upgrade dobly prologic => Dolby digital / DTS?

Pagina: 1
Acties:

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo allen

Ik luister alweer een jaar of twee naar mijn Toshiba tv met ingebouwde dolby prologic versterker. Hierop heb ik een (passieve) subwoofer aangesloten en een set B&W boxen daaraan doorgelust. Als frontspeaker een simpel akai dingetje en achter twee Toshiba luidsprekertjes.

Nu klinkt dit echt prima, maar het kan altijd beter. Heb net voor de pc een DVD speler gekocht en ben wat aan het rotzooien met mijn tv-out en mijn awe64 gold.

Nu heb ik een paar vraagjes:

Als ik over wil stappen naar Dolby Digital of evt. DTS, wat heb ik dan, afgezien van een versterker, verder nog nodig?

Kan ik mijn huidige passieve subwoofer in combo met mijn B&W boxen blijven gebruiken of heb ik voor het LFE-kanaal perse een actieve subwoofer nodig?

En heeft iemand toevallig nog een goede tip voor een betaalbare Dolby digital of DTS versterker (leukste is als ze het allebei kunnen natuurlijk)?

En last but not least: Als ik het geheel vanaf m'n pc wil aansturen, wat voor geluidskaart heb ik dan nodig. M'n Soundblaster 64AWE Gold is nu direct aangesloten op mijn 'gewone versterker' en geeft een perfect geluidje door aan mijn Wharfdale Loadpanels (supertof speakersysteem: twee boxen met de groet van een grote fotolijst en een dikte van 5cm die zorgen voor de midden en hoge tonen en een passieve sub voor het laag: klinkt mooi en heeft een hoge kwijlfactor bij visite) :9

Alvast bedankt!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Sja, ik weet niet wat je budget voor een versterker is en waar je woont, maar Richersounds heeft waarschijnlijk de billigste modellen. (www.richersounds.nl) maar ook Staffhorst/RAF heeft op dit moment nog uitverkoop.
Sherwood RD6106 voor f 699.
Yamaha RXV396 voor 699.

Als je wat meer te besteden hebt (max f 1500) dan kan je eigenlijk niet om de Yamaha 520 of 620 serie heen, maar ook de Sony STRDB940 is om te smullen.

Heb je onbeperkte fondsen, dan moet je denken aan Yamaha DSP-AX1 (HTS titel nodig om alle connectors achterop aan te sluiten) of de Denon AVC-A10SE.

Je hebt dan geen processor meer nodig.
Een LFE kanaal kan voor zover ik weet alleen met pre-out en actieve Sub werken maar dat weeknie zeker.
Geluidskaart: alles met een digitale in- en uitgang moet kunnen. Wel opletten of het optisch of RCA is, en welke pluggen op de versterker zitten.

Budget (f 120) Guillemot Fortissimo XL, geen budget Guillemot Maxi Theater of de SB Live Platinum.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024