MacBook WiFi no hardware detected…

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zondernaam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Goedemorgen,

Ik heb een probleempje met een oude MacBook waar ik niet meteen uit geraak.
Het is een A1466 van een jaar of 8 oud, werkt verder nog perfect op 1 dingetje na.

Hij heeft geen WiFi meer. Geeft aan WiFi: no hardware detected.
Eerst dacht ik een defecte AirPort adapter maar het gekke is dat de Bluetooth het nog wel doet.

Ik dacht ik hou het simpel en gebruik een simpel usb WiFi adapter. Het ding inpluggen zonder drivers werkt dus niet (ik ben eigenlijk Windows gebruiker :X )
Bij de stick zit een mini cd met drivers. Ik heb helaas nergens nog een cd drive ter beschikking. De stick is merkloos en verwijst nergens naar een website of iets.

Volgende poging om een hardware probleem uit te sluiten was een volledige schone installatie van het OS. Helaas wil deze installatie (revolverhelden) niet starten omdat hij aangeeft dat er geen netwerkverbinding is.

Wie weet hoe ik dit best kan aanpakken? 8)7

Bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

https://support.apple.com...iph45447ca6/14.0/ios/14.0

Bluetooth of kabel gebruiken om via iphone op het internet te komen...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zondernaam
Zou dat tijdens herinstalleren van os ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook al een NVRAM en SMC reset uitgevoerd? Probeer dat eerst eens. Zou niet de eerste keer zijn dat een onderdeel daarna weer tot leven komt :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zondernaam
Dat bracht helaas ook geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 23:36
Als een herinstallatie niet lukt zonder internet heb je waarschijnlijk geen offline installer. Het is vrij frustrerend maar als je MacOS download via de App store leveren ze vaak maar een gedeelte en wordt de rest opgehaald tijdens installatie. Als je even zoekt op "MacOS offline installer" vind je genoeg uitleg hoe je een goede installer maakt.

Je kan trouwens je USB WIFI adapter even in een windows machine steken om te kijken of hij dan aangeeft welke chipset het is. Dan kan je daar de MacOS driver voor ophalen en via USB op je mac installeren. Heb je trouwens al met CMD + R gestart? Doet WIFI het wel in het recovery menu? Dat staat namelijk los van je OS op je HDD/SSD, dus als hij daar ook niet werkt frees ik dat het echt hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zondernaam
In de recovery ook geen WiFi, enkel Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haal de airport kaart er eens uit, start op zonder kaart, sluit de boel af en zet het kaartje er weer in.

Dit kan in sommige gevallen ook een oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zondernaam
Het was idd slecht contact aan de AirPort adapter. Lijkt eerder mee te zijn geknoeid aangezien er een propje papier tussen 1 van de antennes en het deksel geklemd zat.
Bij deze, bedankt voor de tips 👍
Pagina: 1