Hoe krijg ik IPTV via proxy/VPN/docker in TVheadend?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdwarf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 08:12
Hoe kan ik sommige, maar niet alle, IPTV kanalen via proxy/VPN laten lopen? Via een docker container?

Ik heb TVheadend en Jellyfin draaien op een Raspberry Pi 3B. Omdat ik in het buitenland ben wil ik sommige Nederlandse kanalen via een Nederlandse (proxy/VPN)server laten lopen, maar andere rechtstreeks.

Ik kan alle verkeer op de Pi via een VPN laten lopen (OpenVPN of IPSec/IKEv2, GooseVPN), maar dan lopen ook andere kanalen via Nederland, wat ik liever niet wil.

Een mogelijke oplossing is om een andere pi te gebruiken, waarop alle verkeer via VPN loopt, met daarop TVheadend met de Nederlandse kanalen, en die te importeren in TVheadend op de eerste pi. Maar ik hou liever alles op één apparaat.

Toen bedacht ik dat ik in plaats van op een extra pi, de tweede TVheadend server in een container met VPN-verbinding kan laten lopen. Of een container met alleen de VPN-verbinding, en de stream via pipe://ffmpeg --http_proxy door die container laten lopen. Ik ben alleen niet genoeg thuis in docker en netwerken, dus ik weet niet goed wat er mogelijk is en waar ik naar moet zoeken - ik ben me aan het verdiepen in docker, maar de netwerkinstellingen gaan me nog boven de pet.

Heeft iemand hier ervaring mee, of in ieder geval een suggestie in welke richting ik kan gaan zoeken? Misschien is er een kant-en-klare docker image die ik zo op de pi kan zetten? Of kan ik beter iets heel anders proberen?