Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Controle vraag aansluiten omvormer in meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarkV0
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-04 22:38
Hoi,

Ik heb een controle vraag tav aansluiten van mijn omvormer in de meterkast. Even checken of mijn gedachte klopt....

Mijn situatie:

Ik heb een SMA Tripower 8. Volgens de specificaties bedraagt de maximale uitgangsstroom 3x 12,1 Ampère.
Deze sluit ik met 4mm2 aan op een 3 fase Eaton aardlekautomaat B16 Ampère (SMA ondersteunt zowel A als B karakteristiek).
Vanuit de aardlekautomaat ga ik met 4mm2 naar de hoofdafsluiting (zie plaatje).
Mijn hoofdaansluiting is 3x25 Ampère.

Wanneer ik dit zo aansluit gaat boven de hoofdaansluiting max 25 + 12,1 = 37,1 Ampère lopen.
De bestaande bekabeling in de kast (boven de hoofdaansluiting) is 6 mm2.

Aangezien je over 6 mm2 maximaal 40 Ampère mag laten lopen gaat dit goed.

Klopt mijn redenering of maak ik een denk fout?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6IR0AEudVpFokFD3xBWHL6dqOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0wvb6VR925e4pHhuoLL52vH6.jpg?f=user_large

Alle reacties

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14
Van kracht alamat naar hoofdschakelaar met 6 kwadraat , van kracht alamat naar omvormer met 4 kwadraat , ivm verliezen in de kabel. Hangt van de lengte af overigens.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgens mij gaan eer al heel wat draden daar de hoofdschakelaar in. Makkelijker met een kamrails naast de aardlek op de 2e rij zetten lijkt me?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• MarkV0
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-04 22:38
@Cybersijp @hesselbeertje dank jullie wel!

@hesselbeertje met kamrails op de 2e rij is inderdaad wel een mooie oplossing. Dank je!