Toon posts:

Pieptoon wanneer nieuwe lamp uit is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PatrickSn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-01 14:21
Mijn vraag:
Ervaren jullie dit volgende probleem ook? Laatst de nieuwe tradfri kleurenlampen van de Ikea gekocht. Deze zijn goedkoper dan voorgaande kleurenlampen van Tradfri (17.95). Na installatie viel mij tijdens het kijken van een film op dat er een constante pieptoon uit de lampen kwam. Wanneer de lampen aan zijn, zijn ze volledig stil. Wanneer ik ze uitzet, hoor je een soort 'opstart' geluid, daarna een constante pieptoon. Bij alle 5 lampen die ik heb besteld, precies hetzelfde probleem. Andere lampen die ik van Tradfri heb (single color, white spectrum) hebben dit probleem niet. Het is een vrij luide pieptoon gezien dit wordt versterkt door de kap van de lamp (die ook van Ikea is).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ikea Tradfri E27 806 lumen gekleurd en wit spectrum.
https://www.ikea.com/nl/n...-globe-opaalwit-70439158/

Alle reacties

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 19:44
Zelfde omstandigheden, zelfde symptomen. Kan er verder helaas weinig aan toevoegen. Als ik tijdens het troubleshooten iets tegenkom zal ik het zeker posten.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

Niks aan te doen. Zou ze terugbrengen en evt later of bij andere vestiging nog eens zo’n lamp halen en testen. Kan ook te maken hebben met een stoorsignaal in de buurt of op de betreffende stroomgroep, piept dezelfde lamp in een andere woning ook?

• SwerveShot
Stoorsignaal lijkt me niet waarschijnlijk. Dan zou de single color variant daar toch ook last van moeten hebben? Anyway, ik kan idd. wel op een andere groep kijken of het daar ook speelt.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

SwerveShot schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:32:
Stoorsignaal lijkt me niet waarschijnlijk. Dan zou de single color variant daar toch ook last van moeten hebben? Anyway, ik kan idd. wel op een andere groep kijken of het daar ook speelt.
Heb zelf een aantal Hue lampen (uit 2013), die piepen als ze uit staan, deden ze aanvankelijk niet. Met andere Hue lampen, zelfde soort maar ander bouwjaar, geen last van.
Dus kan productiefout in een batch kunnen zijn. Condensator die meetrilt oid.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
Het piep gedrag bij nieuwe Tradfri lampen is herkenbaar. Ik kocht laatst een aantal nieuwe GU10 warm wit lampen, zelfde probleem. bij de vervangende exemplaren piepten er een aantal ook, echter niet allemaal.

Lijkt een exemplarisch probleem te zijn.

• SwerveShot
Ah well..... mooi excuus om weer even terug te gaan.:)

• PatrickSn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-01 14:21
Gezien de reacties lijkt het op een batch fout te zijn. Had de lampen wel uit twee verschillende winkels (Delft en Groningen) dus misschien wel heel ongelukkig twee verkeerde batches gehad. Heb ze geretourneerd, en de single-color lampen gekocht. Misschien toch maar weer proberen om die andere lampen te kopen, kijken of ze het nu wel naar behoren doen. Mocht dat gebeuren houd ik jullie hier op de hoogte! :)

• palex869
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-03 13:14
Hier hezelfde 3x800lum color lampen sinds 25/9/21 (IKEA Amersfoort). Pieptoon als ze in standby staan.
3x1000lum single color lampen van hetzelfde vesting en zelfde dag, maken geen geluid.

[Voor 29% gewijzigd door palex869 op 02-10-2021 16:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee