Verzoek aan admin tegen wraakreview

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:28
Heb de spelregels doorgelezen en geprobeerd met een potentiële koper eruit te komen. Helaas blijven wij beide op ons standpunt.

Er is m.i. sprake van een wraakreview omdat ik de potentiële koper een negatieve review heb gegeven. Naar mijn mening is die voldoende onderbouwd en feitelijk weergeven in de review. Nu heeft deze Tweaker daarop gereageerd door een slechte review bij mij achter te laten die klaarblijkelijk geen enkel ander doel dient dan een wraakreview.

M.i. gaat het review systeem kapot als men wraakreviews, die niet onderbouwd zijn toelaat. Ik wil een admin dan ook vriendelijk verzoeken de DM gesprekken door te nemen. En als een admin deze conclusie deelt deze admin vriendelijke verzoeken de wraakreview te verwijderen.

Ik maak hierbij graag gebruik van "Komen beide partijen er niet samen uit, dan kan je dit melden in het topic en hierbij een verzoek doen tot bemiddeling. Een admin zal dan, mits hier tijd en gelegenheid tot is, de gevoerde DM communicatie bekijken en een bindende uitspraak doen."

Het gaat om deze review. https://tweakers.net/aanbod/rating/978912/

Dank

*EDIT* Tevens stelt de reviewer dat er geen sprake is van een overeenkomst, waarmee volgens de regels van Tweakers een review niet is toegestaan. Een mening die ik overigens niet deel. Maar wederom iets wat aantoont dat het simpelweg een wraakreview betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Freakie1NL op 02-07-2021 11:46 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Freakie1NL helaas ga je zelf de fout in. Er was namelijk geen overeenkomst. Koper wachtte nog even op wat andere berichtjes en heeft jou dus niet laten weten akkoord te gaan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
@Microkid

Dank dat je er op in bent gedoken. Ben het niet geheel met je eens m.i. is dit exact de situatie zoals hij is omschreven in de sticky in deze sectie.

"
1 Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.

Met andere woorden: wat we veel zien in vraag en aanbod is een scenario als dit:
Mogelijke koper stuurt een bericht: "Ik bied 500 euro"
Verkoper reageert: "Prima"
Ook al is er verder nog helemaal niets besproken, is er voor de wet een overeenkomst gesloten. En die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd. De koper is nu gebonden de prijs te betalen, de verkoper is gebonden te leveren."

Maar gezien dat niet onderwerp van de discussie is zal ik mij bij jouw (en daarmee koper) standpunt neerleggen.

Als er echter geen sprake is van een overeenkomst dan zijn beide reviews niet toegestaan. Zou je dan maar beide kunnen verwijderen?

Overigens vind ik het persoonlijk jammer dat op deze wijze een negatieve review geven binnen Tweakers ontmoetigd kan worden. Dat haalt de waarde van positieve reviews erg naar beneden.

Enfin dank voor de tijd die je er hebt ingestopt, waardeer ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
@Microkid

Zou jij nog, gezien jouw standpunt dat er geen overeenkomst is, beide reviews kunnen verwijderen? Immers Tweaker regels geen overeenkomst = geen review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

BIj deze beiden opgeruimd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.