dakgoot plens geluid

Pagina: 1
Acties:

• steamcracker
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-01-2023
Hallo fellow Tweakers,

Ik wou hier ook even de vraag stellen of iemand weet of wat men noemt een egel daakgoot borstel een oplossing zou zijn om het druppel geluid dat onstaat tijdens regenval in onze langs enderzijds vrij brede goot van 52cm op de foto te zien met het venster en aan de andere zijde een normale 15 a 20cm schat ik
Het probleem is dat het onze slaapkamer betreft en ik kan er gewoon niet van slapen, zo erg is het

ik dacht aan zulke borstels voor de kant waar de goot 15 a 20cm is maar voor de andere kant, de brede kant heb ik geen idee, weet zelfs niet of de borstels hiertegen gaan helpen dus ben beetje teneinde raad.. :|

heeft iemand hier een dergelijk probleem weten op te lossen? Bij ons betreft het niet om zinken goot

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGOdZSF2Gt_jw_VpRhoLXKVs7Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScS14ZiGgOCNdPeYI9p3wOJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc4gNEqPJsjf9_tPtU7JpKbQkXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mjnt99UNLgtFdkL2QhwlmUOe.jpg?f=fotoalbum_large

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Misschien werkt geluiddempend materiaal wel, dat moet je dan verzwaren denk ik.
Niet waarvoor het bedoeld is maar het vangt de druppels op :P
Of een laag mos.

Je kan ook wat materialen in klein formaat kopen en uitproberen in je douche :+

[ Voor 176% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 17:38 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Is het probleem dat het regen geluiden enorm versterkt, of is het probleem dat je gevoelig bent voor zulk soort geluiden? Als in bij mij persoonlijk heb ik een rolluik waar als regen erop valt het 10x zoveel herrie maakt als regen op andere plaatsen, en daar heb ik last van, terwijl gewoon normale regen geen probleem is.

Eén potentiele oplossing, als het echt huidige specifieke materiaal is wat regengeluiden door laat klinken in je slaapkamer, is grind erin doen. Als je er gewoon erg gevoelig voor bent, tja, drie van die borstels naast elkaar? Je kan ook iets van rubber proberen misschien, maar weet niet of dat afdoende zou zijn.

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:36
Misschien een groen dak of andere planten in potten?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een laag grind erin doen was het eerste wat mij te binnen schoot. De constructie van de goot moet het extra gewicht dan wel kunnen dragen.

Tweakers Discord

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-12 17:06
Na het zetten van de overkapping werd ik ook gek van de regen. Niet het getik van regen op de platen, maar wel van het water dat afloopt in de goot. Daar helpt een gootegel best wel goed tegen eerlijk gezegd.

Komt het water van boven uit de hemel of van het dak af gelopen?
In het laatste geval kun je touwtjes hangen waar het water naar beneden kan lopen. Anders kun je misschien een soort dakje maken boven je goot en het van daaruit langzaam naar beneden begeleiden.

Ik voel met je mee want ik zou knettergek worden van dat geluid.

edit: Ik zit te kijken, maar ik denk dat stenen of grind ofzo ook zou kunnen helpen. Of grind met daarop nog stenen. Dat voorkomt grotendeels wel dat de druppels in het water vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door sNielz123 op 01-07-2021 20:28 ]

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12 15:57
ik dacht aan loop schoon coral mat, een mat van plastic krullerige plastic draadjes, maar ook kunstgras zou best helpen denk ik, veel succes

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:50
Ik heb op het portaaldakje rubberen tegels gelegd. Daar kan het water nog onderdoor en weegt ook niet te veel. Dat heeft bij mij gewerkt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Strook kunstgras @steamcracker

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je ook interpunctie? Dit is zo niet te lezen joh

Hoi!

Pagina: 1