Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny709
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-05-2023
Beste leden,

Ik kan mijn oude functie in de techniek niet meer uitvoeren en wil nu switchen naar de ICT.

Ik heb een cursus gedaan om kennis te maken met verschillende vakgebieden. En Front end developer / UX design / webdeveloper lijken mij erg leuk om te doen.

Nu moet ik ergens beginnen en zoek dus een opleiding, het mag niet langer dan 4 maanden duren omdat ik in een traject zit.

Deze opleidingen leken mij wel wat, alleen ik las een aantal slechte verhalen, zijn er ook mensen positief over? Of nog andere opties.
https://www.loi.nl/n-3036-hbo-webdesign
https://www.loi.nl/n-4601-hbo-front-end-developer

Voorwaarden:
Hbo
Max 4 maanden
Online studie
Front end developer / UX design / webdeveloper
Max 3000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 19:22
Front end development en UX design moet je wel zien als twee aparte dingen die je waarschijnlijk niet beiden in een 4 maanden cursus gaat leren. Front end development is programmeren (voornamelijk met Javascript frameworks) met een focus op het visualiseren van data en gebruikersinteractie, in een opleiding wil je dus zien dat je minimaal Javascript leert. UX design zit daar een stap voor en heeft de focus op het uitdenken van hoe de interactie tussen applicatie en gebruiker zal zijn. In een opleiding zul je meer prototyping tools leren gebruiken zoals Figma, Adobe XD etc.

Neemt niet weg dat je niet beide taken in een functie kan vinden, dat kan namelijk zeker. Maar korte opleidingen zullen over het algemeen op 1 van de 2 gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:48
Ik acht de kans zeer klein dat je met een van deze LOI opleidingen ergens aan de bak komt. Het heeft meer weg van een cursus dan een opleiding. De label hbo is nogal misleidend. Misschien dat het niveau hbo is maar het heeft verder niet zoveel te maken met een hbo bachelor opleiding.
Danny709 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:06:
En Front end developer / UX design / webdeveloper lijken mij erg leuk om te doen.
Tussen Front-end developer en UX design zit nogal een verschil, het zijn gewoon andere beroepen. Ik zou hier vooraf een keuze in maken. Web developer kan nogal wat verschillende betekenissen hebben. Het kan iemand zijn die met wordpress een website in elkaar klikt of een software ontwikkelaar aan de andere kant van het spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 22:03
Uit de omschrijving van de cursus: "HBO Front-end developer "
Met de opleiding HBO Front-end developer van LOI Hogeschool doe je alle kennis en vaardigheden op om als front-end ontwikkelaar aan de slag te gaan. Je leert o.a. werken met HTML/CSS en Javascript, apps ontwerpen en ontwikkelen en content managen. De opleiding is zeer praktijkgericht. Wat je leert pas je meteen toe in uitdagende praktijkopdrachten.

In de ICT-branche is een groot tekort aan goed opgeleide ICT’ers en front-end ontwikkelaars zijn zeer gewild op de arbeidsmarkt. Wie nu start met een ICT-opleiding zal daar zeker van profiteren, want na afronding van deze opleiding kun je vrijwel overal terecht!
Klinkt leuk maar de realiteit is dat de er inderdaad een tekort is aan goed opgeleide ICT`ers, maar dat het volgen van een 4 maanden cursus je er niet gaat brengen. Ik denk dat het ook zal tegenvallen hoe makkelijk je na een dergelijke cursus aan de slag kan gaan als ontwikkelaar.

Ik zou persoonlijk eerder kijken naar content die je vrij gemakkelijk online kan vinden zoals blogs of websites zoals Udemy en daarmee kijken of het je ligt.

Maar als je het mij zou vragen wat de makkelijkste manier is om in de IT te starten zou ik zeggen, beginnen als tester en daar een traineeship voor te volgen. Er is altijd een tekort aan testers omdat het iets is wat je moet liggen. Je hebt er nie perse veel technische kennis voor nodig maar je kan daar wel langzaam in groeien. Het moet je alleen wel liggen :+

[ Voor 13% gewijzigd door JustAnotherDev op 01-07-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Het feit dat er een groot tekort aan goed opgeleide developers is, is inderdaad geen reden om te denken dat ze dan maar iemand aannemen die een cursus heeft gedaan. Je hebt als bedrijf niet veel aan mensen die het een beetje kunnen als je mensen nodig hebt die het helemaal kunnen. Een timmerman die een beetje een deur kan monteren is ook onbruikbaar als die deur vervolgens niet goed open en dicht gaat. Zo'n cursus is eerder bruikbaar om kennis op bepaalde punten uit te breiden maar waarvoor je eerst een basis voor moet hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Frame164 op 03-07-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind het volkomen debiel dat dat "HBO" genoemd wordt. Wat een ratten zeg.

https://niels.nu

Pagina: 1