Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsinair
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-10-2024
Hi,

Voor mijn zoontje heb ik ARK gekocht, wat hij graag met zijn vriendje wil spelen. Nu lukt het hen niet om met twee controllers tegelijk te spelen.

Er zijn op de PS5 drie accounts gemaakt, voor mij en mijn 2 kids. Het spel ARK is vanuit de store volledig geïnstalleerd en ge-update, dito voor beide controllers, al is de tweede controller een aantal weken later toegevoegd (wel voor het spel gespeeld ging worden).

Als de tweede controller aangezet wordt, komt de vraag in beeld aan welke account deze controller gekoppeld moet worden. Wanneer we de tweede controller aan hetzelfde (zijn eigen) account willen koppelen, wordt de reeds gekoppelde controller uitgeschakeld ?

Als we de tweede controller aan een ander account koppelen, is de één rood verlicht en de ander blauw. Echter valt dan de oorspronkelijke speler in het spel (split screen) 'in slaap' zoals hij zegt, met andere woorden, die reageert nergens meer op.

Ik heb opgezocht:
- je start een spel
- stelt speler 1 samen
- als deze 'actief' is in het spel druk je op de options button van controller 2 en kun je speler twee samenstellen waarna je samen verder kunt spelen.

Het probleem lijkt mij te zitten in het feit dat dus controller 2 niet in dezelfde account gekoppeld is, maar het koppelen van de twee controllers op een zelfde account lukt dus niet.

Of moet ik alle accounts behalve het hoofdaccount wissen omdat het anders niet werkt ? Lijkt mij onwaarschijnlijk ?

Ik kom er ondanks google niet uit en weet dat hier heel veel kennis is, dus wie kan mij hierbij helpen ?

Twee kids en hun vader zullen jullie heel dankbaar zijn _/-\o_

Groeten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:12
Je kunt voor zover ik weet niet 2 controllers op 1 account koppelen. Dan wissel je eigenlijk van controller.

Je zou ook met het andere account een character aan kunnen maken (dus alleen) en dan opstarten met het hoofd character en de andere toevoegen met controller nummer 2. Wellicht dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsinair
Hai, het scheelt al om te weten dat je geen twee controllers op één account kunt koppelen.

Dat betekent dus dat je altijd 2 accounts moet hebben om met twee controllers een spel te kunnen spelen ?

Heb tweede controller verwijderd en opnieuw aangemeld, maar idd alleen op andere account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 15:24
Correct me if I'm wrong,

Op de PS4 was het altijd zo dat als je een extra controller ging koppelen, dan kon je kiezen voor een extra account of het spelen als gast. Ik heb geen idee of dat op de PS5 ook werkt. Het spelen als gast lost op de PS4 in dat geval altijd het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsinair
xK0etj3 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:18:
Correct me if I'm wrong,

Op de PS4 was het altijd zo dat als je een extra controller ging koppelen, dan kon je kiezen voor een extra account of het spelen als gast. Ik heb geen idee of dat op de PS5 ook werkt. Het spelen als gast lost op de PS4 in dat geval altijd het probleem op.
Ik zal eens kijken of ik bij mij op één of andere wijze de keuze kan vinden om een controller als 'gast' te koppelen. Het lijkt mij sowieso vreemd dat je verplicht zou zijn om twee gebruikers-accounts te moeten creëren om met twee controllers één dual-player spel te kunnen spelen, maar goed... als ik het echt wist, had ik de vraag niet hoeven stellen ; )

Dank voor je antwoord !