Voeding pc veroorzaakt kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 15:12
Vandaag kwam ik thuis en toen bleek dat er een stop in de meterkast was doorgeslagen, na een tijdje zoeken blijkt dat het aan mijn pc ligt en dat terwijl de pc niet aan heeft gestaan.

Toen heb ik de PSU uit de pc gehaald en aangesloten op een ander stopcontact met een ander snoer, wanneer ik de PSU dan aanzet via de schakelaar op de achterkant klapt gelijk de zekering er uit in de meterkast.

De PSU (Corsair 650watt) zelf is 1,5jaar oud net als de rest van de pc, deze PSU heb ik al als RMA aangemeld, tevens gelijk een upgrade besteld. Maar nu ben ik toch bang dat de rest van de onderdelen wellicht ook schade hebben opgelopen.

Hoe reëel is dit en zijn deze kapotte onderdelen dan ook te claimen bij Corsair en komt kortsluiting in een PSU vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

Wellicht gewoon eerst de kans geven om de voeding te vervangen, daarna kijken of de rest stuk is? 't is wel erg voorbarig om nu al allerlei dingen te claimen en/of eisen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:39
Andere onderdelen worden niet zomaar ook vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik heb 2 keer een kapotte voeding gehad en één keer was er niks aan de hand en een andere keer was m'n (hele oude) videokaart kapot gegaan. Ja, er is op zich een reële kans dat er iets anders kapot is gegaan maar ik denk dat de kans klein is. Zou me niet al te erg zorgen maken, even testen als je nieuwe voeding erin zit, ik ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
WCA schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:53:
Wellicht gewoon eerst de kans geven om de voeding te vervangen, daarna kijken of de rest stuk is? 't is wel erg voorbarig om nu al allerlei dingen te claimen en/of eisen.
Vroeg me alleen af of het kon indien je pc door een faulty psu schade heeft opgelopen. Natuurlijk zal ik morgen effe testen met de nieuwe psu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

targaryanwolf schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:00:
[...]

Vroeg me alleen af of het kon indien je pc door een faulty psu schade heeft opgelopen. Natuurlijk zal ik morgen effe testen met de nieuwe psu.
Dan moet je in de garantievoorwaarden kijken. Corsair heeft qua service een heel aardige track record, vragen kan nooit kwaad. Gewoon de situatie uitleggen en kijken of ze zelf ergens mee komen, dat werkt het beste in mijn ervaring voor dit soort dingen. Maar de kans is klein dat je voeding echt de rest meeneemt, corsair verkoopt een goed product waar beveiligingen ingebouwd zitten om dat te voorkomen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Sebastiaannn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:57:
Ik heb 2 keer een kapotte voeding gehad en één keer was er niks aan de hand en een andere keer was m'n (hele oude) videokaart kapot gegaan. Ja, er is op zich een reële kans dat er iets anders kapot is gegaan maar ik denk dat de kans klein is. Zou me niet al te erg zorgen maken, even testen als je nieuwe voeding erin zit, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Vandaag de nieuwe voeding in de pc geschroeft, na 5 lange seconden kwam er weer beeld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Merk en type oude en nieuwe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Uszka schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:59: