Geheugen upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Nitro pc gekocht, eerste pc in een jaar of 20 tijd, dus ik ben er even uit qua upgrades.
Heb er al wel een HDD bij gezet, maar wil graag van 16 > 32GB gaan.

Als ik me niet vergis zit er nu 2 stuks kingston geheugen in, 3200Mhz. DDR4 neem ik aan.
Heb 4 sloten, 2 in gebruik.

Maar nu? het partnumber van kingston is acer specifiek blijkt: ACR32D4U2S1ME-8
Dus die kan ik niet zomaar bestellen....
Kan ik 2 soortgelijke kopen van kingston of een ander merk (2x8), of kan ik beter naar 2x16 gaan? of 2x16 erbij zodat ik later evenuteel naar 64GB kan doorgroeien?

Wat is wijsheid...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Probeer eerst bij Acer op de website bij de specificaties te vinden of ze een QVL (Qualified Vendor List) hebben, dan heeft Acer getest welke types RAM allemaal zouden moeten werken in jouw systeem.

Hebben ze dat niet, dan kun je bij een geheugenfabrikant kijken of zij een indicatie kunnen geven (deze bijvoorbeeld).

Maar doorgaans als je geheugen van het zelfde type en snelheid neemt gaat het vaak goed, zeker als je ook het zelfde merk neemt.

2x8 of 2x16 moet je zelf weten, dat hangt helemaal van je gebruik af. Er zijn niet veel toepassingen die meer dan 32 GB ram nodig hebben. Dan kom je echt in het gebied 8K video editing en CAD rendering en dergelijke.

Ik zou het zelf gewoon bij 16 GB laten tenzij je iets doet waar je specifiek op geheugen bottleneckt. Over een paar jaar koop je DDR4 waarschijnlijk voor een fractie van de prijs, dus heb je het in de toekomst nodig, dan zou ik het lekker in de toekomst komen. Natuurlijk heb ik geen glazen bol, maar dit is wat ik zou doen ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welke Acer Nitro is het exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:42:
Welke Acer Nitro is het exact?
De Nitro 50-610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je dezelfde kunt vinden...
Kijk even welke CPU er in zit, lijkt me kant-en-klaar CoolBlue desktopje van Acer

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.