Is de qhd op de series x beter dan op de series s?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
Mijn vraag
Goedendag! Ik heb een xbox series s gekocht, omdat ik dacht dat de quad hd mooi beeld zou opleveren. Nu bij fifa valt de graphics vies tegen, en vraag ik mij af of de series x mooier beeld kwaliteit levert dan de series s op quad hd kwaliteit, wat mijn monitor ook is (quad hd). Ik ben daar wel benieuwd naar, want een 4k monitor met 144 hz moeten nog uitkomen en zijn erg prijzig.. Bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:06
de series x kan wat dat betreft net wat meer maar de verschillen qua graphics zijn volgens mij niet zo groot
en zeker niet voor fifa.

als die graphics nu al vies tegen vallen dan lijkt me dat er toch wat anders aan de hand is
en dat dat niet aan de console ligt.

Wat voor resolutie geeft je console aan en op hoeveel hz?

wat voor scherm gebruik je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@boyette

Quad hd met 120 hz. Dus een series x kopen voor een beter resultaat op resolutie op quad hd, zal niet beter dan een series s? Ik lees trouwens dat meerdere mensen klagen, dat de graphics van de series s op quad hd, erg tegen vallen en dat de vorige gen zelfs beter kwaliteit was, en dat kan ik beamen...

[ Voor 81% gewijzigd door Milado op 02-07-2021 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46

On_E

Housemusic

Weet je zeker dat je de Series X/S versie van FIFA speelt en niet per ongeluk de One versie? Je zal niet de eerste zijn die dit overkomt nml. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom zou je naar 144Hz moeten? Voor zover ik weet: de Series S kan maximaal 120fps weergeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@On_E Haha ik weet zeker dat ik de juiste versie speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@MAX3400 Idem geldt voor de monitor van 4k 120hz, zijn nog niet uitgekomen of zijn erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@boyette Ik gebruik de, iiyama G-MASTER GB3266QSU-B1 - QHD VA Monitor - 32 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Milado schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:37:
@MAX3400 Idem geldt voor de monitor van 4k 120hz, zijn nog niet uitgekomen of zijn erg prijzig.
Overigens, ik dacht (nadruk) dat de Series S standaard geen "high speed hdmi cable" in de doos heeft en daarmee "dus niet" voldoet aan de specificaties van de kabel die wel bij een Series X zit. Of dat op 1440p120 echt verschil maakt, volgens mij niet want ook die resolutie valt binnen de zogenaamde "hdmi 2.0" specificatie.

En ja, monitoren zijn duur; 2160p120 of VRR zit op high-end apparatuur zoals de laatste modellen OLED-TV die "pas" vanaf 1200 Euro in de winkel liggen. Maar dat wist je toch van te voren dat de nieuwe consoles voorbereid zijn om schermen aan te sturen die heel duur of nog niet verkrijgbaar zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@MAX3400

Zeker wist ik het wel dat ze duur zouden zijn, daarom heb ik voor een series s gekozen. Ik game hiervoor op full hd, en dacht met een series s en een quad hd scherm er op vooruit zou gaan ten opzichte van een full hd resolutie, maar dat is het verre van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@MAX3400 @boyette @On_E

Is het logisch om te denken dat als ik nu een series x zou halen, beter kwaliteit heb op mijn quad hd scherm dan met de series s? Of is het resultaat hetzelfde? Is het een gekke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10 17:39
De Xbox is als een PC met ingebakken settings voor games. De grafische pracht ligt dus helemaal aan welke game je speelt.

Ik mis ook ten opzichte van wat de graphics tegenvallen. Xbox One X? Dat zou goed kunnen, want de grafische chip in de Series S heeft minder ruwe rekenkracht dan de One X, en zelfs minder RAM, waardoor bepaalde games er gewoon minder uitzien.

De Series X is op alle vlakken beter dan de Series S. Op QHD kunnen games er beter uitzien op de X dan S, maar nogmaals: dat ligt echt aan de game die je speelt.

Ik zou hier overigens kijken als ik jou was: https://www.resetera.com/...tforms-and-details.24378/
In dat forumtopic staan de settings die veel games gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door mrtl op 02-07-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@mrtl

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet de slimste wat Engels of grafische dingen betreft... Maar denk je dat als ik een series x zal halen, de graphics mooier zal zijn van fifa 21 op mijn quad hd scherm, dan wat ik nu heb met mijn series s?

[ Voor 7% gewijzigd door Milado op 02-07-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10 17:39
Milado schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:23:
@mrtl

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet de slimste wat Engels of grafische dingen betreft... Maar denk je dat als ik een series x zal halen, de graphics mooier zal zijn van fifa 21 op mijn quad hd scherm, dan wat ik nu heb met mijn series s?
Nee, tussen de Series S en Series X zit op FIFA 21 nauwelijks tot eigenlijk geen waarneembaar verschil in graphics volgens Resetera (tenzij het een typefout is...):
Series S
2080p, 60fps
Increased player models, hair rendering, cloth physics, npc counts, lighting.​
Series X
2160p, 60gps
Increased player models, hair rendering, cloth physics, npc counts, lighting.​
Edit:
Ik heb even Gegoogled en het lijkt erop dat FIFA 21 er erg lelijk uit ziet op de Series S. Veel kartelrandjes rond de spelers, lage resolutie. Ik speel de game zelf niet, maar dit is eerder uitzondering dan regel. De meeste games zien er echt wel goed uit op de Series S.

[ Voor 18% gewijzigd door mrtl op 02-07-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
mrtl schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Nee, tussen de Series S en Series X zit op FIFA 21 nauwelijks tot eigenlijk geen waarneembaar verschil in graphics volgens Resetera (tenzij het een typefout is...):

[...]

Edit:
Ik heb even Gegoogled en het lijkt erop dat FIFA 21 er erg lelijk uit ziet op de Series S. Veel kartelrandjes rond de spelers, lage resolutie. Ik speel de game zelf niet, maar dit is eerder uitzondering dan regel. De meeste games zien er echt wel goed uit op de Series S.
Dat heb ik inderdaad ook heel erg, de vorige gen was gewoon vele malen mooier, maar draait op 30 hz en de nieuwe op 60hz... Het is dat fifa de enige spel is die ik speel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25
Milado schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook heel erg, de vorige gen was gewoon vele malen mooier, maar draait op 30 hz en de nieuwe op 60hz... Het is dat fifa de enige spel is die ik speel..
FIFA speelt op ps4 en Xbox one ook gewoon 60hz toch?
Pagina: 1