[Win10] PC typt automatisch oude teksten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn pc typt bijvoorbeeld als ik aan 't gamen (Overwatch) ben uit het niets opeens volledig automatisch teksten of gaat naar het menu ofzo. Het zijn onwillekeurige momenten. Het lijkt erop dat het teksten zijn die ik eerder getypt heb op WhatsApp for Windows of in de Chrome browser. Met eerder bedoel ik diezelfde dag maar ook van eerder deze week. In-game wordt er op enter gedrukt en wordt de tekst getypt of op escape gedrukt en het menu verschijnt. Ook in Windows komt het voor dat er opeens toetsaanslagen geregistreerd worden terwijl ik niets doe. Na een herstart van de pc lijkt het voorlopig niet voor te komen maar opeens is het er weer. Het is dus niet continu maar opeens is het er dus, zo bijvoorbeeld midden in een game.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 20H1 met alle updates. Jongste drivers voor GPU, chipset, LAN, Wi-Fi, Bluetooth en de rest. Toetsenbord is een Logitech G815 Cherry MX Blue. Ik gebruik ook de Logitech G-Hub app. Mijn overige specs via mijn signature.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus al mijn drivers bijgewerkt (doe ik sowieso maandelijks). Ik heb al jaren een betaalde versie van Kaspersky Antivirus die altijd up-to-date is en regelmatig volledige deepscans uitvoert op het moment dat mijn pc idle is. Ik heb zojuist wederom een volledige scan uitgevoerd en er is niets gevonden. Zojuist een scan uitgevoerd met Malwarebytes en deze vond wel PUP.Optional in Chrome folder maar volgens mij is dit vanwege geinstalleerde browser extensions (LastPass, Video Downloader, Ghostery, AdBlocker Plus en Kaspersky). Ik sta op het punt om een herinstallatie van Windows 10 uit te voeren. Toch nog even een laatste check of iemand dit al eerder heeft meegemaakt en precies weet te pinpointen waar dit door veroorzaakt wordt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:14
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik zou windows opnieuw installeren. Maar dan ook een compleet schone installatie. Mogelijk heb je toch iets aanwezig wat niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

Dat lijkt me een virus of een practical joke.

Gaat het met jezelf wel goed?
Doe me beetje hier aan denken:
https://www.reddit.com/r/..._notes_left_in_apartment/

[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 04-07-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

Alhoewel, deze user had hetzelfde

https://amp.reddit.com/r/...ytyped_phrases_by_itself/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

Yucon

*broem*

Toen ik je topic titel zag dacht ik in eerste instantie dat er spontaan bijbelverzen op het scherm verschenen.

Wat je beschrijft klinkt zo raar dat ik zelf sowieso een verse installatie zou willen hebben. Zelfs als je het probleem zelf opgelost zou krijgen zou ik een onbestemd gevoel houden dat ergens iets draait dat niet zou horen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 16:05
Het is geen tekst die je eerder hebt gekopieerd?

Ik zou wat testjes proberen te doen om te achterhalen welke tekst precies wordt getypt. PC aanzetten en dan zonder zelf iets te typen afwachten. Gebeurt het alleen bij Overwatch? Toetsenbord rechtstreeks aansluiten op PC?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Je toetsenbord heeft macro keys, misschien heb je per ongeluk een hele lange macro opgenomen en speelt die af als je tijdens het gamen er per ongeluk op drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Gedeeld klembord misschien? Ik kon teksten van een collega plakken, en hij teksten van mij, heel aparte ervaring. Het vreemde was, gedeeld klembord stond uit bij ons. Dit verklaard echter niet dat het spontaan bij jou begint te typen...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hang er eens een simpele domme muis en keyboard aan. Komt het dan nog voor?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Pagina: 1