogelijkheid te geven: als je de C13 kabel nou eens splitst, en op de tweede poort een female stopcontact maakt, dan kun je daar elke adapter die je wilt in stoppen.

Afbeeldingslocatie: https://assets.tripplite.com/large-image/p00418n2c13-front-l.jpg
zoiets... en dan een van de zijdes vervangen voor een contrastekker van de bouwmarkt?

Wel een echte Tweaker oplossing B)

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 02-07-2021 11:58 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
Omdat de beamer mobiel is en af en toe naar buiten gaat leek het mij handig dat ik de stick in de beamer kan laten en het zo 1 compact pakketje is die ik makkelijk en snel kan oppakken en kan inpluggen in het stopcontact zonder extra stekkerdozen.

Maar een stopcontactsplitter (mannetje => 2 vrouwtjes) zou ook een optie kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bob1973 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:11:
Omdat de beamer mobiel is en af en toe naar buiten gaat leek het mij handig dat ik de stick in de beamer kan laten en het zo 1 compact pakketje is die ik makkelijk en snel kan oppakken en kan inpluggen in het stopcontact zonder extra stekkerdozen.

Maar een stopcontactsplitter (mannetje => 2 vrouwtjes) zou ook een optie kunnen zijn inderdaad.
Dat is zo'n 100x makkelijker en goedkoper. Een 230v splittertje kan je overal krijgen. Waarom moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Haal gewoon een verlengsnoer met 3 stopcontacten bij de bouwmarkt en stop die in de tas. Kost je max 5 euro, kun je nog speakers ook voeden als het moet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1973
Vandaag de Chromecast Ultra binnen gekregen en getest. Voor wie het weten wil en mogelijk voor andere tweakers, de Chromecast Ultra kan zijn voeding halen uit een USB poort van 5V 1,5A!
Pagina: 1