Toon posts:

netwerk 2 pc's allebei windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een laptop en een pentium 3, ik probeer een directe verbinding op te zetten, met op de laptop een PCMCIA ethernet adapter en in de pentium een ethernet netwerkkaart

bij de pentium wordt ik zelf geidentificeerd, maar op de laptop ziet ie zichzelf niet eens en de pentium ook niet

kan iemand me helpen?

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

eerst moet je iets delen op beide pc`s om elkaar of jezelf te kunnen zien.
2pc`s maak je gebruik van een hub en de kabel die je gebruikt als je geen hub hebt moet wel een Cross zijn. ping is bij het controleren van de verbinding altijd handig, als dat werkt dan is alles okee

Verwijderd

Topicstarter
er zit een utp cross kabel tussen

op de laptop kan je niet pingen

Verwijderd

Volgens mij staan de netwerk instellingen van de laptop niet juist, kijk anders even bij de eigenschappen van je "Netwerkomgeving" icoon! Zorg dat alles zo veel mogelijk gelijk staat, op je ip adress en computernaam na dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds niet.
Kan iemand vertellen wat ik precies moet doen, want ik kom er dus echt niet uit! :'(

• bickel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02-2025
Jezus wat een vaag gedoe...

Wat is nou je probleem?

Heb je op beide werkstations een ip# in dezelfde range ingevuld, en op beide hetzelfde netmask?

Kan je pingen van de een naar de ander, zo ja, dan werkt het perfect, zo nee kan je pingen naar localhost?

Zo ja, kijk dan toch je tcp/ip instellingen na, zo nee zijn de drivers wel goed geinstalleerd enz enz enz....

Verwijderd

Topicstarter
op de pentium kan ik mezelf nu pingen, en op de laptop kan ie zichzelf ook pingen
maar vanaf de pentium kan ik de laptop niet pingen, en andersom

waar zit de fout nu?

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

Als je nou eens wat screenshots laat zien :)

Verwijderd

Topicstarter
nu vat ik het niet meer !
als ik m'n tcp/ip protocol van m'n dial-up adapter een ip geef, dan kan ik mezelf wel pingen op de laptop
geef ik m'n netwerkkaart een ip, dan kan ik mezelf niet pingen :?

Verwijderd

Topicstarter
hier 2 screenshots van me laptop:

Afbeeldingslocatie: http://www.jongerenstad.com/niels/ipscreen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jongerenstad.com/niels/pingscreen.jpg

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...En nu nog screenshots van je workstation, dan kunnen we zien of je iig niet je IP hetzelfde hebt, en de netmask wel overeenkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.jongerenstad.com/niels/pentium.jpg

...
ik kan met me laptop nu wel weer pingen, alleen nog niet naar de pentium

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
oke jezelf kun je altijd pingen als je ip hebt geinstalled
duh
je moet gewoon ff op de ene 192.168.0.1/255.255.255.0 en op de andere 192.168.0.2/255.255.255.0 doen en dan moet je opnieuw opstarten en dan moet je kunnen pingen. kan dat niet dan moet je ff lijken of je een link hebt tussen de twee pc's (gewoon naar het ledje kijken he).
als je niet kunt pingen en geen link hebt dan is je kabel/of zijn een/of allemaal je kaartjes verrot...

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

Je kan ook eens kijken met winipcfg of dat ip adres wel gebind is aan je netwerkkaart

Verwijderd

Topicstarter
problem solved
Pagina: 1